Min fødselshistorie

Mulan

Elsker forumet
Mailykke 2018
Junispirene24❤️
Vannet mitt gikk jo på torsdag kl 8, så fikk beskjed om igangsetting fredag kl 9 om det ikke startet av seg selv! Merket svake tak frem til fredag og når jeg møtte opp for igangsetting hadde jeg 2 cm åpning! Fikk første tablett med cytotec kl 1230 fordi det var så sykt kaos på føden... Merket jeg fikk hyppigere tak, og gikk mye rundt for å fremskynde ting! Kl 17 fikk jeg ny tablett oralt og etter denne kom takene bare hyppigere og hyppigere! Ble registrert sterke rier hvert 2.-3. minutt og jeg syns de var blitt ganske vonde, men de varte i under 1 min, så jeg fikk enda en ny tablett kl 20 og etter den varte riene også lengre! Pga vannavgang ville de ikke undersøke åpning om ikke helt nødvendig, så jeg levde i god tro om at riene gjorde jobben sin! Kl 12 ville de endelig sjekke åpning og ikke en eneste ting var skjedd i løpet av de 12 timene jeg hadde vært der... Fortsatt 2 cm åpning som kunne tøyes til 3! Da begynte jeg å grine for kunne ikke skjønne hvordan kroppen min kunne lure meg sånn, pluss at jeg var ekstremt sliten! Etter at jeg ble undersøkt merket jeg at riene bare økte på og enkelte kunne vare i opp mot 5 min! Jeg spydde en god del og skrek etter epidural noe hun ikke ville gi meg fordi jeg ikke var i aktiv fødsel og jm trodde det kom til å drøye enda lengre med tanke på hvordan det hadde gått til da! Jeg fikk vondere og vondere og fortsatte å trygle etter epidural og til slutt sa jordmor at jeg skulle få det! Hun sjekket åpningen før epiduralen ble satt og da hadde jeg plutselig 8 cm så epiduralen fikk ikke virket skikkelig før pressriene startet! Jeg presset i 25 min før lille tøtta vår kom til verden 0405, det endte altså i styrtfødsel for min del, med lite effektive rier før det sa pang! Dette er noe de sier er en konsekvens av igangsetting, så håper virkelig jeg slipper det neste gang :) Og uansett hvordan fødselen var så får man jo tross alt verdens beste gave til slutt <3

Gratulerer med lille :)
Høres ut som et frustrerende forløp, men godt jobba;)

Back
Topp