Min drømmefødsel :)

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Riene begynte så smått den 14.02 i femtiden på ettermiddagen.. Jeg reiste på personalmøte i praksisbhg klokken fem.. Satt der med små tak uten at det plaget meg veldig.  Reiste hjem klokka 7 og takene var egentlig ikke noe vondere enn da de begynte. Kvelden gikk og jeg sovnet i titiden.. En time senere våknet jeg av at riene var sterkere.. Lå en times tid før jeg vekte gubben.  Vi kjørte storesøster til barnevakt og reiste hjem for å hvile litt.. Halv tre fant jeg ut at jeg ville reise på sjekk på føden.  Regnet med å bli sendt hjem så papirene mine ble igjen hjemme.

Ankom føden klokka 3.  Ble sjekket og hadde 5,5 cm åpning og dermed innlagt.  Vi fikk fødestue klokken 4.  Siden jg kokte i toppen ble det ikke badekar på meg.. Jeg valgte å stå, fikk en prekestol å lene meg til.  Jordmor maset stadig om at jg skulle opp i sengen for ctg regstrering. halv 6 var det registring. (Haaaata og liggi i den senga) Åpningen var fortsatt den samme. Det ble bestemt at de skulle ta vannet klokken 6 hvis det ikke endret seg.

Kvart over 6 kom jordmor og tok vannet. Neste rie var helt grusom jeg hylte etter epidural.  Fikk lystgass og det hjalp faktisk litt.  På den fjerde rien kjenner jeg bare at ungen detter ned i bekkenet. Jeg sier i fra til jordmor. Hun skal bare skrive noe papirer sier hun, kommer snart. Neste rie er en pressrie. Men det er jo ingen tilstede. Jeg røsker ut snora i fra veggen i desperasjon.  Jeg kniper for at ungen ikke skal havne på gulvet..  Kommer meg opp i senga og neste rie sklir dattera vår ut.  Klokken ble 06.40, 25 minutter etter vannet ble tatt.  Det første jeg sa var: - Var det så lett? Jordmora og barnepleieren bare lo :))

Det var faktisk så lett. Var smertefullt i 25 minutter men var absolutt verdt det :)) Måtte faktisk ikke sy en gang. 

Milla var 4240 g og 52 cm lang :) Datoen ble 15.2.2012 <3
 
Gratulerer så mye:):):):)
 
Gratulerar så mykje!
 
så deilig å se flere som har hatt drømmefødsel.:) hadde også det nå, en halv time etter jeg kom inn på føden var ho ute, hadde 5 cm åpning når jeg kom inn, å plutseli så kom pressriene, å jeg hadde ikke fått av meg buksa å jordmor sto å tappet i badekaret så hun ble litt stressa gitt for her var det bare å hive på seg hanskene...
 
Back
Topp