Mikrosterilisator

W

Wardruna

Guest
Hva slags erfaringer har dere der?
Har hørt Avent sin er bra, så jeg vurderer den. Men nå har jeg mulighet til å kjøpe en brukt dr.brown..
Hjelp?
 
Lurer jeg også på! Og er det samme hvilket merke ifht hvilke flasker man har? Lei av å koke.. Har bare mam-flasker.
 
Lurer jeg også på! Og er det samme hvilket merke ifht hvilke flasker man har? Lei av å koke.. Har bare mam-flasker.

Både Avent og dr.brown kan man bruke alle typer flasker i etter det jeg har forstått.
 
Last edited by a moderator:
Har avent sin og liker den godt :) googlet dr. Brown sin og den så jo grei ut den og:) så lenge du kan bruke den forskjellige flasker er det vel bare å kjøre på:)
 
Vi har avent sin og er fornøyde med den.. Vi fant ut at med avent så må man knote litt mer for å få plass til dr. Browns sine fordi de er høyere enn avent og mam sine, men det gikk. Hvis du kan kjøpe en dr browns sterilisator brukt og den passer til flere flasker er den sikkert helt super den også!:)
 
Lurer jeg også på! Og er det samme hvilket merke ifht hvilke flasker man har? Lei av å koke.. Har bare mam-flasker.
Mam-flaskene kan vel steriliseres i mikro uten ekstra utstyr?
Husker ikke i farta akkurat hvordan det var, men man skal legge smokkdelen i flaska, fylle i så og så mye vann (20ml???) og så sette i mikro i 3 min for en flaske og 1 min til pr ekstra flaske.
 
Mam-flaskene kan vel steriliseres i mikro uten ekstra utstyr?
Husker ikke i farta akkurat hvordan det var, men man skal legge smokkdelen i flaska, fylle i så og så mye vann (20ml???) og så sette i mikro i 3 min for en flaske og 1 min til pr ekstra flaske.

Hmmm, aldri hørt om.. Det må sjekkes ut :)
 
Hmmm, aldri hørt om.. Det må sjekkes ut :)
Du får tak i 2(?) forskjellige typer mam flasker. De flaskene som er anti kolikk flasker(fås kjøpt på bla apotek) kan steriliseres rett i mikroen, mens de vanlige du får kjøpt på matbutikken må i sterilisator eller kokes:)

Vi har kjøpt anti kolikk flaskene og fy søren og kjekt det er og kunne sette de rett i mikroen! :)
 
Du får tak i 2(?) forskjellige typer mam flasker. De flaskene som er anti kolikk flasker(fås kjøpt på bla apotek) kan steriliseres rett i mikroen, mens de vanlige du får kjøpt på matbutikken må i sterilisator eller kokes:)

Vi har kjøpt anti kolikk flaskene og fy søren og kjekt det er og kunne sette de rett i mikroen! :)

Jeg har 3 anti kolikk flasker fra mam, så dette var gull ;)
 
Jeg har 3 anti kolikk flasker fra mam, så dette var gull ;)
Ja de antikollikk flaskene er geniale! Både i form at de er bra for magen til lille, er lette å vaske opp OG kan steriliseres alene i mikroen!:D

Vi prøvde noen dr.browns også, men ingen forskjell fra mams antikolikk, bare MYE mer tungvinne å vaske + at de må steriliseres i form av koking eller i sterilisator!:)
 
Da er sterilisator kjøpt, så satser på dette blir bra. Da slipper jeg ihvertfall å sette på feil plate og røyklegge huset flere ganger..
Kjøkkenvinduet har stått åpent i hele dag, men det lukter fortsatt helt forferdelig! Godt jeg ikke gikk å la meg igjen, som planlagt, etter bleieskift og mating.. Da hadde vi neppe vært i huset nå. Skummelt!!
 
Sniker fra april.....Jeg gikk til innkjøp av avent sin, men synes det ble tungvint siden jeg måtte vaske den for hver gang. Synes også at den tok mye plass. Nå har jeg 6 Mam selvsteriliserende flasker, det holder til ett døgn. Så vasker de, og sterilisere de i mikroen hver kveld. 6 flasker tar 8 min i mikroen. Smokker bruker jeg også bare Mam de kan man sterilisere i boksen som følger med. Avent sterilisatoen støver nedo_O
 
Sniker fra april.....Jeg gikk til innkjøp av avent sin, men synes det ble tungvint siden jeg måtte vaske den for hver gang. Synes også at den tok mye plass. Nå har jeg 6 Mam selvsteriliserende flasker, det holder til ett døgn. Så vasker de, og sterilisere de i mikroen hver kveld. 6 flasker tar 8 min i mikroen. Smokker bruker jeg også bare Mam de kan man sterilisere i boksen som følger med. Avent sterilisatoen støver nedo_O
Jeg har bare mam-flasker. Har prøvd å google meg frem til hvordan jeg kan sterilisere de i mikro, men finner ikke noe. Kan du gi meg oppskriften? Lei av koking og har ikke kjøpt sterilisator enda.. Kanskje jeg slipper det :)
 
Jeg har bare mam-flasker. Har prøvd å google meg frem til hvordan jeg kan sterilisere de i mikro, men finner ikke noe. Kan du gi meg oppskriften? Lei av koking og har ikke kjøpt sterilisator enda.. Kanskje jeg slipper det :)
Du tar alle delene fra hverandre og vasker godt med såpevann. Skyll det godt før du fyller bunnen med 20 ml vann (lokket er en målekopp), så setter du toppen av flaska nedi bunnen (altså smokkedelen med ringen), skru på selve flaska før du setter lokket på toppen. Putt i mikro i 3 min. Hvis du steriliserer flere flasker på en gang tar du pluss 1 min pr ekstra flaske :)
 
Jeg har bare mam-flasker. Har prøvd å google meg frem til hvordan jeg kan sterilisere de i mikro, men finner ikke noe. Kan du gi meg oppskriften? Lei av koking og har ikke kjøpt sterilisator enda.. Kanskje jeg slipper det :)

Har ikke prøvd selv, men fant en fin forklaring :)
image.jpeg
 
Hadde dr. Brown sin til storesøster. Ble veldig glad i den, mye kjappere enn med koking og ikke minst -tryggere. Bruker den fortsatt til sterilisering av smukker og tutkopp tutene til storesøss. :)
Hadde alle slags flasker i den, rommer mye!! :)
gjorde flasketiden vår mye lettere synes jeg :)
 
Slutt på flaskekoking her nå!! Det der funker jo sååå bra!! Takk for tips altså! :D

Så bra! :D Lagret oppskriften fordi jeg har kjøpt mam-flasker selv, men mini er i magen enda så har ikke testet ;) Kjekt å høre at det fungerer så bra som det ser ut!
 
Slutt på flaskekoking her nå!! Det der funker jo sååå bra!! Takk for tips altså! :D
Ja jeg synes alt ble mye enklere når jeg slapp å koke flaskene. Men nå tar jeg de bare i oppvaskmaskinen. De sa på helsestasjonen at det var greit. Lille gutten min er straks 4månder .
 
Back
Topp