Min fødselshistorie

Isolde92

Elsker forumet
Fredag den 19 januari så gick vannet kl. 08.45. Vi dro in til føden på Ahus, men ettersom ikke det var noen rier på gang og babyn hade det fint så fick vi dra hjem igen..
Kl 01 på natt till lördag så började rierne, i ryggen.... hade ca 10 min mellan dem, men det blev aldrig mer än i ryggen.
På morgonen så var vi närmare 5 minuter mellan så vi ringte in og de ville att vi skulle komma.

Det blev aldrig riktigt mer än så og ettersom vannet hade gått mer förmer än 24 timmar sen så ville de ikke sjekke opning förrän det dragit igång mer.. jag använde Tens (elektroder i ryggen), men de fungerade inte helt (några elektroder var brutna) [:'(] när kl. närmade sig 12 så fick vi åka in till fødestuen för då började ta litt tak i magen og.. men ändå ikke verst.

Halv 3 så försökte jag äta litt, men då började det göra ont som f-n.. så jag sa att jag ville ha smärtlindring (skulle ha allt, vara knappt medveten), det var då mitt i deras vaktbyte og min jordmor stod fast i en annen fødsel..
men då hade jag så h-vetes ont att jag sa till samboern att jag MÅ ha smärtlindring... vi ringte på dem og min nya jordmor kunde ikke ge meg noenting uten en rapport fra den tidigare jordmoren... så hun forsvann ut igen, jag ropade till sambon igen att han skulle ringa på dem för det gjorde så ont. Hun kom igen og sa att hun skulle gjøre en sjekk på opningen, men hun forsvann ut igen.. Jag sa till Ola att nu MÅ jag ha smärtlindring för det känns nästan som jag skulle vilja pressa.. Då var kl. 15.30, alltså en timme sen jag satt upp och åt mat.
Jordmor kom in och gjorde en sjekk av opningen och sa: - Jag tror frun har rätt här blir det barn snart.. 9,5cm opning, det är dags att börja pressa strax..
Jag sa: - MEN jag ska ha epidural...
De sa: - DET är för sent.
Jag hade full öppning på en timma........

Jag begynte presse ca 15.45-16.00 og de hade elektroder på babyns huvud och full overvakning, då vannet gått så länge sen.
Når kl. var ca 17.45 bestämde de sig för att hjälpa honom litt, for han hade litt avikelser i overvakningen. vSå jordmor sa att vi ska se om han hinner till barnetv [:D]
Så han blev hjälpt til verden med vakum. Det var bara skönt att få hjälp den sista sista sista lilla biten!
Han rakk akkurat barnetv, han ble født den 20 januari kl. 17.59. Vägde 3985g, 52 cm lång og hade ett hode på 38.

Det var helt j-ligt tills han var ute, då var det som att trycka på en knapp och all smärta försvann! Helt underbart!

Lille Loke är här [:D]

Fin historie

ORIGINAL: BollaPinnsvin79

så fin historie[:D]

signerer!

Så fin historie[:)]!
Merkelig det der, hvor fort en glemmer smerte når en ser resultatene!

kjekt å lese om andre sine fødsler[;)] så fint navn! jeg ville også ha det, men sambo nektet[:'(]

Back
Topp