Min fødselshistorie

VeraSverige

Betatt av forumet
Mandag morgen hadde jeg blod på papiret når jeg gikk på do. Hadde også litt mensmurringer som ble sterkere utover dagen. Jeg ringte mannen 12.30, da kom han hjem fra jobb. Jeg blødde lyst blod, og det var litt slim, men ringte føden for sikkerhets skyld. Det var nok slimproppen eller tegningblødning, var de enige om. Fra ca. 14 fikk jeg veer, først bare en gang i timen, så oftere og oftere. Vi ringte et par ganger til føden, men fikk beskjed om å vente med å komme inn. Til slutt var det uutholdelig, og det var såvidt jeg kom meg inn i taxien vi bestilte til sykehuset. Da var det midnatt, og riene kom nesten annenhver minutt. På sykehuset ble jeg undersøkt og barnets hjertelyd bør målt. Barnets puls var litt lav, men det ble bestemt at jeg skulle få epidural, da jeg hadde 3-4 cm. åpning og veldig hyppige og vonde rier. Rett etter at Epiduralen var satt sjekket de barnet igjen, bla. hjertelyd via hodet og PH-verdi. Legen synes da at barnet virket stresset og det ble plutselig keisersnitt. En halv time senere var hun ute, men hun behøvde hjelp til å puste, og de gjør hun ennå, nesten ett døgn etterpå. Det var godt å få henne ut, men trist at jeg ikke har fått sett henne eller holdt henne så mye, da jeg dels var på oppvåkning i mange timer, og hun er dekket av rør og elektroner og alt mulig nede på Neonatal. Jeg er lykkelig over å ha blitt mamma, samtidig er det fortsatt uvirkelig og jeg gleder meg til å holde henne og kysse ansiktet hennes uten masse greier i veien. Jeg og mannen deler på å være med henne, så vi får ikke sett hverandre så mye heller. Men så lenge hun blir bedre og får den hjelpen hun trenger, så er alt bra. Vi er foreldre!

Glemte smertelindring: brukte Tens-apparat (elektrisk strøm) hjemme, det hjalp godt. På sykehuset fikk jeg lystgass og så epidural. Følte ikke lystgassen hjalp så mye, men når Epiduralen virket var jeg veldig rolig, men også snakkesalig. Det kan jo ha noe med lystgassen å gjøre? Snakket meg gjennom keisersnittet (våken med spinalbedøvelse via epidural) og har vært rolig og fattet etterpå også.

Jenten har mykoniumaspirasjon, dvs. at mykonium kom ut i fostervannet, sannsynligvis under fødsel, og hun fikk det inn i lungene. Derfor trenger hun hjelp til å puste nå. Vanligvis går det over etter noen dager og alt er normalt etterpå, men det er litt tøft nå når det står på. Jeg og mannen deler på å være der med henne, og når jeg er alene savner jeg begge, og når jeg er med henne savner jeg mannen min og å få amme og holde henne uten en masse ledninger. Jeg skal begynne å pumpe i dag, men skal være glad når dette er over og vi får komme hjem! Jeg vet knapt nok hvordan hun ser ut pga. alle apparat hun har i ansiktet. Vet bare at hun er verdens søteste..... <3

Tøff start for dere da, med andre ord!
Håper lille frøkna kommer seg raskt, og at dere får dra hjem om ikke så veldig lenge. God bedring til prinsessen <3

Gratulerer igjen:-)!

For en røff start, men snart får dere henne hjem og kan kose så mye dere bare vil :) for en tapper liten prinsesse! Gratulerer så mye!!

Gratulerer med jenta ❤️ Det blir ikke det samme etter fødsel når man ikke får ha de hos seg, men prøv å se det positive i det, at du får litt ekstra tid til å hvile deg/komme deg disse første dagene, og så har dere masse tid sammen foran dere ❤️❤️❤️ønsker både deg og vesla god bedring :) og nok en gang gratulerer :)

Gratulerer med tulla. Håper hun kommer seg fort så dere kan nyte tiden sammen alle tre♡

Gratulerer så mye med jenta ❤

I dag fikk jeg legge henne til brystet, hun søker veldig! Sovnet nesten med en gang hun fikk tak i brystvorten. Jeg pumper for å få i gang produksjonen, hun orker ikke å suge så mye om gangen.

Jeg måtte endre fødselsvekt i Fødelisten. I går fikk jeg oppgitt 3390, men det viste seg at det var 3939. Tror det var litt forvirring med tanke på det ekstra utstyret hun hadde på seg av slanger og bleier før de fikk veid henne. Men i dag er hun 3860.

Gratulerer så masse, og for en tøff start.

Kjedelig at starten ble sånn for dere. Men leser at du får prøve amming i morgen. Det blir stas!! Håper dere snart får reise hjem med snuppa deres :)

Back
Topp