Min dagbok :)

Mor_til_3

Elsker forumet
VIP
Hei hei :)

Jeg er ny her, og er inne i min første prøveperiode. Jeg er 24 år og er gift med verdens beste mann. Vi har snart vært gift i 2,5 år. Etter å ha gått på p-pillen i flere år føler vi oss endelig klar for å få en liten baby inn i familien.
Jeg sluttet på p-pillen den 14 august og fikk mensen den 17 august. Den 25. august fikk jeg eggløsning. Dersom kroppen min går tilbake til de samme syklusene som jeg hadde før jeg begynte på p-pillen er det 28 dager som gjelder. Da vil jeg i tilfellet vente neste menstruasjon den 14. september (dersom ikke spiren sitter etter 1pp [;)] )

Vi er inne i en spennende tid, egentlig var jeg og mannen min enige om at jeg bare skulle slutte på p-pillene og la alt gå sin gang. Ble jeg gravid så ble jeg gravid, men at vi ikke stresset med å bli gravide (hvis dere sjønner hva jeg mener...). Men det er enklere sagt enn gjort! Jeg tenker jo på baby hele tiden [:)] , til og med om nettene drømmer jeg om babyer - om vår baby.

Den 31.august begynte jeg å få mensmurringer, både i mage og neders i ryggen,men jeg har fremdeles ikke fått noe (heldigvis). Jeg kjenner at hele kroppen er i forandring etter at jeg sluttet på p-pillene, så jeg er veldig spent på hva de neste dagene vil vise.

Kjempe flott forum forresten!! [:D]

Føler jeg har hatt EL kjempe lenge. Merker alltid når jeg har det pga slim. Etter hva jeg husker så fikk jeg EL den 25. august, og det sluttet for et par dager siden. Rare greier at det har vart så lenge synes jeg!![:-] Jeg er også veldig usikker på når jeg får TR, siden jeg nettopp sluttet på p-pillene. Derfor er jeg også usikker på når det vil være reelt å teste for å se om det er en spire i magen min.

Jeg føler meg meget meget fersk og uerfaren innenfor denne prøvingen gitt

El = eggløsning, TR = Tante rød (mensen) pp= prøveperiode. Er ikke helt inni alle forkortelsene ennå, men disse kan jeg [;)]

[:)] Takk! Nu føler jeg at jeg forstår mer!
Da er jeg vel inne i 1pp da? Siden det er første måneden vi prøver [:)]

Ja, det tror jeg stemmer [:)] Det er jo mange som er prøvere i mange år før det klaffer. Vi får krysse fingrene for at det ikke gjelder oss

huff.. da har jeg gått å kjent på mensmurringer i hele dag. Vil ikke ha TR!![:@] krysser fingrene for at det er noe annet...

Huff, jeg krysser fingrene for deg!

Går selv bare rundt å gruer. Venter på TR som sikkert kommer straks [:@] Kjennes også hos meg til tider ut som om TR er på tur, så blir vel skuffa denne perioden [:(]

Er så utrolig trett for tiden. Kan fint sove 12 timer hver natt. Skulle egentlig på forelesning kl 8 i dag tidlig, men måtte bare legge meg ned igjen. Sov da til 10.30 - nesten 12 timer med søvn tilsammen. Jeg er som regel slik under pollensesongen, men det er ikke pollen ute nå[:-] Nå, etter å ha vært våken noen timer er jeg trøtt igjen.. Og jeg som skal på jobb fra 15-23 i kveld....[:@]
Kvalm og uggen er jeg og daglig, og jeg klarer kun kurere det med mat... Er veldig spent på om TR kommer, eller om vi fikk fulltreffer 1.pp[;)]

TR har fremdeles ikke kommet. Jeg har i den siste uka hatt mensmurringer som har komt og gått, uten at det skjer noe mer. Puppene er super ømme og såre, men jeg har ikke fått de humørsvingningene som jeg pleier å få noen dager før IKM. Jeg føler meg helt i villede... føler jeg må ha noe konkret å forholde meg til - enten TR eller en graviditet. Helst det siste da [:D] men så er spørsmålet: når skal bør jeg teste? I følge beregningene her inne på BV kan jeg teste positivt i morgen dersom jeg er gravid...

Skal heldigvis jobbe 15-23 i kveld og 7-15 i morgen, da går tiden litt fortere og jeg slipper å tenke på dette her hele tiden[:)]

Og jeg venter og venter.... Hadde IKM på mandag, og tok en test da siden TR ikke hadde komt. Testen var selvfølgelig negativ !![:@] Det har fremdels ikke kommet TR. Det kjennes ut som om jeg får det, men det er tydeligvis bare utflod... Har hatt mensmurringer i flere uker nå.. begynner å bli litt oppgitt... Dersom jeg ikke er gravid nå så vil jeg bare ha TR slik at vi kan begynne på en ny prøve periode. Jeg tror jeg får vente til mandag igjen, og dersom TR ikke har komt tar jeg en ny test.

Da kom TR i går! ENDELIG sier nå jeg [;)] 9 dager på overtid. Og EL er i følge beregningene her inne på bv den 8. oktober - akkurat når jeg er i New York UTEN mannen min [:o] men vi får masse før jeg reiser og etter jeg har kommet hjem igjen. Siden syklusene mine er litt på bærtur kan det jo være at jeg får EL når jeg har kommet hjem igjen [:D]

I morgen reiser jeg til New York [:D] Super spent!! har ikke så store forhåpninger for at dette blir en produktiv periode da jeg er mest fruktbar mens jeg er borte fra min kjære. Men vi skal ha litt avskjedskos i kveld da, så hvem vet hva som skjer [;)]

Har IKM nå på torsdag, men har kjent veldig lite til menssymptomer... Super spent på om det kan ha klaffet denne pp!![:D] I forrige periode hadde jeg jo symptomer 2 uker før jeg fikk TR.. Har forøvrig ikke "stresset" så mye i denne perioden, og føler det har vært bra[:)]

i dag klarte jeg ikke holde meg mer! Tok en graviditetstest når jeg stod opp. Den var selvfølgelig NEGATIV[&:]
Jeg skulle hatt mensen i dag, men kjenner ingen symptomer på det heller...
Hadde en drøm i natt der jeg tok 3 g-tester etter hverandre - og alle var like positive. Selvfølgelig var det bare en drøm[:'(]

Hater å vente!!
Hilsen Frøken utolmodig...

Back
Topp