Min fødselshistorie

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
15 desember var dagen, 08:30 skulle jeg møte på føden.

Vi fikk et rom og beskjed om at jeg skulle få ballong kateter så fort legen hadde tid. De tok ctg å jeg lå å så på TV ;)

Kl 10:50 ca kom legen, de fant en helt umoden livmorhals og ingen åpning! Fy så skuffa jeg var. De satte inn dobbel ballong kateter, det var en anelse vondt gitt!
Så var det bare å vente, å vente..

Kl 16 fikk jeg noen tak, disse økte på og i 20 tiden var jeg helt gåen. Men etter en dusj å en klyster så dabbet det av. Å jeg sovnet.

Våkna nesten morran å merka ikke en dritt. Var så frustrert å skuffa at jeg kunne sikkert drept alle som kom inn til meg bare med blikket :p

Kl 12 kom legen for å ta ut ballongen. Men den hadde alt ramla ut å lå bare i skjeden! En liten lysning i tunnelen, da måtte det jo ha skjedd noe :D å jaggu hadde jeg ikke 4cm åpning å var god å moden. Så legen tok vannet aka svømmebassenget. Jeg fikk ikke rier av dette heller. Å må innrømme jeg begynte å tenke på keisersnitt. Å at det nok ble veien igjen.

Men 17:40 kom jeg på føden og fikk rie drypp. Kl 18 kom første rie. 19:30 var det så inntenst at jeg ba om epuidral. Men den anestilegen var jo ikke ledig. Så måtte vente. Brukte lystgass å fontanyl tror jeg det het. Det hjalp å jeg jobba godt med riene. 20:34 var epuidralen satt! Fikk slappe av litt da ;)

Rundt 23 var jeg tilbake på lystgassen, det begynte å gjør mer vondt. Men hadde bare 5 cm. Så tenkte fader å! Dette kommer til å ta tid. Så ble det bare verre å verre. Jeg kjente at det pressa godt på! Men pusta meg gjennom å prøvde å vær modig! Så sjekka jordmor meg igjen. Det var 8cm, 3 mer enn for 15 min siden. Hun ba meg opp å stå på et på tre rier. Jeg gjorde så. Å da skal jeg si det begynte å virkelig gjør vondt! Kjente skikkelig press nedover og sto på huk undere riene. 3 rier å det var opp i senga igjen. 10 cm åpning. Så fra 5-10 gikk det 30 min. Rett på press rier, pressa ca 30 min! Fy saki jeg trodde hele greia der nede sku sprenges i fillebiter. Men ut kom det ei lita fin jente [emoji173]️

Å jeg er så fornøyd med hele fødselen og alt! Jordmødrene jeg hadde var helt topp! Å 01:32 17 desember ble jeg tobarns mamma.

Gratulerer så mye!

Så fint å lese at du hadde en god opplevelse! :) Gratulerer så mye med lillejenta ❤

Gratulerer :D

Gratulerer så masse, pg så godt du er fornøyd med opplevelsen! ❤️

Gratulerer så mye [emoji173]

Gratulerer så mye med jenten.. høres ut som du har hatt en fin opplevelse av fødselen og det er en god følelse:)

Gratulerer så mye!! :D
Jeg gikk fra 4-6 cm på 30 min, så 6-10 cm på neste 30 min så jeg kjenner igjen meg i det du skriver! Fra ingenting så var det bare pang på og ingen pause :) men utrolig rått å få være med om da :D Håper dere koser dere med jenta i jula :) God jul!

Back
Topp