Mildt sagt sjokkert over barnehagevikar!!

ORIGINAL: Lilletrille

Er det ikke noe rekkverk eller noe? Det er det i vår barnehage, så barna må reise seg på stelle bordet omtrent for å falle ut... Kanskje de burde hatt det? Da er det litt mindre sjanse for uhell hvis personalet "glemmer" seg i farten...

Nei, det er et helt vanlig stellebord uten rekkverk... Og flisegulv under. Resten av personalet er kjempeflinke, men denne vikaren var ikke fullt så flink.

ORIGINAL: StinkiStini

Skrikende, fordi hun såg pappan sin og ikke fikk komme til han?
Stressa vikar fordi far står å overvåker bleiebytte?
Far som kunne meldt set til å tatt bleien selv....?

Altså, feil skjer... heldigvis falt hun ikke ned![&:]
Men hadde klaga til ped.leder.. leder for hele kjeden blir litt i drøya for min del!

Jeg hadde vel ikke klaga til til ped.leder engang. Jeg hadde gitt beskjed om at vedkommende vikar måtte få beskjed om at .. osv.. for å sørge for at det ikke skjer igjen. HVIS det var fare for at ungen kunne ha ramla ned i gulvet. I vår barnehage ville ungen ha falt ned i vasken bare.. [;)]

ORIGINAL: Bad brunette

Er det ikke noe rekkverk eller noe? Det er det i vår barnehage, så barna må reise seg på stelle bordet omtrent for å falle ut... Kanskje de burde hatt det? Da er det litt mindre sjanse for uhell hvis personalet "glemmer" seg i farten...

Nei, det er et helt vanlig stellebord uten rekkverk... Og flisegulv under. Resten av personalet er kjempeflinke, men denne vikaren var ikke fullt så flink.

Så på bakgrunn av dette er hun ikke flink? Har du vært inne på badet og sett alle gangene de andre ansatte har skiftet bleie? Neppe. Det kan hende de har gjort samme feilen før også.

Og når du selv skifter bleie da? Har du aldri snudd deg bort et lite øyeblikk? Bare det å snu seg kan være med på forårsake et uoppmerksomt øyeblikk, man trenger ikke bevege seg 3 metere.

Syns du tar litt hardt i, når du sier hun ikke er flink. Og hvorfor sette hele jorda i bevegelse pga dette? ta det opp med vedkommende direkte og/ellere pedleder!

Er bleiene 3 meter unna? Da vile jeg foreslått for barnehagen å ha de litt nærmer for mest sansynlig skjer det at de går fra barna å henter bleier.

Du kan ikke dømme henne til å ikke være flink med barn fordi det skjedde en glipp...det er mennesklig å feile...det er såklart ikke sånt som skal skje, og det er fint å nevne det for ped leder slik at hun vikaren blir obs på det, så skjer nok ikke det igjen...men å overdrive slik som du gjør nå, synes jeg er helt på jordet...

forstår at du ikke ønsker situasjoner der barnet dit kan bli skadet.. men de som arbeider i barnehage er bare mennesker og det er menneskelig å gjøre feil. i dette tilfellet fikk det ingen store konsekvenser og dermed er det ikke vits å lage en stor sak utav det, bare tips ped.leder om det å så hadde det nok ordnet seg.. har du aldri gjort en feil i din jobb?

At det er stor gjennomgang av vikarer i barnehagen er det mange årsaker til, men at hun ikke er dyktig basert på en hendelse er litt vel dømmende for min smak..

Men hadde klaga til ped.leder.. leder for hele kjeden blir litt i drøya for min del!

Sign!

Og hvis far sto å så på så sto vel han ved siden av så det ikke var noe fare for at hun kunne ramle ned?

ORIGINAL: Lissyjane

Enig her[8|] Hvis det ikke skal mer til for å sjokkere folk,så lurer jeg på hvordan de fungerer i den virkelige verden[8|] Ja det skal ikke skje og faren kunne ha sagt noe. Å ringe til de som styrer alle barnehagene er jo helt på kanten. Det var en feil. Det går an å si ifra. Ikke noe å lage en helsikens svær sak av. Ja hun KUNNE ha falt ned,men hun gjorde det ikke. Hvis dette er sjokkerende og hårreisende,så hadde dere vel dødd på streken om hun HADDE falt ned[8|]

Barnehagehverdagen er sikkert kjempesjokkerende for de som ikke har sett mye av det.
Man prøver jo å gjøre så godt man kan, og at alle skal ha det bra såklart!
Men noen faller ned, noen biter, noen slår.. og det skjer uansett!
Det er hektisk, stort sett!

