Min dagbok

Trøtt som en dupp,men får ikke sove. Hadde en tretimers på sofaen i dag, kan jo ha noe med saken å gjøre ;-) Har vært i froland og bada i kveld, og spist middag hos svigerinna min, koselig :) I morra kommer mannen hjem, gleder meg. Tre dager borte er mer enn nok for meg for tida, og neste uke er han borte mandag til torsdag/fredag igjen... Siste ukesturen han får ta før fødsel. 34+0 nå, håper de siste ukene går superfort :-D
 
Endelig ferdig med strikkebiten på babyteppe til mini <3 Har festa tråder også, så nå må jeg finne heklenåla og lære meg å lage en fin kant rundt. Blir nok et spennende prosjekt ;-)
I morra er det ny kontroll på sykehuset, gleder meg til å se mini igjen ;-)
 
Redebygging for fullt her nå merker jeg. Har de siste dagene vaska vinduer, begge bad, rydda gangen for vinterklær, vaska masse klær, fylt opp kjøleskapet, rydda litt i hagen osv ;-) Heldigvis med god hjelp av mannen, og med lange pauser innimellom så har det går overraskende bra mrd bekkenet til mor :p I dag er det svineknoke på menyen, gleder meg så til middag!
 
Får ikke sove i natt. Innmari varmt, gubben er litt klengete og snorker som bare det. I morra skal jeg få modningsakupunktur, er spent på det. Vil så gjerne føde nå, utålmodig som fy! ;-)
 
Skulle hatt siste vakt i dag, hvis jeg ikke hadde vært sykemeldt. Så nå har faktisk permisjonen min begynt. Jippi! :-D
 
37+0 i dag, så baby er hjertelig velkommen ut. Har vært på innskrivingssamtale i dag, pakka fødebag, dampa babyteppet så nå er fra helt ferdig, vaska klær og rydda kjøkken. Et par timer i sola med en bok har jeg og fått til. Nå er det rett ut i horisontalen mens jeg venter på mannen skal komme hjem fra jobb :)
 
Ble invitert med på middagsdate av mannen i dag <3
Og vi har montert barnesetet i bilen ;-)
 
Å så himla babysyk jeg blir av å høre om alle de som har født allerede! Går og kjenner på "fødetegn" hele tida. Gleder meg så til å møte lille gutten vår <3
 
Dårlig dag. Sliten, trøtt, lei. Lom noen tårer i kveld. Vil ikke være gravid mer. Syns det er et ork. Fått modningsakupunktur og forsøkt satt i gang i dag, fikk en del kynnere, men stoppa opp igjen. Masse vann i beina, halsbrann konstant. Og pollenallergi på opptur. Fysj, håper på en bedre dag i morra.
 
Fortsatt ikke noe tegn til fødsel her. 39+3 i dag. Baby er estimert til over 4 kg nå, så er klar for å få han ut ^^
I morra er det ny kontroll, skal be om å bli strippet da. De vil uansett ikke la meg gå overtid pga svangerskapsdiabetesen. Blir spennende å se om det kan skje noe da!
 
Ble strippet i går. Jordmora ble imponert over smerteterskelen min. Det liker jeg! Var ca. 1 cm åpning, to da hun var ferdig. Mormunnen lå litt høyt oppe, men var myk og fin. Hun kunne kjenne hodet til mini :) Fikk masse kynnere etterpå, litt blødning. Og nå gikk slimproppen! Woho ;) Håper det betyr framgang. Blir satt i gang på mandag, som er termindato hvis ikke mini bestemmer seg for å komme ut før. Og det har jeg faktisk litt trua på nå! Han ble målt til 3900 gram i går, så helt perfekt 3 <3 3
 
Termin i morra. Foreløbig ingen nye tegn til fødsel. Hadde så gjerne ønska at han ville kommet av seg selv. Han har 16 timer på seg da ;-) Blir satt i gang i morra tidlig hvis ikke. Har vært på søndagstur med bilen og mannen og sett på havet i dag. Nydelig med litt sjøluft. Nå er det sofakos resten av søndagen. I løpet av et par dager er jeg mamma, det er helt vilt å tenke på <3
 
Etter fire laaange dager på sykehuset med indusering gikk endelig vannet av seg selv fredag morgen kl 0415. Riene kom fort etter det. Fikk epidural ganske tidlig og, da jeg visste han var stor, og jeg var så sliten etter alle dagene på sykehus med maserier og lite framgang. Etter jeg fikk epiduralen var livet utrolig kjekt. Fikk også lystgass, mannen ble helt oppgitt over hvor mye tull jeg klarte å lire ut av meg :p Da klokka ble ca halv ni var det på tide å begynne å presse. Holdt på med det i halvannen time, helt utslitt til slitt. Klarte virkelig ikke å mobilisere krefter nok. Riestimulerende drypp sto på full guffe. Til slutt kom en lege og ville sette vakuum for å hjelpe meg. Det glapp to ganger, jeg pressa som en gal på rein vilje. Birk kom til verden 22.19 <3 Jeg måtte på operasjonsstua og ble lagt i narkose etterpå fordi jeg fikk en ganske stor rift. Pappan passa på Birk i tre timer mens jeg var avgårde. Lengta så etter å se de igjen!!! Birk er selvfølgelig verdens peneste barn. Vi koser oss på barsel. Sover, koser, sover litt til og koser oss enda mer <3 <3 <3
 
Back
Topp