• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Militæret!

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Fridasinmamma

Må signere Lizzy er altså! Tenk om alle skulle ha vært sånn.. da hadde det jammen ikke vært noe forsvar her!

JEg ville ikke tro at det å få barn.. eller ha barn er god nok grunn til å slippe unna..

Seriøst?? Hehehehe!! Hva med at militæret er frivillig slik at man har et forsvar som virkelig VIL være der og virkelig VIL stille opp for landet sitt? Syne det er überteit at det er obligatorisk, det gagner ingen og særlig ikke landet vårt.

Ja, selvfølgelig er jeg seriøs! Hvis ikke så hadde jeg ikke skrevet det..

Mitt syn er at om det skal være frivillig.. så ville kun et fåtall ha gått førstegangstjenesten.. og da ville vi ha hatt minimalt med forsvar her..

ORIGINAL: Lissyjane

Må signere Lizzy er altså! Tenk om alle skulle ha vært sånn.. da hadde det jammen ikke vært noe forsvar her!

JEg ville ikke tro at det å få barn.. eller ha barn er god nok grunn til å slippe unna..

Seriøst?? Hehehehe!! Hva med at militæret er frivillig slik at man har et forsvar som virkelig VIL være der og virkelig VIL stille opp for landet sitt? Syne det er überteit at det er obligatorisk, det gagner ingen og særlig ikke landet vårt.

Fordi vi hare ikke de mulighetene her til lands!!! Det er enda mer uberteit å høre at det skal være frivillig som for eks i England,når det hadde kjørt forsvaret på ræv! Det skal MYE til for at vi kan prøve en slik ordning,og hadde vi hatt ressursene,så hadde vi brukt dem! Det er MANGE som ikke vil! Fordi de er redd,så storkoser de seg når de er der! Vi har ikke samme trening her til lands heller. Det er god forskjell på forsvaret her og i land hvor det er frivillig.

Ja, jeg vet du har en forkjærlighet for forsvaret.. Men det er sikkert en grunn til at det norske forsvaret er ganske dårlig i forhold til andre land..

ORIGINAL: juliejepp

syns det er helt forferdelig at atortsett alle må i militæret...det passer aldeles ikke for alle.vi lever i en moderne tid med gamle regler..og syns det er veldig enkelt for denne høneklubben og sitte hjemme i sin egen stue i godstolen og mene at det er dårlig gjort av de at de prøver og slippe unna.

pell dere i militæret selv da!!! og ikke halshugge en stakkars en for at hun har lyst og ha mannen sin hjemme..

har faktisk vært[;)]

syns det er helt forferdelig at atortsett alle må i militæret...det passer aldeles ikke for alle.vi lever i en moderne tid med gamle regler..og syns det er veldig enkelt for denne høneklubben og sitte hjemme i sin egen stue i godstolen og mene at det er dårlig gjort av de at de prøver og slippe unna.

pell dere i militæret selv da!!! og ikke halshugge en stakkars en for at hun har lyst og ha mannen sin hjemme..

Hva vet du om hvem som har vært i militæret da? Og prøve å lure seg unna militæret er faktisk et lovbrudd på lik linje med fyllekjøring!!!!
det er en ærlig sak at man ikke vil i militæret..og nei jeg vet ikke om noen har vært i militæret...men stå fram om det så skal jeg be om unskyldning...men har du vært da? du som står så sterkt for det du sier?

Jepp. Maukstadmoen leir i Midt Troms. Hæren!
da ber jeg om unskyldning da[;)]...men syns uansett at det er mange som sitter hjemme i godstolen og har veeeeldig sterke meninger...
og du ble neppe innkaldt men dro frivillig...og dvs at dette er noe du liker..da syns jeg det blir litt feil og mene at dette er for alle....  ta fx noe du virkelig haaaaater....og gjør det i et år

Nei jeg visste faktisk ikke hva jeg dro til. Ante ikke at første året var det obligatorisk førstegangstjeneste. Du kan dessuten ikke sammenligne det,for menn er vernepliktige. Så at jeg måtte verve meg er en helt annen historie, Og det er ikke snakk om å sitte hjemme i godstolen og ha meninger. Jenter jobber og går på skole de også[;)] Mange har kanskje barn også. Og siden menn ikke får barn og ikke kan amme,så blir de kalt ut. Noe sier at kvinner også er mer emosjonell og ikke så fysisk sterk. Men nå blir jo kvinner innkalt de også[;)]
det fins da masse vis av ikke så sterke og veldig emosjonelle menn...og masse fysisk sterke og tøffe damer...syns uansett at militære har masse regler som er gådd ut på dato..
klart jeg kan sammenligne med det..er jo det jeg mener...at det er idiotisk med verneplikt,...og at jeg syns oppriktig synd i de som ikke vil men må i militæret...

