Mikrosterilisator Avent

Vi har en slik rund sak man fyller med vann og setter i microen, men vi koker de første mnd uansett :-) Kjennes tryggere.

Vi har en slik rund sak man fyller med vann og setter i microen, men vi koker de første mnd uansett :-) Kjennes tryggere.
Jeg koker de før bruk og så litt innimellom. Men bruker mest den runde saken ;)

Men er ikke hele poenget med sterilisatoren borte da hvis du likevel koker?
Jeg stoler på microgreia. Alt er glovarmt når det kommer ut og sikkert like sterilisert som ved kok.
Hvorfor jeg koker smokkene før bruk er fordi det står på pakka ;) Selv når det følge med en liten microboks.

Jeg bruker bare sterilisatoren :)

Men er ikke hele poenget med sterilisatoren borte da hvis du likevel koker?
Det er en smakssak. Sønnen min ble veldig syk fire uker gammel og på sykehuset ble alt kokt. Vi ble vant til det selv og gikk først til innkjøp av sterilisator da han var et halvt år og hadde litt mer immunforsvar å gå på :-) Syns forøvrig ikke det er så mye mer pes å koke i en kjele enn å koke i Microen jeg da:-)

Den micro'n jeg har er innebygd og fulgte med når jeg kjøpte huset.
Forsøkte å kontakte produsenten mtp temperatur og antall minutter ting skal steriliseres. Men de svarer jo pokker ikke på mailen min. Et lite kjent engelsk merke så finner ingen info på nett heller..

For det står jo micro tiden er viktig. Antall grader ved eventuelt 2 eller 3 min.
Litt redd å kjøre det for lenge.. Så smelter hele driten?

Ja? Den gjør samme nytte som kjele og vann. Jeg plundra veldig med amming første uka og måtte pumpe og tjo og hei.. Blei mye styr og syns da sterilisatoren var super.

Back
Topp