Mimmis prøvedagbok

x1xmimmi82

Andre møte med forumet
Jeg synes egentlig dette er litt skummelt og rart å gjøre... Jeg er ei jente på 28 år. Student. Har 2 år igjen med studier. Har en kjæreste som også er student. Vi har vært sammen i 5 år, og jeg har egentlig aldri vært av den baby-syke typen. Vi har jo snakket om barn, men det har vært klart at vi skulle vente med det til vi begge var ferdige med studier og kanskje hadde jobbet et år. Men plutselig sitter jeg her og er SÅ KLAR for å bli gravid. Ikke spør meg hva som har skjedd! Hehe [:D]

Vi har nå i alle fall bestemt oss for å prøve... eller, dvs; vi har ubeskyttet sex. Mannen synes det er så skummelt å ta avgjørelsen på at "Nå vi skal ha barn!". Det er mye bedre om det "bare skjer"! Høhø... så vi har ubeskyttet sex uten å si det høyt at vi har baby-planer [;)] Jeg er nok mer besatt enn det han er. Jeg kjenner ikke meg selv igjen; ønsket er så sterkt at det er vanskelig å tenke på annet!! Jeg har så mange spørsmål, og jeg har så lyst til å snakke med noen om det! Jeg tenkte derfor at det å legge inn en slags dagbok her kunne vært noe... så kan jeg ha kontakt med andre i samme situasjon!

Eggløsningskalkulatoren på Babyverden sier at jeg skulle hatt eggløsning i går. Jeg har lest at man ikke kan stole helt på det, så vi har nå hatt sex annenhver dag siden lørdag. Det er nesten en uke. Vi hadde ikke sex i går (da kalkulatoren sier at jeg skal ha eggløsning), men skal kjøre på i dag :) Burde man ha sex hver dag eller burde man ikke la spermiene "bygge seg opp"? Hehe :)

Jeg har egentlig ikke noen tro på at jeg skal bli gravid. Det er så uvirkelig. Jeg har nemlig alltid trodd at jeg var steril. En av grunnene er vel at jeg lenge har brukt "hoppe av i svingen" som prevensjonsmetode - uten å bli gravid. Jeg har vært frem og tilbake på pilla, men har aldri brukt den så lenge av gangen, max. 4 måneder i ett (og det er nå over 1 år siden). Jeg har aldri klart å huske å ta den til riktig tid, så "hoppe av i svingen" ble liksom greit. Jeg er fullstendig klar over at det ikke er noen sikker prevensjonsmetode, men jeg har jo aldri blitt gravid. Det er ikke noe jeg egentlig har tenkt over før, men det slo meg her om dagen at; er det ikke litt rart at jeg, etter mange år med å hoppe av i svingen, ikke har blitt gravid??

Å som jeg håper på at jeg kan bli gravid!! Jeg skal ta en test om 12 dager... og jeg er så spent!!

Man kan jo si at økonomisk er ikke tidspunktet å få barn på det beste. Vi er jo begge studenter...Det virker ikke som om det er lagt opp for at man skal få barn som student? Hvorfor ikke?! Noen som vet hva slags stønad det er mulig å få som student-foreldre?

Ååå..jeg har så mye å spørre om!! Finnes det noen tidlige tegn på graviditet? Hvor fort kan kvalmen komme f.eks? Ømme bryster?

Jeg er en veldig aktiv jente og trener hver dag, til tider ganske hardt. Kan dette minske sjansene for å bli gravid? Kan hard trening fremprovosere spontanabort? Jeg drikker også MYE kaffe... kan det minske sjansene for å bli gravid?

Håper noen vil dele sin kunnskap med meg :) Jeg blir glad for all respons uansett jeg!
 
