Min fødselhistorie..

Jeg følte meg utrolig nok trygg ifht legen. Jeg jobber i helsevesenet selv og visste at denne legen var den dyktigste og at jeg var i trygge hender. Men ja, han var litt kvass og uproff ifht at han kjefta så på jordmødrene foran meg. Dette beklaga han senere :-) men han mente de skulle holde avtalen de hadde, og ikke risikere noe. Tror pulsen til lillegull ble lav på slutten, og han hadde navlestrengen rundt halsen, så det var nok på tide at han kom ut..
Så bra! Absolutt viktigst å prioritere "liv og helse" og godt at du kjente til ham fra før! Gåper du får snakket skikkelig igjennom det :-)

Så bra at du klarer å dele historien din! Hadde en ikke ulik fødsel sist gang, bortsett fra at jeg ble satt i gang. Det som hjalp meg gjennom det var hvertfall å prate med rundt meg om hvordan jeg opplevde fødselen med familie, jordmor og helsesøster. Det gjorde at de vonde glimtene ble svekket og hadde ingen fødeangst i etterkant heller. Send gjerne en pm om du skulle ha behov for å prate :)

Neimen gud for en historie.. Jeg tok meg selv å felle en tåre her jeg sitter. Godt du har fått det hele på avstand, men husk at det er viktig å snakke om ! Klem til deg og gratulerer så mye! :)

Neimen gud for en historie.. Jeg tok meg selv å felle en tåre her jeg sitter. Godt du har fått det hele på avstand, men husk at det er viktig å snakke om ! Klem til deg og gratulerer så mye! :)
Takk for det! :-) ja, godt å ha fått det på avstand og nå skal jeg bare bruke tid på å få orden på kroppen!

Uffda, hørtes ikke ut som noen koselig opplevelse! Men godt alt gikk bra til slutt, til tross for vondter nå i ettertid

Uff, nå grøsset jeg!! Du har vært flink altså!! Godt alt gikk fint til slutt. Gratulerer så mye med lille gutten!:)

Uff, det hørtes ut som en tøff og vanskelig opplevelse.
Godt at du nå har klart å få det litt på avstand, og at du faktisk klarer å dele det her. Du har kanskje fått en samtale med jordmor etter fødselen også?

Legen handlet nok i beste mening, ingen vil vel ha en dårlig baby på samvittigheten. Tenker nok at du hadde vært bitter dersom han ikke hadde grepet inn, og ting kanskje hadde blitt verre? Men å kritisere foran deg er kanskje litt uprofesjonelt. Godt at han ba om unnskyldning etterpå! :-)

Du får bruke nettverket rundt deg og prate om opplevelsen. Men aller vitkigst: kose deg med den lille, og tenke så heldige dere var som fikk hjelp til å få han ut i tide! :-)

Gratulerer så mye med gutten din! :-)
Er han i fin form, eller problemer med skuldre og hofter?

Gratulerer så masse og bra du har klart å få den litt på avstand:) du får fokusere på det positive ved fødselen:)

Uff, det hørtes ut som en tøff og vanskelig opplevelse.
Godt at du nå har klart å få det litt på avstand, og at du faktisk klarer å dele det her. Du har kanskje fått en samtale med jordmor etter fødselen også?

Legen handlet nok i beste mening, ingen vil vel ha en dårlig baby på samvittigheten. Tenker nok at du hadde vært bitter dersom han ikke hadde grepet inn, og ting kanskje hadde blitt verre? Men å kritisere foran deg er kanskje litt uprofesjonelt. Godt at han ba om unnskyldning etterpå! :)

Du får bruke nettverket rundt deg og prate om opplevelsen. Men aller vitkigst: kose deg med den lille, og tenke så heldige dere var som fikk hjelp til å få han ut i tide! :)

Gratulerer så mye med gutten din! :)
Er han i fin form, eller problemer med skuldre og hofter?
Takk for fine og fornuftige ord :-) nei, han har ikke fått noen problemer av noe slag. Bare litt sår etter tanga. De fant en bilyd på hjertet, men det har ikke noe med fødselen å gjøre :-)

Ja, akkurat sånn hadde jeg det dagene etterpå. Jeg fikk plutselig flashbacks av en lyd, et blikk, en lukt osv fra fødselen. Jeg gråt mye og følte meg helt ødelagt! Ble du klippet opp? Hvor lang tid tok det før du følte deg "normal" igjen der nede? Opplevde du plager med bekkenet/halebenet etter fødselen?
Jeg slapp heldigvis at halebenet røk, men ble klippet ja. Det tok litt tid, men mannen og jeg hadde sex før det hadde gått 6 uker. Det var nok litt ømt i nærmere ett år, men da hovedsaklig under sex. Ellers hjelper det veldig å smøre med glidekrem og å knipe :)

Beklager at denne kom 3 ganger!! Ikke vet jeg hvordan jeg sletter de 2 andre heller... Huff!
Slo saman dei tre trådane for deg :-)
Veldig fint at du deler historien din her med oss, og det er kjekt å høyre at det tross alt gjekk bra, og du ikkje har teke skrekken :-)
Gratulerer så mykje med prinsen :-)

Gratulerer så masse med gutten :)
Synd at det skulle bli så slitsomt. Ønsker deg god bedring med halebein og sting. Nyt tiden med lille :)

Back
Topp