Min fødselsopplevelse :D

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Forrige tirsdag, 21.07, hadde jeg en vanlig kontroll hos jordmor hvor det også skulle bli bestilt overtidskontroll på sykehuset.
Grunnet liten tilvekst på sf-målet mitt, fikk hun pushet dem til å ta meg inn morgenen etter kl 0900.

Kl 0200 på natta begynte jeg så smått med rier, ca 1 pr 10. min, men de tok seg aldri opp i hverken hyppighet eller styrke.
Ankom sykehuset på onsdagen og fikk sjekk med ctg og ultralyd. Da det ble konstantert lite fostervann, ble det bestemt at jeg skulle settes igang med det samme. Ingen grunn til å vente:)

Ble først strippet, og hadde da 3 cm åpning før de satte inn ballong. Nå var det bare å dra hjem og vente på innleggelse kl 0900 torsdag morgen.
Riene fortsatte i samme styrke og intervall hele dagen, og det ble lite søvn selv om de ikke var veldig vonde. Kl 0330 natt til torsdag ringte jeg føden fordi det hadde tatt seg opp i styrke og det var 4-5 min mellom.
Ankom føden 0430, men nå hadde det dabbet av igjen...typisk:p

Ble koblet til ctg og riene kom nå bare 1 gang pr. 10. Min igjen og jeg trengte ikke puste gjennom noen av de. Litt skuffet egentlig:( hehe
Men det var visst nok til at de ikke ga meg modningsgele, så de valgte istedet å ta vannet mitt kl 11.
Etter dette roet det seg enda mer, og jeg hadde fortsatt bare 3 cm åpning og tappen ikke sentrert. Ballongen og riene hadde ikke hatt noen som helst effekt:( Så for meg at dette nå kom til å ta sin tid!

Siden det var liten effekt, satt de meg på drypp ved 12-13 tiden for å få fortgang. Endelig tok det seg opp litt her og plutselig kastet jeg i meg en suppeskje mellom riene mine.
Ble sjekket igjen nærmere 14 fordi jeg mente det begynte å presse. Jordmor hadde tenkt til å anbefale meg epidural, men til hennes store overraskelse hadde jeg plutselig nådd 9 cm og det ble hastverk med å få inn flere folk:o

Herfra gikk det unna i en fei, og kl 1440 den 23.07 var lille tulla ute i den store verden, ved hjelp av plastsugekopp pga lav puls, 2870g og 47 cm lang og helt perfekt♡
Hadde en fantastisk jordmor under hele prosessen, og tulla valgte å komme ut rett før vaktskifte så jeg slapp å bytte jordmor og:D

Alt står nå bra til med den lille familien her, og vi koser oss masse i den nye tilværelsen ♡♡♡

Gratulerer så mye! All grunn til å være stolt av deg selv! :D Det må jo ha vært ganske heftig om det gikk så fort fra 3 til 9 cm!? :o

Gratulerer så mye! All grunn til å være stolt av deg selv! :D Det må jo ha vært ganske heftig om det gikk så fort fra 3 til 9 cm!? :o
Hehe, ble ganske heftig en liten stund der ja. Plutselig var det på tide å presse liksom. Men utrolig mye hjelp i god pusteteknikk og samboers og jordmors hånd på hver sin side;)

Jeg fikk servert lunsj og begynte å spise, og plutselig så rakk jeg såvidt å få i meg en skje innimellom:p men fikk spist litt da:D

Ligner litt på min fødselshistorie :D kjedelig når det tar så lang tid før det smeller :p gratulerer så mye med lille <3

Gratulerer :)

Gratulerer så masse!!! ❤️ :)

Tusen takk:D
Koser oss masse og i dag har vi vært på veiing for første gang:) opp 350g, så da fortsetter jeg å la henne styre showet og trenger ikke vekke henne midt på natta for å gi mat:)

Gratulerer så masse med jenta :)

Så bra at hun går så fint opp i vekt :)
Når jeg leste historien din her nå, synes jeg såvidt å huske at jeg hadde en jordmorhånd å holde da det sto på som verst også. Synes også å huske at den den ble ganske hardt klemt :D hihi, stakkars jordmødre, de får nok gjennomgå!

Så bra at hun går så fint opp i vekt :)
Når jeg leste historien din her nå, synes jeg såvidt å huske at jeg hadde en jordmorhånd å holde da det sto på som verst også. Synes også å huske at den den ble ganske hardt klemt :D hihi, stakkars jordmødre, de får nok gjennomgå!

Det vil jeg nok tro de gjør ja. Hehe
Ifølge samboer så klemte jeg visst ikke så hardt da. Men det var godt å ha noe å holde i bare:)
Tror jeg har fått en liten strekk i armen fra de håndtaka under pressriene da:p haha

Alt bra hos dere?

Back
Topp