Da tror jeg eggløsningsperioden min er over, så da er det bare å vente. Dette er veldig nytt for oss, så vi har ikke brukt noe EL-test eller noe sånn. I følge EL-kalkulatoren her inne på babyverden hadde jeg EL onsdag, torsdag eller fredag (i dag), alt etter hvor lang syklus jeg har. Jeg har en stabil syklus, men varierer mellom 28 og 29, noen ganger 30 dager, så vi har tatt utgangspunkt i at jeg har EL en eller annen gang denne uka, så det har blitt humping annen hver dag siden lørdag forrige uke! Hihi :)

Da er det 12 dager til jeg kan ta graviditetstest... Jeg skal ut å reise til uka, på romantisk kjæreste-tur, gleder meg så masse!! Jeg har så lyst til å teste meg på turen! Så jeg tenkte jeg skulle teste på søndag neste uke kanskje, kanskje lørdag.. hehe..tenk for en nyhet å gi til kjæresten sin på kjæreste-tur da! Da er det 9-10 dager etter EL, så det er kanskje litt tidlig. Vil jo ikke ødelegge turen med en negativ test heller, men når sant skal sies, har jeg jo egentlig ikke noe tro på at jeg skal bli gravid! Men det er jo det lille håpet da...[8|]

Noen som vet om for mye kaffe har noe å si for fertiliteten?

Noen som har noen erfaring med billige graviditets-tester bestilt på nettet? Jeg bestilte 10 stk. til 120 kr eller noe. Det var ikke sånne "digital-tester", men sånne man må holde nedi en beholder med urin. Er det til å stole på?

Jeg går for en november-baby!!!
 
hei hei pg velkommen til oss her på FS [:)]

Kjenner meg så igjen på mye av det du skriver, jeg og min sambo hoppa også av i svingen i 2 år før vi begynte å prøve for ordentlig.. jeg har heller ikke blitt gravid av å hoppe av i svingen og jeg har altid tenkt at jeg er steril![:)] men man må tenke positivt, det er veldig viktig når man prøver, også må man ikke være helt besatt av å bli gravid og tenke for mye på det da blir man aldri det[;)] jeg tror trening er veldig bra for oss som vil bli gravide[:)] jeg trener litt selv, men er overvektig, men leger råder jo til å trene for å gå litt ned i vekten for det kan hjelpe til å bli gravid[:)] Husk å ta FOLAT nå når dere prøver på real... det er et viktig kosttilskudd for babyen når den en dag skal komme!!!
Jeg ville også anbefalt deg å ha sex litt lengre enn til i dag kansje te torsdag? for du kan ha en forsinket EL sånn plutselig[:)] og ha sex annenhver dag er toppers!!! det er det som blir anbefalt!! [;)] Og det er mange som produserer HCG sent så gravid tester kan vise neg selvom man er gravide, så bare ta tiden med ro og slapp av[:)] IKKE STRESS[:D]

Håper spira sitter snart!!!

STOR KLEM FRA KRØLLA[:)]
 
Åh, så godt å høre fra noen! :) Takk for gode ord! Er folat noe som kan øke sjansen for å bli gravid eller er det bare viktig for spiren om den kommer?

Er det faktisk et faktum at om man blir "besatt" av tanken å bli gravid, tenker på det hele tiden osv, så er det mindre sjanse for å faktisk bli det? Hehe [:)]
 
ORIGINAL: mimmi82

Åh, så godt å høre fra noen! :) Takk for gode ord! Er folat noe som kan øke sjansen for å bli gravid eller er det bare viktig for spiren om den kommer?

Er det faktisk et faktum at om man blir "besatt" av tanken å bli gravid, tenker på det hele tiden osv, så er det mindre sjanse for å faktisk bli det? Hehe [:)]


Den hjelper deg ikke men den forebygger ryggmargsbrokk (tror det var det det het) på fosteret[:)] Hehe så sant så sant... man blir besatt av tanken!! heelt forferdelig er det!! begynner å sippe bare jeg ser gravide vettu[8D] ja hvis man stresser med å bli det og tenker på det hele tiden kan det faktisk minske sjangsen jepp!!! merkelig men sånn er det[:)] hva vi tenker å gjør ¨går veldig mye utover kroppen[8D]
 
Rare greier... Jeg smugkikker litt inne på svangerskapsforumene, og må innerømme jeg blir litt misunnelig! [8D] Det er en litt annen stemning i de forumene enn det er her inne! Føler det er en negativ test etter den andre her inne... Vi må holde motet oppe!! [:D]
 
