Min historie og obduksjon av foster.

Nei,ingen har fortalt meg noen ting. Veldig dårlig oppfølging her oppe skjønner jeg.. i forhold til andre sykehus.. trasi opplevelse og like trasig oppfølging
Oi!! Det verste jeg har hørt! Jeg hadde sendt klage. Hr ikke fått oppfølging selv. Men man får nå virkelig ikke bare et notis på nettet. Det er uhørt!
 
Oi!! Det verste jeg har hørt! Jeg hadde sendt klage. Hr ikke fått oppfølging selv. Men man får nå virkelig ikke bare et notis på nettet. Det er uhørt!
Har ingen erfaring med prosedyrer på MA sent ,så jeg trodde det skulle være såpass trasi :/ håpet på en oppfølgingstime når gynekologen som fulgte meg kom tilbake hit på vikariat men det var helt til jeg leste journalen... mistet litt av håpet da.. utrolig skuffet åver sykehusets måte å behandle mennesker i en sårbar prosess. Håper du får oppfølging og slipper å lete etter svarene å får veldig god oppfølging ved eventuelt neste svangerskap.
 
Dette høres altfor lenge ut ❤ Har ingen erfaring, men dette burde de få til så rask som mulig mener jeg.
 
Vi har akkurat mistet lille Thea. Vi tok fostervannsprøve mandagen, og den fikk vi svar på torsdag. Det var ikke trisomi18, trisomi13 eller trisomi21. Dessverre døde hun før vi fikk de svarene, til tross for at det bare gikk 4 dager.
Venter nå på utvidet fostervannsprøve som er forventet tid på 2 uker.
Obsukajonsrapporten er forespeilet å ta 6 mnd.
Vet ikke om det bare gjelder lille Thea eller om det gjelder svarer på morkake og navlestreng også.
Har fått super oppfølging av KK i Bergen så håper det fortsetter slik.

Vi vet hun hadde en hjertefeil og var alt for liten, kun 1640g og 43cm og 37 uker. Vi forventet trisomi feil, men svaret på at det ikke var det vi fryktet er jo egentlig ett bra svar, men samtidig så rart for det gir oss så mange andre spørsmål om hva som gjorde at hun døde. Hadde det vært en av de trisomi feilene hadde vi hatt et svar å forholde seg til.
 
Vi har akkurat mistet lille Thea. Vi tok fostervannsprøve mandagen, og den fikk vi svar på torsdag. Det var ikke trisomi18, trisomi13 eller trisomi21. Dessverre døde hun før vi fikk de svarene, til tross for at det bare gikk 4 dager.
Venter nå på utvidet fostervannsprøve som er forventet tid på 2 uker.
Obsukajonsrapporten er forespeilet å ta 6 mnd.
Vet ikke om det bare gjelder lille Thea eller om det gjelder svarer på morkake og navlestreng også.
Har fått super oppfølging av KK i Bergen så håper det fortsetter slik.

Vi vet hun hadde en hjertefeil og var alt for liten, kun 1640g og 43cm og 37 uker. Vi forventet trisomi feil, men svaret på at det ikke var det vi fryktet er jo egentlig ett bra svar, men samtidig så rart for det gir oss så mange andre spørsmål om hva som gjorde at hun døde. Hadde det vært en av de trisomi feilene hadde vi hatt et svar å forholde seg til.
Uff så leit. Det et kjedelig å ikke få svar. Jeg hadde obduksjon av svangerskapet som jeg måtte avbryte i uke 13 pga misdannelser og liten sjans for å overleve og ingen sjanse for et godt liv. Fikk ikke noe svar om hvorfor, men jeg tok det som en lettelse at det ikke var trisomi da det I hvertfall ikke er like stor fare for gjentagelse. Prøv å se det positive i det. Selv om det er tøft å ikke hvite hvorfor.
 
Back
Topp