nemi.marselia
Forumet er livet
tok ett par skjeer kanel før æ la mæ før kvellen (va lei å jordmor sa æ kunne starte m kjærringråd om æ ville)
så iløpe a natta bynte æ å få svake men tette rie
kom ofte men vare kort (kvært 3-5min å varte i 30-60sek)
rengte jordmor i 6 tia om mårran å ho kom å sjekka å æ hadde 3 cm åpning å d va vest vældi mykt å modent)
så d bar d avgåre i bæbu bil tilfelle rien blei effektive
å fikk litt akupunktur før å stimulere rie
kom t sjukhuset å hadde 4 cm å va myk som suppe dær oppe sa ho[8|] men rien va dålie å lite effektive så æ gikk å gikk å gikk før å stimulere rien, før di snakka om å sende mæ heim ijænn sia di va svake
(ikkje pokkern tenkte nu æ)
etter ei stund tok vi nu vannet (7cm) å rien blei sterkare.
litt over 15 fikk æ lystgass, trur æ fikk brukt den under 3 rie men d va godt
midt i ei åpningsrie kom ei pressri å æ va aleina på rommet. så lystgassmaska flaksa å æ brølte a alle lungers kraft på en eller anna, før fy pressrien kjentes effektive ut.
æ kava mæ opp på huk å jordmor kom sprenganes å klepte opp trusa før her va ungen på tur ut
hadde 3 pressrie å ute va ho.
di va nødt t å klippe navlestrengen før ho kom heilt ut sia ho hadde den rundt halsen å rundt kroppen å den va stram. ho va ganske blå når ho kom ut men hylte godt[:D]
hadde en kjæmpefin fødsel men sa t barnepleiarn at om ho ikkje lot den hælvetes skanken min være i fre sku æ trø ho ned i vasken å rævkjøre ho m en plasgaffel[&:]
fikk sydd 4 små pyntesting, (en smule ulikt min første ja)
Isfrid bær preg a å være litt tili født men ingen fare heldivis
men vi måtte vente litt før vi veste alt va bra m Isfrid før kun va ei arterie i morkake å navlestreng å d ska være 2, detta e skjelden men kan fårekomme. Detta kan tyde på at nyran ikkje funke så jubla godt når ho tissa ja[:D] samt så va ho litt blå ei stund så måtte måle oksigen i blodet ett par gonga.
æ amme ikkje, detta va ett veloverveid valg fra mi sia, men pumpe nu framover ei stund så ho får både mm å mme.
i mårra ska vi på væktkontroll å ta føllingprøven.
så iløpe a natta bynte æ å få svake men tette rie
kom ofte men vare kort (kvært 3-5min å varte i 30-60sek)
rengte jordmor i 6 tia om mårran å ho kom å sjekka å æ hadde 3 cm åpning å d va vest vældi mykt å modent)
så d bar d avgåre i bæbu bil tilfelle rien blei effektive
å fikk litt akupunktur før å stimulere rie
kom t sjukhuset å hadde 4 cm å va myk som suppe dær oppe sa ho[8|] men rien va dålie å lite effektive så æ gikk å gikk å gikk før å stimulere rien, før di snakka om å sende mæ heim ijænn sia di va svake
(ikkje pokkern tenkte nu æ)
etter ei stund tok vi nu vannet (7cm) å rien blei sterkare.
litt over 15 fikk æ lystgass, trur æ fikk brukt den under 3 rie men d va godt
midt i ei åpningsrie kom ei pressri å æ va aleina på rommet. så lystgassmaska flaksa å æ brølte a alle lungers kraft på en eller anna, før fy pressrien kjentes effektive ut.
æ kava mæ opp på huk å jordmor kom sprenganes å klepte opp trusa før her va ungen på tur ut
hadde 3 pressrie å ute va ho.
di va nødt t å klippe navlestrengen før ho kom heilt ut sia ho hadde den rundt halsen å rundt kroppen å den va stram. ho va ganske blå når ho kom ut men hylte godt[:D]
hadde en kjæmpefin fødsel men sa t barnepleiarn at om ho ikkje lot den hælvetes skanken min være i fre sku æ trø ho ned i vasken å rævkjøre ho m en plasgaffel[&:]
fikk sydd 4 små pyntesting, (en smule ulikt min første ja)
Isfrid bær preg a å være litt tili født men ingen fare heldivis
men vi måtte vente litt før vi veste alt va bra m Isfrid før kun va ei arterie i morkake å navlestreng å d ska være 2, detta e skjelden men kan fårekomme. Detta kan tyde på at nyran ikkje funke så jubla godt når ho tissa ja[:D] samt så va ho litt blå ei stund så måtte måle oksigen i blodet ett par gonga.
æ amme ikkje, detta va ett veloverveid valg fra mi sia, men pumpe nu framover ei stund så ho får både mm å mme.
i mårra ska vi på væktkontroll å ta føllingprøven.
Gratulerer så mye med lille Isfrid og takk for flott rapport! Godt å høre at det går bra med mor og barn!