Sjokkerende? Nja.
Hårreisende? Nei.

Dette er ikke en veldig hektisk barnehage det er snakk om... Ganske liten med få barn. Noen barn får hjerneskade av å dette ned fra stellebord, så jo jeg syns slikt skal taes på alvor. Alle som jobber i barnehage burde vite at man ikke går fra en ettåring på stellebordet.

Ja, selvfølgelig skal man ikke gjøre det. Men jeg synes det er drøyt å ikke si et PIP til den det gjelder ja!

Så faren bare å så på da? er ikke han vell så skyldig om ungen hadde dettet ned?[:-]

ORIGINAL: **Emmeline**

Er bleiene 3 meter unna? Da vile jeg foreslått for barnehagen å ha de litt nærmer for mest sansynlig skjer det at de går fra barna å henter bleier.

i grunnen enig! De bør være i nærheten av stellebordet

for noe sprøyt! håper du tuller[>:][>:][>:]

ORIGINAL: 999

Huff, det skal jo absolutt ikke skje, men ville kanskje snakket med ped.leder istedenfor å ta det opp med hele barnehagekjeden?

Skal snakke med ped. leder på mandag, tro meg. Jenta vår har ikke vært der i 2 uker en gang, så dette måtte de få høre! Syns det er helt hårreisende. Pluss at jeg måtte finne ut hva slags vikar dette var... og det er mye mulig en som ikke har erfaring med barn i det hele tatt. Noe jeg også syns er helt rart.

Herreguuud, eg plass må hun jo få erfaring fra. Og da må hun jo starte en plass?
Tror du ikke at de som har jobbet i barnehage i 20år også har vært nye engang? [8|]

Synes du var rimelig drøy i din handlig her. Er helt greit at man ikke skal gå fra ett barn på stellebordet, men alikevel. Det gikk faktisk bra. Hadde ALDRI gått så langt som du gjorde nå, og hadde jeg vært den som tok telefonen i andre enden hadde jeg blitt flau på dine vegne. Ped lederen er der for en grunn, hadde ungen falt i gulvet DA kunne du ringt hele kjeden sin sjef ja.

Desverre er det sånn i barnehagehverdagen at man må ty til vikarer og det er ikke alle disse som har så mye erfaring. Det er beklagelig ja det er det, men alikevel.

Skal aldri de som går utdannelse få gå ut i praksis de da fordi de mest sannsynlig ikke har noe erfaring fra før? En eller annen gang må de faktisk lære og synd for deg så var det du som måtte være offer for det denne gangen.

Og bare for å avslutte mitt innlegg så må jeg si det er fryktelig lite tak i denne lappen også når han ser på at dette skjer og reagerer men ikke gjør noe med det, men heller går hjem til deg og sutrer.
Get some balls.....

Hvordan får man erfaring med arbeid med barn?
Hvordan blir man flink?

Det skjer ikke på dag 1.
Og man er vikar fordi man er helt ny.

Flott at du dømmer henne, og har bestemt deg for at ungen din ikke liker henne... eller at hun er dårlig i jobben.

Hvordan blir man flink?

Det skjer ikke på dag 1.

Flott at du dømmer henne, og har bestemt deg for at ungen din ikke liker henne...OG at hun er dårlig i jobben.

enig[:-][:-]

ORIGINAL: Tøsa

Hvordan blir man flink?

Det skjer ikke på dag 1.

Flott at du dømmer henne, og har bestemt deg for at ungen din ikke liker henne... eller at hun er dårlig i jobben.

Er tydeligvis bare de som har barn fra før som kan jobbe i barnehage da...

Må ha minst 3 barn, og de må være minst 18år og svært godt utdanna, rusfri og ellers flinke.

