Min dagbok

Ahg

Andre møte med forumet
Ønsker å begynne å skrive min egen dagbok for å få ned tankene og prosessen vår mot å få vårt første barn. Blir litt lang tekst dette, men jeg skriver dette mest for min egen del, men om noen ønsker å lese og kommentere så er det bare å gjøre det:welcome

Jeg er 34 år og vi har vært prøvere i 2,5 år. Vi er nå i gang med vårt første IVF forsøk :)

Litt om min bakgrunn:
I 2015 opererte jeg bort en cyste på ene eggstokken som var en borderline cyste. Fikk heldigvis beholde eggstokken og har
ikke hatt noe mer problemer med cyster etter operasjonen. Men ved utredning av infertilitet fant vi ut at ene egglederen er blitt tett som følge av operasjonen, og dette kombinert med lav amh (amh på 5) har gjort det vanskelig for oss å bli gravide.

Var i forsamtale for IVF i desember og skulle starte på medisiner i februar. Nyttårsaften tok jeg en test fordi mensen var en dag forsinket og jeg skulle sjekke om jeg kunne nyte noen glass med bobler. Hadde overhodet ikke forventet at testen var positiv da vi hadde prøvd i over 1,5 år og ikke hatt en eneste positiv test. Var så ubeskrivelig godt å kjenne på følelsen av å endelig få en positiv test og alle symptomene som kom de neste dagene:)

Dessverre gikk ikke dette veien da jeg begynte å få brun utflod i rundt uke 9. Varierte veldig fra dag til dag. Noen dager var det ikke noe utflod, men neste dag kunne det komme ganske mye. Fikk komme inn på sykehus og ta ultralyd. Der så de at utviklingen hadde stoppet rundt uke 6. Fikk med meg tabletter hjem og aborten gikk forholdsvis greit.

Var fremdeles på listen for IVF så var bare å ringe inn så satt de oss opp for behandling. Ventet på mensen i 2 mnd etter aborten og kjente ikke igjen egen kropp/syklus overhodet før mensen bare dukket opp utav det blå.

Hadde lang protokoll så startet med gonapeptyl i mai og deretter gonal F. Hadde egguttak i slutten av juni. Fikk ut 4 egg og alle 4 ble befruktet, men to som falt fra. I starten av juli satte vi inn ett embryo og fikk ett på frys. Ble gravid på første innsett, men morgenen 5+0 skulle jeg på toalettet og oppdaget blod ved tørk. Blødningene tok seg opp ut over dagen og fikk negativ test dagen etter

Har ringt inn til riksen og avtalt fryseforsøk som blir i oktober. Så da får vi bare vente og håpe vi kanskje klarer det selv de neste syklusene. Og at embryoet overlever opptining.

Nå forsøker jeg å finne igjen eggløsning og komme i syklus igjen, men sliter veldig. Har testet etter eggløsning hver dag fra dag 13 til nå (21), men streken er nesten like svak hver dag. Trodde eggløsningen nærmet seg i helgen da testene begynte så vidt å øke, men har falt igjen nå. Kjenner ingen eggløsningssymptomer som jeg alltid pleide å ha før jeg ble gravid i desember så kroppen er nok litt ute å kjøre etter medisiner. Håper bare at kroppen henter seg inn igjen snart:dance008
 
Begynner å kjenne at det skjer noe i dag. Usikker på om det er mensen som er på vei eller kanskje eggløsning:) Skal fortsette å teste etter eggløsning for å se. Etter MA i februar trodde jeg det var mensen som skulle komme da det minte veldig om menssmerter, men det må ha vært eggløsning for mensen kom først to uker senere:) Så kanskje det samme nå.

Har ikke helt de samme symptomene som jeg pleier å få før mensen (leggkramper, oppblåst, får lett blåmerker, menskramper) så har et lite håp om eggløsning:)

Tok en test i dag som hadde omtrent samme styrke. Svak økning ifølge Premom, men stoler ikke helt på den appen enda da jeg ikke har brukt den så mye.
 
Økning i styrke på eggløsningstest i dag og fått tilbake elslim for første gang siden desember:smiley-bounce012 Deilig å kjenne at kroppen er i rute igjen:Heartred
 
Testene er endelig på høy :smiley-bounce012 Litt kluss med syklus etter IVF forsøket og graviditet, mennå kommer endelig eggløsning!

IMG_7193.jpeg
 
Skal skrive ned ting jeg kjenner på i dpo land for å kanskje kjenne igjen evt symptom senere :) Er nå 4 eller 5 dpo. Kjent på et slags trykk nederst i magen på morgenen i dag. Litt ut over dagen ble jeg øm nede på høyre siden. Var veldig oppblåst i går og mye luft. På ettermiddag/kveld i går var jeg ganske øm på høyre side i korsryggen, men ikke kjent noe til det i dag.
 
6 eller 7 dpo. Merker ikke noe til noen særlige symptomer. Litt småuggen, men dette kan være pga dårlig søvn i natt :) Litt ømme bryster når jeg trykker på de, men det pleier jeg å få dagene for mensen.
 
8 eller 9 dpo. Var ganske svimmel en stund i dag, men ga seg etter noen timer. Noen stikk i eggstokkene/livmor. Føles litt som mensen kan være på vei. Blir spennende dager fremover :) Enten så kommer mensen og jeg er en måned nærmere fryseforsøk eller positiv test:)
 
Der kom mensen (12 eller 13 dpo) :) Var som forventet da jeg ikke kjente noe til de samme symptomene jeg har hatt de to gangene jeg har vært gravid. Deilig å kjenne at kroppen er i syklus og fungerer:smiley-bounce012 Føler meg faktisk fresh og glad for en ny start:) Har heller ikke hatt de samme plagene jeg har pleid å få før mensen. F.eks problemer med å sove, leggkramper og humørsvingninger, så det har vært deilig:)
 
CD 19 i ny syklus og stigning på eggløsningstest i går og i dag :) Skal ta ny test i ettermiddag når jeg kommer hjem. Kjenner tydelig at eggløsning er på vei. Oppblåst, øm i magen og eggstokkene. Lagt aksjer de siste 5 dagene og skal gjøre det i dag og i morgen også:)
 
Dpo 7 og har mensenlignende murringer. Har ikke hatt verk i korsryggen som jeg har hatt i de to andre graviditetene så jeg tror mensen kanskje er tidlig ute:( Får se an hvordan det utvikler seg gjennom dagen.
 
Back
Topp