Ja jeg prøver å forklare deg grunnen til at menn er vernepliktige og kvinner ikke(og det er ikke jeg som har funnet ut av dette). Og ja du kan selvfølgelig sammenligne med akkurat hva du vil. På lik linje som du kan sammenligne tobakk og alkohol. Det betyr ikke at det er sammenlignbart.
what? prøver og forklare meg...tror jeg må ha gådd glipp av noe her[:D] men du...prøv igjen...hva gjør menn vernepliktige og kvinner ikke...sett bort ifra de gamle idealer at menn har godt av det og SKAL være tøffe og barske,og kvinner skal være hjemme og passe barn og bake brød...og ta til tårene for den minste ting...

Og hvor mange ville kommet inn i millitæret dersom det var frivillig????
Sannsynligvis ikke veldig mange!! Og der har vi liksom forsvaret vårt da, superbra!! Krig 1 dag og vi må overgi oss.... JIPPI!!![:-]

ORIGINAL: nurkeklar

Og hvor man ville kommet inn i millitæret dersom det var frivillig????
Sannsynligvis ikke veldig mange!! Og der har vi liksom forsvaret vårt da, superbra!! Krig 1 dag og vi må overgi oss.... JIPPI!!![:-]

hehe[;)]

Skjønner det er tøft for dere..
Men må si meg enig med lissyjane her.
Men kan det ikke være han kan få oftere perm eller noe slikt da?

Ønsker dere lykke til[:)]

ORIGINAL: bekki90

Hvis alle som ikke hadde lyst skulle slippe unna,så hadde vi ikke hatt noe forsvar. Den må vel du også se[;)]

nei det er feil, for det er faktisk mange som har lyst til å være i militære. Hadde nokk ikke blitt no midre folk i militæret hviss det var frivillig.

Herregud haha! Jo det skal jeg love deg det hadde blitt[;)]

Nei, det kan du ikke vite. Høres mye mer spennende ut når det er frivillig ;)

Omtrent sånn som i dag med andre ord...[;)]

Hva vet du om hvem som har vært i militæret da? Og prøve å lure seg unna militæret er faktisk et lovbrudd på lik linje med fyllekjøring!!!!
det er en ærlig sak at man ikke vil i militæret..og nei jeg vet ikke om noen har vært i militæret...men stå fram om det så skal jeg be om unskyldning...men har du vært da? du som står så sterkt for det du sier?

Men nå er det jo forskjell på kvinner og menn da! Menn skal inn i militæret.. kvinner er der frivillig.. Så kan jo liksom ikke sammenlignes.. synes jeg
jo for jeg mente at de som sitter her og syns det er en skam at noen prøver og komme seg unna militæret kunne kansje prøve det litt selv? at det kansje ikke ligger for alle...

Har inntrykk av at militæret også ser dette.. at det ikke er for alle. Er i alle fall sånn jeg oppfatter det..

Men om det skulle ha vært frivillig da.. hvor mange tror du at hadde reist i militæret da? Tror du at vi da ville ha hatt noe forsvar her i det hele tatt? Om det kommer en krig til.. hva da? Om vi ikke har hatt folk som har tjenestegjort.. da stiller vi rimelig svakt for å si det sånn..

Jeg har aldri vært innkalt til noe militær.. jeg er født i 75.... Og ville heller aldri ha valgt den veien... Men måtte man, så måtte man jo.. sånn er det bare
nå er jeg aldeles ikke noe expert på dette,men står vi helt alene hvist det blir krig da? og da slipper mpene og dra ut og lete etter de som stikker av..hehe
har oxo hørt at det er kun utvalgte som får komme i militæret? har det vært slik eller?

ORIGINAL: lillemæ

Signerer Lissy på det sterkeste!
Skjønner ikke hvorfor man plutselig skal bli tjenesteudyktig fordi man har barn......

Hadde du sagt det samme om alle kvinnfolk ble innkalt under tvang? Hadde du gladelig reist fra ungene dine da? Greit nok man hadde vel sluppet om man var gravid men ikke bare fordi man har unger.

Når de er sagt, det norske forsvaret er ikke mye å skryte av så egentlig kan de bare rulle inn hele bøtteballetten. [8D]

Jaja vi ser jo at du har store kunnskaper om det norske forsvar[:-]

Vi har topptrente tropper i dag også[;)]

Hahaha!! Nei, jeg har ikke peil.. Og jeg har egentlig ingen mening heller. Det var bare for å provosere. Og det klarte jeg da.. [8D]
Fetteren min var fallskjermjeger, og bestefar kjempet under 2. verdenskrig. Ellers har jeg ingen mening eller tilknytning til forsvaret

ORIGINAL: giggsy

ORIGINAL: lillemæ

Signerer Lissy på det sterkeste!
Skjønner ikke hvorfor man plutselig skal bli tjenesteudyktig fordi man har barn......

