Min lavkarboblogg

Purpurea

Gift med forumet
Jeg har opprettet en ny blogg bare for lavkarbo innhold

*så sleng dere med som følgere om dere har en slik blogg dere og så kan vi dele litt inspirasjon

http://lillamumi-lavkarbo.blogspot.com/

hahah...

"Oppdatering: Pizzaen ble ikke god, gjør ikke dette igjen"

[:D]

Fin blogg. Kommer til å stjele noen tips [:)]

ORIGINAL: Bøddi Hålli

hahah...

Den så jo god ut[8D][8D]
Men der ble jeg jammen lurt. hehe
Så får unne meg litt vanlig pizza nå å da[:D]

ORIGINAL: Lillamumi

hahah...

Den så jo god ut[8D][8D]

Ja, den så knallgod ut.

Ja, man må unne seg litt innimellom. Ellers sprekker man bare.

ORIGINAL: Lillamumi

hahah...

Den så jo god ut[8D][8D]

Ja, den så knallgod ut.

Ja, man må unne seg litt innimellom. Ellers sprekker man bare.

Helt enig, men planlagte sprekk innimellom fungerte før jul så vi får se etter og om dette går[:)]

Lavkarbo-pizzasnurr:

- 2 dl cottage cheese
- 3 egg
- 50 gram revet ost

Mos eggeplommer og CC sammen og stivpisk eggehvittene med litt salt for å få det ordentlig stivt. Bland den revede osten inn i eggeplomme og CC-blandingen og ha det over i eggehvittene. Bland sammen forsiktig og prøv å behold røren så luftig som mulig. Bre røra ut over ei langpanne og stek på 180 grader i ca. 20 minutter,

Når bunnen er stekt legger man den opp ned på et nytt bakepapir, drar av det gamle og legger på det fyllet man måtte ønske. Ha på rikelig med ost, rull sammen og stek i bunnen av ovnen til osten er smeltet. Kutt rullen opp i passe store stykker, viola ferdig!

NAM! [:)]

Hjemmelagde biff og bernaisepizza:

- Lavkarbolapper-pizzabunn
- Hjemmelaget bernaise
- 200 gram biff
- 30 gram løk stekt i meieirsmør
- 150-200 gram ost
- 2 ss tomatpurè

1. Begynn med å lage pizzabunnen slik at du kan fikse fyllet mens bunnen steker:
Laget etter grunnoppskriften på lappene, helt enkel uten fyll. 2 av plummene gikk til bunnen og den tredje i bernaisesausen.

2. Lag bernaise saus, jeg brukte denne oppskriften:
1 eggeplumme
3 ss vann
50 gram smør
3 ss fløte
1 ts bernaiseessense
1 ss estragon

Smelt smør i mikroen eller i en lliten kjele. Skill eggeplummen fra hviten i en annen kjele og tilslett vannet. Kok opp under konstant omrøring til eggeplummen blir tykk. Tilsett smøret i en tynn stråle mens du pisker kraftig. Tilsett essensen, krydderet og sitrondråpene og pisk kraftig igjen. Lag en "virvel" i sausen og tilsett fløten èn ts av gangen. Ikke la bernaisen koke, da deler den seg og ser helt forferdelig ut.

3. Kutt opp ca 250 gram biff i små biter, ha sølvfolie over og bruk en flaske/kjevle til å slå på kjøttet for å få det mørere.

4. Hakk løk og stek mør i meierismør, rasle/risp ost

5. Ha på tomatpurèen over hele pizzaen, strø over osten og tilslutt biffbitene og løken

6. Stek pizzaen midt i ovnen i ca 6-8 min på ca 200 grader, frem til osten er smelten og biffbitene er brune

7. Ta pizzaen ut av ovnen og hell bernaisesausen over med en spiseskje.

8. Server og nyt!

------------------------
Så kan du jo velge selv hva du vil smøre utover pizzabunnen.. Kjøttdeig, kylling, pepperoni, vegetar [:)]

Samme som pizzasnurrene

Lavkarbolapper:

- 2 dl cottage cheese
- 3 egg
- 50 gram risla ost

Mos eggeplommer og CC sammen og stivpisk eggehvittene med litt salt for å få det ordentlig stivt. Bland den risla osten inn i eggeplomme og CC-blandingen og ha det over i eggehvittene. Bland forsiktig i maks 1 min. Prøv å behold røren så luftig som mulig.

Bre halve røra ut over ei langpanne, ha på fyll og dekk igjen med resten av røra. Stekes nederst i ovnen på 180 grader i 15-20 min.

Oppevar de i kjøleskap, kan også fint fryses ned om man lager store porsjoner av gangen!

ORIGINAL: ene[L]

Lavkarbo-pizzasnurr:

- 2 dl cottage cheese
- 3 egg
- 50 gram revet ost

Mos eggeplommer og CC sammen og stivpisk eggehvittene med litt salt for å få det ordentlig stivt. Bland den revede osten inn i eggeplomme og CC-blandingen og ha det over i eggehvittene. Bland sammen forsiktig og prøv å behold røren så luftig som mulig. Bre røra ut over ei langpanne og stek på 180 grader i ca. 20 minutter,

Når bunnen er stekt legger man den opp ned på et nytt bakepapir, drar av det gamle og legger på det fyllet man måtte ønske. Ha på rikelig med ost, rull sammen og stek i bunnen av ovnen til osten er smeltet. Kutt rullen opp i passe store stykker, viola ferdig!

NAM! [:)]

Takk[:)][:)]

karbofreak.blogspot.com

Min lavkarbo-blogg to come [:D].

Starter i morgen, men har gått på lavkarbo tidligere også...

ORIGINAL: Anna Anka

karbofreak.blogspot.com

Min lavkarbo-blogg to come [:D].

Starter i morgen, men har gått på lavkarbo tidligere også...

Du trenger da ikke å gå ned i vekt?
I følge dine tall er du jo helt normal.
JEG derimot som har en bmi på over 35 må ned.

Men uansett[:)]  LYKKE TIL. Følger med deg[:)]

Back
Topp