~Min dagbok~

Ronja19

Andre møte med forumet
~Hei[:)]~

Jeg har prøvd å finne ett sted som dette, hvor jeg kan dele mine tanker med andre som kanskje har det akkurat som meg[:)] Så jeg har lest litt igjennom dagbøkene her, og fant ut at jeg også vil ha en liten
dagbok hvor jeg kan skrive om meg selv og hvordan det går med prøvingen[:)]

Jeg er ei jente på ikke mer en 19år, men jeg og samboeren min (23år) har snakket lenge om å få barn, og vi bestemte oss til slutt at vi ville prøve[:)] Det føles helt fantastisk<3 Men vi stresser ikke, er ikke sånn at vi regner ut når jeg har eggløsning osv. Vi tar det som det kommer.

Jeg slutta med P-pilla for ca 3mnd siden, og har vært plaget med utidige blødninger etter dette. regner med at det er kroppen min som må venne seg til en pillefri hverdag[;)] Men skal uansett til legen for å ta en sjekk om ikke lenge. Gruer meg litt.. Jeg tør nemmelig ikke å si til legen min at jeg prøver å bli gravid. Sist jeg var der sa jeg at jeg hadde slutta på pilla, og da så hun rart på meg og sa "du prøver vel ikke å bli gravid?". Jeg vet at jeg er ung og at mange mener jeg må "leve livet" før jeg får barn osv. Men jeg er klar over hva jeg går til, og det er litt trist at jeg ikke blir tatt på alvor pga av alderen. Håper derfor at jeg blir motatt litt bedre her[:)] Jeg vil så gjerne dele mine tanker med noen![;)]  

Også har jeg et lite spørsmål... jeg er nå lærling, har dette året igjen. Jeg var lærling i en bhg i fjor, og er lærling på vgs nå.. det jeg lurer på er hvordan støtte får jeg om jeg blir gravid nå? [8|]

velkommen hit, håper du får et kort, men fruktbart opphold

Jaja...tiden går.. nå har jeg heldigvis slutta med alle disse blødningene...holdt jo på i nesten en mnd! Men nå er det ikke noe..så nå venter jeg på å få mens (da kan jeg se om alt er i orden igjen). Håper at kroppen har kommet seg etter pilleslutten.[:)]
Var en tur på by'n med samboeren min igår. Det var veldig koselig, er lenge siden sist... Jeg klarte å si til ei venninne at vi prøver å få barn, og hun kjefta nesten på meg, *at jeg kunne finne på noe sånt!* Ble litt satt ut av det. Føler nesten at jeg gjør noe galt[:(]. Jeg har alltid vært "voksen" av meg, og et lite nurk er noe jeg har drømt om så lenge... Og jeg føler at tiden er inne nå[:)] Jeg har tenkt på dette lenge, og har snakka masse med samboeren min... så dette er ikke en "babysyk *fase* som vil gå over".. det er jeg helt sikker på![;)]

Hei! Lykke til å håper du blir gravid snart...[:)]
Du får bare heve deg over det... Følte meg også klar da jeg var 18-19 år, fant bare ikke noen å være klar med før nå...Hehe...
Men det er du selv som vet om du er klar eller ikke!

Lykke til

Tusen takk[:)] Ja, er jo viktig det å...finne den man vil få den lille med[:)]
Sant så sant...og det er en deilig følelse å føle seg klar til noe så fantastisk!
Var kjempe koselig at du skreiv til meg, føler meg litt alene... er bare samboeren min jeg snakker med om dette... Så er utrolig deilig å snakke med dere som er her
[:)]
Har forresten vært fri for blødninger en stund nå..så regner med at jeg er inne i den normle syklusen igjen[:D]
Har nettopp begynt i den nye jobben nå også, som lærling, og jeg trives allerede kjempe godt![:)] Alt føles veldig bra nå, og jeg er veldig glad for at jeg nå har noen å snakke med om alle disse tankene jeg har oppi hodet mitt...