Hadde du sagt det samme om alle kvinnfolk ble innkalt under tvang? Hadde du gladelig reist fra ungene dine da? Greit nok man hadde vel sluppet om man var gravid men ikke bare fordi man har unger.

Når de er sagt, det norske forsvaret er ikke mye å skryte av så egentlig kan de bare rulle inn hele bøtteballetten. [8D]

Og hvorfor e ikke det norske forsvar noe å skryte av?? Hva vet du om det? Og jeg mener at de som skulker unna militæret er noen pyser!

Jepp. Maukstadmoen leir i Midt Troms. Hæren!
da ber jeg om unskyldning da[;)]...men syns uansett at det er mange som sitter hjemme i godstolen og har veeeeldig sterke meninger...
og du ble neppe innkaldt men dro frivillig...og dvs at dette er noe du liker..da syns jeg det blir litt feil og mene at dette er for alle....  ta fx noe du virkelig haaaaater....og gjør det i et år

Nei jeg visste faktisk ikke hva jeg dro til. Ante ikke at første året var det obligatorisk førstegangstjeneste. Du kan dessuten ikke sammenligne det,for menn er vernepliktige. Så at jeg måtte verve meg er en helt annen historie, Og det er ikke snakk om å sitte hjemme i godstolen og ha meninger. Jenter jobber og går på skole de også[;)] Mange har kanskje barn også. Og siden menn ikke får barn og ikke kan amme,så blir de kalt ut. Noe sier at kvinner også er mer emosjonell og ikke så fysisk sterk. Men nå blir jo kvinner innkalt de også[;)]
det fins da masse vis av ikke så sterke og veldig emosjonelle menn...og masse fysisk sterke og tøffe damer...syns uansett at militære har masse regler som er gådd ut på dato..
klart jeg kan sammenligne med det..er jo det jeg mener...at det er idiotisk med verneplikt,...og at jeg syns oppriktig synd i de som ikke vil men må i militæret...

Ja jeg prøver å forklare deg grunnen til at menn er vernepliktige og kvinner ikke(og det er ikke jeg som har funnet ut av dette). Og ja du kan selvfølgelig sammenligne med akkurat hva du vil. På lik linje som du kan sammenligne tobakk og alkohol. Det betyr ikke at det er sammenlignbart.
what? prøver og forklare meg...tror jeg må ha gådd glipp av noe her[:D] men du...prøv igjen...hva gjør menn vernepliktige og kvinner ikke...sett bort ifra de gamle idealer at menn har godt av det og SKAL være tøffe og barske,og kvinner skal være hjemme og passe barn og bake brød...og ta til tårene for den minste ting...

Nå begynner jeg nesten å lure på om lyset er slukket her. Ser jeg ut som en som lager loven for det norske forsvar? De vil jo gjerne at kvinner skal bli vernepliktige de også.
takk for den du..det var veldig sakelig skrevet...jeg sa ikke at du laga reglene..men du sa jo at du prøvde og forklare de til meg..de reglene som du står så sterkt for

Tror nok det er LITT bedre idag enn det ville vært dersom man ikke hadde folk som kom inn[;)]

ORIGINAL: nemi.marselia

har faktisk vært[;)]
unnskyld da[8|]

Spille på? Hadde alle vært som dere,så hadde vi ikke hatt oe forsvar her i landet. Synes det er latterlig og prøve å snike seg unna når han er i fin form til å klare det. Han får ikke dimme fordi om du er dårlig. Jeg blir rett og slett kvalm. Han får dimme om det er en grunn til det. Om han er i fysisk form til å klare det,så skal det veldig mye til[;)]
står du ikke for dette? vil du ikke forklare?

Jeg må ærlig talt si at jeg syntes det er litt latterlig at tråden blir ødelagt av en evigvarende krangel mellom alle andre enn trådstarter selv som spurte om ett spørsmål hun gjerne ønsket å vite mer om..

ORIGINAL: Snoflak

Jeg må ærlig talt si at jeg syntes det er litt latterlig at tråden blir ødelagt av en evigvarende krangel mellom alle andre enn trådstarter selv som spurte om ett spørsmål hun gjerne ønsket å vite mer om..
ja jeg vet..og bruker ikke gjøre slik..men blir så utrolig provosert av bedrevitere som kommer med sleipe svar(min mening)..og idag var dagen....beklager trådstarter...[8|]

Back
Topp