Mikropopcorn

Hæ? Kan jeg ikke spise popkorn? :(

Hvordan lager du I kjele ?

Smelter smør, har oppi korn og rister på kjelen når det begynner å poppe. Fortsetter ristingen til det er ferdig :) Jeg synes ikke mikropop er godt, alt for salt, så liker best å lage min egen :)

Wtf???? Hva kan micropop gjøre?? Det har jeg spist uten å tenke at det skulle være farlig. Blir svimmel jeg av alt man må "huske" på.

Smelter smør, har oppi korn og rister på kjelen når det begynner å poppe. Fortsetter ristingen til det er ferdig :) Jeg synes ikke mikropop er godt, alt for salt, så liker best å lage min egen :)
Hvordan type korn kjøper du ? Bilde av pakka ?

Hææ? Kan vi ikke spise Micro popp ???

Det er etellerannet stoff i embalasjen som er skadelig visstnok - og ikke bare for gravide/fostre, er visst ikke spesielt heldig for noen.

Jeg har induksjon og vi har funnet ut å ha varmen på 6 (af 9), sett neutral olje og poppkorn i gryte og ikke rør på den til det er ferdig poppa og det starter å poppe lite i gryta. Rist da og legg ned kanskje i 2 runder. Vi spiser popp 2-3 ganger i uka og jeg har laget siden jeg var 12 år.
Veldig godt å smelte smør og dryss over (sånn til fest ;) ) vi syns å hvis vi bruker smør til selve poppinga da brenner det letter.

Og ja, Coop Ekstra har noen ganger tilbud på poppkorn og det er MYE billigere!

Når det kommer til eksponering så er det som regel verst over tid, så en pose mikropop i ny og ne har nok gått helt fint med fosteret :p

Jeg skal spist micro popcorn jeg og. Har ikke tenkt noe over at det kan være skadelig:eek:

Back
Topp