Min fødsel

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Skulle bli satt i gang 26 på kvelden, men så begynte jeg å få rier på dagen og reiste tidligere inn til føden for å få lagt inn kateter i ryggen før fødsel. Riene dabbet av etter noen få timer så det var bare falsk alarm. Jeg fikk modningssakupunktur og de ville se det an til morgen etter i tilfelle de tok seg opp igjen. Der gjorde de ikke. Kl 8 fikk jeg første tablett uten effekt på åpning som allerede var 4 cm og myk. Kl 10 fikk jeg ny og det var fremdeles ingen rier. Kl 12 ville de ta vannet men det gjorde altfor vondt for meg, så det ble satt en bonus dose epidural og jeg fikk en ny tablett. Kvart over to kom jordmor inn igjen. Jeg hadde da hatt et par rier men ikke noe særlig mer en det. Epiduralen var i ferd med å ebbe ut men det var nok bedøvelse til at jeg klarte å holde ut at hun tok vannet kvart over to. Bang sa det bare og riene haglet på uten stopp. Halv tre var jeg 8 cm og gråt mine modige tårer om mer epidural og at jeg ville hjem, kl 14:45 var jeg 10 cm og fikk presse, kl 14;49 var hun ute, etter noen helt intense pressrier. 3400 gram, 34 cm rundt hodet og 48 cm lang var lille Madelen endelig i armene mine :) jeg reiste hjem 1 dagen. Hadde ikke en rift og ikke så mye som ett pyntesting en gang. I toppform! Var deilig og komme hjem. Nå er hun 5 dager, sover og spiser og er verdens nydeligste lille jente :)

Gratulerer :-)

Gratulerer:)

Gratulerer så mye :)

Også lurer jeg bare på en ting, hadde du fått beskjed om å dra tidlig til føden pga de ville legge klart epiduralkateter? Jeg har vært til anestesilege pga snakk om det, men fikk ingen beskjed annet enn å si ifra da jeg kom til føden for fødsel.. Beklager og skrive det i denne tråden, men klarte ikke skrive direkte til deg :/

Også lurer jeg bare på en ting, hadde du fått beskjed om å dra tidlig til føden pga de ville legge klart epiduralkateter? Jeg har vært til anestesilege pga snakk om det, men fikk ingen beskjed annet enn å si ifra da jeg kom til føden for fødsel.. Beklager og skrive det i denne tråden, men klarte ikke skrive direkte til deg :/

Ja, var en del av fødeplanen min p.g.a at jeg har kronisk betent skjellett :) derfor ble jeg også satt i gang :)

Back
Topp