Mimre mimre *inspirert

Mr.Darcy

Gift med forumet
Inspirert av grete71 sin tråd

Husker vi hadden en bekk på nedsiden av boligfeltet....som var et eldorado å leke ved....men den var tidvis dyp og sterk strøm. Mamma sin største skrekk var jo at vi skulle leike ved bekken.....så min bestefar diktet opp LUDENBEIN......han bodde nede ved bekken og likte ikke at barn kom ned dit....hehehe...gjett om jeg og søstera holdt oss borte fra bekken....[:D]

Noen andre skremselspropagandaer ute å gikk når dere/vi var små...?

ORIGINAL: Karla

foreldrene mine mente det var feil å skremme unger med det ene og det andre, så nei vi ble aldri skremt... men i samisk kultur er det veldig vanlig også idag[;)]

hadde aldri falt meg inn å gjøre noe slikt mot mine barn.....

men kom bare plutselig på Ludenbein.....og i mine øyne var han en tynn, brun, skrukkete mann med flere hoder....[8D][8D][8D]  Og det funket, for jeg holdt meg langt unna bekken....men det er vel ikke helt riktig måte  gjøre det på.....

gubben lurte på om han skulle begynne å lære tobias om dodraugen snart... [:-]

Vel, bestemor sa alltid at man ikke måtte plystre fordi at satan kom da.
men hun tror på det selv da! hun er lestadianer, for de som vet hva det er.

ellers er hun en veldig koselig gammel dame. [:)][:)]

ORIGINAL: Dollface

huff....nå begynte jeg å le så tårene spruta....i[:D][:D][:D]kke fordi at jeg syns det er kult å gjøre det...men synses bare ordet var såååå kult....

Hahahahah...fjortis humor....thats me...[:D][:D][:D]

hehehe, ja da blir det sikkert enkelt å få han til å gå på do [8D]

Jepp, mamma trua meg med å sende meg til en fyr hvis jeg ikke var snill.(Var en som bodde nedi bygda her.) Visste jo ikke hvem denne karen var, men skjønte jo at det ikke hørtes bra ut [8D] Fant jo ut hvem han var når jeg ble eldre, og han ser jo bare ut som en snill gammel mann[:D]  Funka som skremselspropaganda her iallefall[:D]

nei,aldri blitt skremt og skal aldri skremme.Ser ikke helt grunnen til at de personene barna elsker og forguder skal lyve for å skremme barna.Forferdelig i mine øyne.Skaper trygghet for mine barn,er så mye skremmende der ute,og jeg vil helst ikke bidra til noe mere.

ORIGINAL: FruBatriq

hehehe, ja da blir det sikkert enkelt å få han til å gå på do [8D]

Det var det jeg også sa, så da ble det fort slutt på den tanken [:D]

Forøvrig var vi livredde en mann som ble kalt for Evald da jeg gikk på barneskolen.. vi måtte gå forbi huset hans på vei hjem, og da gikk vi alltid musestille forbi på andre siden av veien - han kunne jo komme å ta oss!  Husker vi lurte på hvor mange unger han hadde gjemt i skuret han hadde i hagen sin [&:]

Nei tror ikke vi ble skremt med noe/noen... Vi hadde også en bekk/elv nedenfor byggefeltet vårt. Det var vel egentlig ikke noen dyp bekk, ikke noe strie strømmer, men dyp nok. Og den "rodde" vi i, i isoporkasser, som var tettet med smelta stearinlys... [8|] Men JEG likte det ikke noe særlig, så jeg så som regel bare på de andre...

Noen har skremt meg med at gravemaskinen kom å tok meg.....husker angsten hver gang jeg hørte lyden av en utenfor barnehagen
Mamma sa og en 17.mai at viss ikke meg og min bror sluttet å krangle kom politimannen å tok oss....har en guffen følelse fortsatt når jeg ser politiet, går en omvei rundt[:D]

Back
Topp