Milian?

lyseblå

Blir kjent med forumet
hva synes dere om dette navnet? Møter mye "motgang" hos familie og kollegaer, så lurer på hva dere synes?

Er ikke noe fan av det navnet dessverre. Syns det har en litt jålete vibe, hvis det gir mening :-)

Siden du spørr svarer jeg ærlig. liker ikke, høres ut som et navn som et lite barn ikke klarer uttale korrekt så ble millian istedenfor eks Kristian.
Men liker du navnet så drit i hva andre mener, og velg det ;) Familie/venner venner seg til det :)
Motgang vill man møte på så og si alle navn, spesielt de navnene som er litt unike/gamle/uvanlige

Last edited:
Jeg har aldri likt hverken Emilian eller Milian, men så er det få av de "nymotens navnene" jeg er så fan av.
Leander, Chrisander, Elander, Avelina, Livian, Thalie.. Alle disse navnene høres ut som uferdige navn, eller noe man har funnet på selv i farten for å være spesielle, eller i frykt for at (guuud forby) barnet blir "Daniel S.," eller "Sara M." i klassen.
Jeg kom over en blogg hvor mammaen hadde kalt datteren "Cevija" nettopp pga den frykten..

Mulig det bare er jeg som "henger bak," men jeg får litt krampe av navn som både høres pretensiøse og "unge mødre-materiale" ut på samme tid.
(Ikke noe personlig mot de som velger disse navnene, det er kun navnet jeg uttaler meg om.)

Jfr.:http://www.side2.no/aktuelt/her-er-dobbeltnavnene-unge-foreldre-velger/3728777.html

Jeg synes det er fint :) For meg er det et navn - ikke uttalefeil osv ;)

Jeg har aldri likt hverken Emilian eller Milian, men så er det få av de "nymotens navnene" jeg er så fan av.
Leander, Chrisander, Elander, Avelina, Livian, Thalie.. Alle disse navnene høres ut som uferdige navn, eller noe man har funnet på selv i farten for å være spesielle, eller i frykt for at (guuud forby) barnet blir "Daniel S.," eller "Sara M." i klassen.
Jeg kom over en blogg hvor mammaen hadde kalt datteren "Cevija" nettopp pga den frykten..

Mulig det bare er jeg som "henger bak," men jeg får litt krampe av navn som både høres pretensiøse og "unge mødre-materiale" ut på samme tid.
(Ikke noe personlig mot de som velger disse navnene, det er kun navnet jeg uttaler meg om.)

Jfr.:http://www.side2.no/aktuelt/her-er-dobbeltnavnene-unge-foreldre-velger/3728777.html

Haha, samme her. :P

Jeg liker det :)
Mange syns de hører jålete eller nymotens ut, men som regel er jo de nymotens navnene bare navn med inspirasjon fra andre land :) Mange på navnetoppen begynte sånn de også :p

jeg sa det at hvis jeg fikk en gutt skulle han hete det..men fikk jente... synes det er kjempe fint navn jeg

Jeg er faktisk helt enig med deg. Og mange av disse navnene er veldig nusselige og søte, og passer perfekt til den lille babyen, men faktum er jo at man er voksen det meste av livet.
Ser ikke helt for meg den store barske tømmerhoggeren Emilian Leander, for å sette det litt på spissen. Samtidig trenger man jo ikke velge vikingnavn til alle gutter. Mange flotte navn midt mellom :)

Er så eniga jeg liker best skikkelig norske navn :)

Fint :)

Personlig syns jeg det høres litt rart ut med bestefar Milian. Det er fint og søtt nå, men jeg klarer ikke å se for meg Milian 80 år [emoji14]

Fint navn, ikke et jeg hadde valgt, men det kun fordi det ikke helt er min smak. Som navn er det flott, og kjenner til en som heter det :) Om du/dere liker det så velger dere det navnet. Andre rundt venner seg til det og plutselig liker de det like godt som dere.

Back
Topp