ORIGINAL: mimmi82

Rare greier... Jeg smugkikker litt inne på svangerskapsforumene, og må innerømme jeg blir litt misunnelig! [8D] Det er en litt annen stemning i de forumene enn det er her inne! Føler det er en negativ test etter den andre her inne... Vi må holde motet oppe!! [:D]



JESS, veldig viktig å holde motet oppe[:)] men vi har det veldig gøy her inne på FS, mange herlige jenter her inne!! Gled deg til å bli kjent med dem[:)]
 
Gratulerer med dagboken, å masse lykke til med prøvinga[:)]
 
Takk så mye dere! :) Jeg gleeeder meg til å bli kjent med dere og kanskje havne inne på november-forumet sammen med dere! Natti natt! :)
 
Dere jenter som har peil på dette...: hvor tidlig kan man forvente å "merke" at man er gravid? I hvilken uke kommer disse ulike tegnene; kvalme, oppblåst mage osv? Kan de komme 1 uke etter befruktning f.eks?
 
JAAAA det KAN komme ganske kjapt.... sier i allfall mange som er/har vært gravid..
 
men jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg har symptomer helt fra EL til TR - og de ligner veldig på gravidsymptomer, oppblåst, kvalm, svimmel og vondt i puppene - men har ikke vært gravid til nå så....
 
men krysser fingrene for deg! [:D]
 
BLÆ... mensen kom den gitt! Har tatt graviditetstest også, for tanta kom en dag for sent. Så første prøveperiode var mislykket for oss :( Trist, men det var jo bare første pp... Men jeg er SÅ REDD for at jeg ikke kan bli gravid... Tror jeg skal begynne å ta eggløsningstester nå den andre prøveperioden. Min syklus varierer nemlig mellom 28 og 30 dager, så det er vel lurt å gjøre det? Gjorde ikke det denne gangen. Koster de mye? Når burde jeg ta den? Hvordan gjør dere det?
 
Inne og sniker litt[:)]
Skal du kjøpe El tester på apoteke koster de ca 270,- for 7
Men jeg vil annbefale deg og kjøpe på nett da.
Nå har de jo selvfølgelig sletta topp tråden som
hadde alle internett sidene på men du har feks
www.billigtester.no og www.babydreams.dk [;)] 
Er de jeg kommer på i farta,
Lykke til[:D]
 
Da er jeg igang med EL-tester. Var ferdig med mensen på torsdag/fredag. Tok EL-test på søndag. Negativ. Tok en ny i dag (tirsdag). Svakt positiv. Var det dumt at jeg ikke tok en i går også? Kan det være at eggløsningen var i går? Eller er det mer sannsynlig at den kommer, siden resulatetet var såpass svakt positivt? Dette er spennende :)
 
Ny EL-test i dag... fremdeles positiv, og fremdeles nokså svak. Med litt godvilje var den kanskje LITT sterkere enn i går...hehe :) Så det betyr kanskje at jeg har eggløsning en av de nærmeste dagene?

Jeg har skikkelig troa på denne pp!! Håper sånn det skal klaffe... men jeg vet jo at sjansen faktisk er ganske liten.. :(
 
Da tenkte jeg at jeg skulle herme etter dere andre mer erfarne prøvere her inne og lage en kalender for vår prøveperiode 2:

1. TR [:'(]
2. TR [:'(]
3. TR [:'(]
4. TR [:'(]
5. TR dro [:D]
6.
7. Negativ EL-test (tok den litt for moro skyld egentlig...)
8. Eksamen... [:o]
9. Svakt positiv EL-test

10. Svakt positiv EL-test
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25. TESTE!!
26. Påske
27. Påske
28. Påske
29. Påske
30. Påske
31. Påske

Nå skal det sies at jeg ikke heeelt vet hvordan en klart positiv EL-test skal se ut da... [8D] To streker var det nå i alle fall.
 
I dag er jeg utrolig "støl" i magen...kjennes litt som veldig tidlige mens-murringer. I går var jeg skikkelig oppblåst... Hm.. kan det være på grunn av EL tro? 
 
Jenter... jeg lurer på noe. Jeg hadde første positive EL-test på tirsdag. Når jeg testet i dag, søndag, var den fremdeles positiv! Er ikke det litt rart???
 
Back
Topp