Får ikke tiden til å gå fort nok jeg...er så nysgjerrig på når mensen dukker opp, og om den faktisk gjør det!? hehe... Jeg har jo kommet heelt ut av syklusen min etter jeg slutta på pilla, så har ikke peiling på når den kommer. Håper i hvert fall kroppen har kommet seg og at alt er normalt[:)]
Sitter i sofakroken nå, ser på gutten min som sover i andre enden. Trøtt etter jobb i dag han. Føler meg så heldig[:)] Jeg har alt jeg ønsker meg nå, mangler bare et lite mirakel som vi begge lengter etter<3

Merkelig... nesten uansett hva jeg ser på tv for tiden inneholder noe som har med babyer å gjøre[8D] Enten det et lite nurk som ler eller gråter, eller en fødsel osv...så syntes jeg at jeg ser det over alt... Er rart med det, når man tenker hardt på noe så ser man det over alt...[:)] *sukk*

æsj...nå har jeg blitt syk også[:@] Ligger under dyna og ser på McGyver, venter på at gutten min skal komme hjem fra jobb[:)] hehe...

Tusen takk, er veldig gøy med en dagbok her...får så koselig tilbakemeldinger[:)]

Sånn...da var jeg hjemme igjen etter en liten tur på skæven (som man sier her jeg kommer fra) [:)]
Har vært med ei venninne opp til faren hennes som bor laangt inn i ingenmannsland[8D] hehe.
Var deilig med to dager i fred å ro, veldig avslappende[:)] Men idag hadde jeg en liten blødning igjen..hmm. Ser ikke ut som det er tr, var så veldig lite...men det vil tiden vise. Kan ha vært en el som blødde litt. hehe.
Jesh da[:)] nå skal jeg kose meg med gutten min resten av helgen<3

Det er nok tr som er i innmarsj[&:] har blitt mer nå... så får jeg bare håpe det stopper etter en uke, og ikke varer like lenge som sist... krysser fingrene på at alt er normalt[:)] 

Hei, og lykke til med prøvingen:) Håper det går fort for dere, at spiren sitter om ikke så lenge:)

Selv om du "bare" er 19, så spiller vel ikke det noen rolle? Du blir nok en kjempegod mamma:) Ikke hør på de som mener du er ung, har flere venninner som fikk før de var 19, de har klart seg kjempefint, og ungene er blitt så kjekke. Det viktigste er jo at du og kjæresten din er sammen om dette, og at dere føler at det er riktig for dere[;)]

KLEEM:)

Tusen takk[:)] hjelper masse å snakke med dere her inne, føler meg ikke lenger "bare" 19[:)]
Hjelper kjempe masse at jeg får støtte av dere, og av kjæresten min[:)] Først følte jeg at jeg var den eneste unge som var "gal" nok til å planlegge barn så tidlig. Men nå føler jeg at jeg faktisk har rett og er voksen nok til å ta dette valget, og at jeg absolutt ikke er den eneste[:)]

tusen takk Amodi[:)]
klem

Huff..nå har jeg hatt tr i en uke...og det ser ut som den ikke gir seg helt ennå[:@] er ikke vant til å ha tr så lenge... Men nå er det jo en stund siden jeg har vært pillefri, så er vel noe jeg må bli vant til før storken kommer på besøk *drømme, drømme*[:)] 

Nå har snart tr vart i 2uker[:@] Det er vel ikke helt normalt eller? Har vært uten pilla i ca 3mnd nå, og har blødd myyye av tiden[X(]... er det fortsatt kroppen som ikke har kommet helt inn i rytmen igjen? Noen som har hatt/har samme type plager etter pille-slutt? Nevnte det for legen min sist jeg var der, og hun sa at det var normalt etter pilleslutt... men nå syntes jeg godt det kunne stabelisert seg litt.   
*lei*

Begynner nå på den 4. uka med blødninger... [:@][:(] Skal bestille legetime i morgen.. huffa, begynner å bli litt redd for hva som skjer med meg jeg nå...

huff,det er aaaaaaaaaaaaaalt for lenge å holde på!! [:@][:(]
får håpe du slutter raskt og at legen kan gi deg svar på hvorfor.
jeg gikk på ppiller i 7 år, og jeg blødde ikke så lenge som det,men vi er jo alle forskjellige [;)]

Tusen takk for svaret "bebisjuk300"[:)]

Ja, det er sant...hører jo at mange ikke får tr på en stund etter pilleslutt, men med meg er det tydeligvis heelt motsatt... hehe... er lenge til legen hadde en ledig time, så jeg skal ringe hver morgen og håpe på en ledig hastetime. Håper ikke det er noe galt med meg, og at det bare er kroppen min som reagerer litt sterkt på denne pillefrie hverdagen, og at det så klart snart går over...

Back
Topp