Ja, ja... Tydeligvis mange barnehagetanter her. Syns ikke handlingen om å ringe lederen var drøy i det hele tatt. De bruker nemlig de samme vikarene i alle barnehagene, og han skulle sørge for å ta tak i sikkerhetsrutinene. Som han sa selv, så skulle han ikke "ta noen" i det hele tatt. Jeg har nemlig bare positivt å si om de andre som jobber der.

Og jeg skal ta det opp selv på mandag. Selv vil jeg si at mitt barns sikkerhet er viktig, og denne dama gikk fra barnet som om det var verdens mest dagligdagse ting å gjøre. Er kanskje ikke alle som ville brydd seg hvis det hadde skjedd med sitt barn, men jeg er glad i barnet mitt, og vil sørge for at slikt ikke skjer igjen! Verken med mitt barn eller andres.

Vil bare si at det er utrolig at det er dette dere fokuserer på når dama gjorde en slik feil. Ingen av dere vet hva jeg ringte og sa heller, så hva med å kanskje tenke på seg selv før man kaller meg dømmende? Når jeg sier at hun "ikke var så flink" så mener jeg akkurat på det området der, og det har jeg vel lov å si. Før jeg hadde noe erfaring med barn selv i det hele tatt, så visste jeg at man ikke går fra de på stellebordet og attpåtil snur ryggen til!!!!!!

ORIGINAL: Tøsa

Hvordan blir man flink?

Det skjer ikke på dag 1.

Er tydeligvis bare de som har barn fra før som kan jobbe i barnehage da...

Man trenger ikke å ha barn, men man bør kanskje få en viss opplæring syns jeg...

ORIGINAL: MalinDalin

Altså ikke for å være frekk eller noe, men jeg syns du kanskje overdramatiserer en smule. Kanskje dette er første dagen til vikaren i bhg i det hele tatt. Det trengs ALLTID vikarer i bhg så ja, de sender også vikarer som ikke er vandt med barn dit. For meg er det nesten imponerende at jenta tar bleier i det hele tatt, for de fleste vikarer som var der jeg jobbet før gjorde ikke det.

Å komme uerfart og ny inn til en skokk med barn er kanskje både uvant og stressende for denne jenta. Far kunne kanskje sagt til henne at man ikke kan gå i fra eller så kunne du/han tatt det opp med en ped leder evt fast ansatt.

Ikke rart det blir krig i verden....

De bruker vikarer fra et vikarbyrå når de ikke har flere av sine faste ledige, og hvis det er noen som ikke har erfaring, så skal de IKKE ta stellet fikk jeg vite.... Så dette er en som tydeligvis har blitt brukt tidligere, og da bør hun ikke gjøre sånt. Hun gjorde det som om det var helt vanlig, og jeg syns det var bra vi oppdaget det... Så ingen trengte å falle i gulvet først.

altså, snakk om å overreagere!
For det første, ta det rett med vedkommende det gjelder, og ikke sett himmel og jord i bevegelse pga noe som gikk veldig bra.
Ja, det kunne gått galt, men det gjorde det ikke!
For det andre, bare fordi at barnet ditt gråter, så behøver det absolutt ikke å bety at hun ikke likte vikaren!
Jenta mi gråter og sparker meg når jeg legger henne på stellebordet for å bytte bleie, men det er fordi hun protesterer mot situasjonen, ikke fordi hun ikke liker mammaen sin.
For det tredje, så var mannen din der, og burde ha sagt i fra til vedkommende der og da!
For det fjerde, så overreagerer du noe helt vanvittig, med å ringe til øverste leder for barnehagene, og ikke ta det med den det gjelder, og eventuelt pedleder på avdelingen. Det vitner enten om at du er for feig til å ta det opp med vikaren, eller at du rett og slett ikke takler dette på en veldig god måte.
For det femte, så er det ALLTID 2 sider av en sak. Og når du er så god på å overdrive som du er, så er det meget stor sjangse for at mannen din muligens er det også.
Hvordan VET du hva damen gjorde og sa? du var der ikke, du har fått det gjenfortalt av en som var så lammet av sjokk, eller eventuelt ikke hadde guts selv, til å si ifra om det der og da.

Menneh, hvis pappaen sto og så på så ser jeg virkelig ikke problemet her? Da passet vel han på at ungen ikke fallt ned? [8|]

Back
Topp