Min aller første hekling!! *bilde*

Arianne SmartASS

Glad i forumet
Jeeei, jeg har heklet!![:D]
Det ble ikke noe pent asså, så det er virkelig ikke derfor jeg legger ut bilde.. hahaha[:D] Bra man ikke er så selvhøytidelig.[X(]

Men den ble ferdig![:D]

Kanskje noen av dere som kan hekle kan se om jeg har gjort rett?[:o]
Jeg antar at den ser litt (veldig[8D]) skakk og skeiv ut er fordi jeg heler stramt og løst litt om hverandre. Øve øve øve.[:D]

På det inneste hvite, nede til høyre, ser det ut som en stor "klump" der, men det er bare en trådende som ikke er festet skikkelig.

Så heklet jeg på en kant rundt etterpå, sånn for å ha prøvd det også.
Aner ikke hvordan det skal gjøres, men fant bare en (for meg) logisk måte å gjøre det på.

Det er et par år siden første gangen jeg satt og googlet rundt for å lære meg disse bestemorrutene, fordi jeg hadde lyst til å lage teppe. Men fikk ikke ut fingern før nå gitt..
Målet er jo at hvis jeg etterhvert får de til fine, så kan jeg begynne å samle opp, og få det til å bli teppe etterhvert.[:)]
En rute her, og en rute der..[;)] Men må drive med det innimellom andre ting, jeg er en utålmodig sjel.[8D]

Til sist:    (haha, så lang post for en stygg bestemorrute[X(][:D])

Når jeg tilslutt får de til, og skal begynne å lage "samlingen"..
Hvilket garn ville dere brukt? Og på hvilken krok (str)? Husk at jeg er helt grønn på sånt.[:D]

Hittil har jeg bare nr.3 krok, og nilles babyull, så det er dét jeg bruker.

Så flink du er! [:D]

synes du har vært flink jeg..
Er du ikke helt fornøyd selv, prøv å dampe det litt under strykejernet :) Da blir mange strikk og helke arbeid finere.

ORIGINAL: [ Monica ]

ingen grunn til å le av det jeg[:)]

flink du er ,den var kjempesøt [:)]

Ser jo absolutt hva det er[:D]

Den ble jo kjempesøt!! Og det ser da riktig ut for meg. Min første rute så ikke så bra ut, så tipper du har en hekler i magen som vil uuuuuuut!!![:D][:D]

ORIGINAL: *BekkiBjarnoll*

Ser jo absolutt hva det er[:D]

[:D]

Jeg lagde forresten en til.. og den så ganske like "fin" ut..[8D]

MEN nå har jeg iallefall funnet ut hva jeg har gjort feil![:D]
Fant ut at jeg umulig kunne ha gjort rett, siden de ble så...slappe?[X(]
Så jeg tok en titt på oppskriften igjen, og fant ut at jeg har brukt 3 luftmasker mellom hvert 'felt', mens det egentlig skal være 2.

Så jeg satte igang med nr.3, og den ble mye bedre.[:)]
Vil vel ikke akkurat kategoriseres som "fin" den heller[:D] men den ble iallefall mye tettere og fastere i fisken.[8D]

så flink du er!!
gratulerer med din første lapp!

69 gjenstår for at det skal bli et vognteppe[:D]

ORIGINAL: Frk. Vaskepott

syns den var kjempe fin, flink du

Back
Topp