Min første tråd på terminforumet og har noen spm...

Lindajo

Elsker forumet
Hei alle sammen :)

Jeg har nr 3 på vei :Heartpink:Heartblue
En veldig stor overraskelse siden jeg gikk på Cerazette :p
Det startet med at tante rød uteble (siste mens startet 11.05), og testet flere ganger, men alle testene var negative. På fredag sist uke testet jeg positivt for første gang ;)
Veldig stort sjokk for både meg og mannebeinet :p

Så kommer problemet... Fikk symptomene for første gang (utenom uteblitt mens) for ca 2 uker siden.
En test sist lørdag (nesten 6 uker på vei fra sist mensstart) var negativ.

Så kommer spm. Ble sendt til tidlig ul og var der på tirsdag.
Der sa han at jeg mest sannsynlig har en MA siden han ikke fant hjerteslag på spiren :(
Han klarte ikke å måle spiren pga et eller annet jeg ikke fikk med meg (han snakker litt gebrokkent).
Tok HCG blodprøve på tirsdag (Den var på 1749...) og var innom idag for å ta ny.
Skal inn igjen på ul imorgen og få ny status i forhold til alt dette....

Både jeg og mannebeinet tror at befruktelsen skjedde rundt 30. mai og da kan jeg ikke være 7 uker på vei...
Men virket som gynekologen som tok ul ikke ville høre på det...

Håper og krysser fingrene for at dette går bra!

Kan det stemme at jeg er mindre på vei? og i så tilfelle om befruktelsen skjedde rundt 30. mai, hvor mange uker er jeg på vei nå da?

Vet ikke hvordan jeg kan tolke det gynekologen sier i forhold til alt dette.

Kanskje litt dumme spørsmål jeg har, men har ikke vært borti dette tidligere....

Glemte å skrive at det bare blir mer og mer symptomer også...
Igår startet kvalmen for fullt og fortsatte idag...

Hei på deg! Jeg kan dele min erfaring i hvertfall: siste mens 29.april, men har lange sykluser. Tok ultralyd 10.juni, og da så legen bare en plommesekk, ikke noe embryo. Gynekologen estimerte derfor at jeg bare var 5+0 uker på vei. Tok ultralyd uken etter, og da kunne man se en liten en og et bankende hjerte :) Så, det gikk altså 49 dager fra starten av mens til gynekologen så hjertet på ultralyd. Har du helt regelmessige sykluser, eller kan det være at du har eggløsning senere enn 14 dager etter første dag i siste menstruasjon?

forresten, mine symptomer startet også for fult ca 14. juni, så kanskje kvalmen kommer når hjertet begynner å slå?? xsmile9 Dette har jeg selvfølgelig NULL peiling på, haha

4+5 og termin 9.mars i så fall. Og da er d ikke rart legen ikke så noe. Utvendig ul? Hjerte er jo ikke begynt å slå engang.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Innvendig ul som ble tatt på tirsdag...
Jeg tok ut spiralen i mars og startet rett på Cerazette og gikk på den nå frem til positiv test.
Kan være Cerazette som har tøysa litt med syklusen? Fikk tante rød tilbake når jeg startet med den, men den kom forsinket hver måned...

Om jeg er 4+5: Ser gynekologen foster da slik som han gjorde nå, men ikke kan måle det?

Cerazette kan tukle med syklusen ja. Han burde se plommesekk men ville ventet en uke og så tatt ny ul for å være sikker. Da skal hjertelyden være der ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Takker for svar bondemamma :)

Jeg var på ny ul idag og hcg nivået hadde steget godt!
Han så en plommesekk og en liten blødning bak der, noe som kan tyde på en festeblødning som ikke har kommet, men han holdt en knapp på at det var en tvilling som hadde gått til grunne pga mengden.
Det var iallefall ingenting å bekymre seg for og jeg skal tilbake igjen neste torsdag for ny ul og ser da forhåpentligvis en spire med et bankende hjerte :love7

Kjenner jeg er litt mer avslappet nå enn jeg var tidligere i uken ;)

Back
Topp