Migrene

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Er det "vanlig" at migrenen er så ille at man ligger å puster tungt, klarer såvidt å prate? Blir så bekymret for sambo, har ikke sett han så dårlig før når han har hatt migreneanfall.. Han tok medisin tidligere idag, men virker ikke som det funket akkurat [8|]

Det er vel forskjellige grader av det ja.. Vet min mor ble så dårlig at hun lå i et mørkt rom og ikke pratet med folk på flere dager, når hun hadde de værste anfallene.. Hun orket bare stå opp for å gå på do, hun hadde så vondt at hun kastet opp.
Var vel ikke ofte det var så ille, men det hendte..
Han kan vel ta en tablett til, kan han ikke det? Vet det er mange av tablettene man kan ta nr to av etter et par timer, om den første ikke funker.

God bedring til samboeren din, det er ikke noe kjekt å se at andre har det så vondt!

ORIGINAL: Pijah

Det er vel forskjellige grader av det ja.. Vet min mor ble så dårlig at hun lå i et mørkt rom og ikke pratet med folk på flere dager, når hun hadde de værste anfallene.. Hun orket bare stå opp for å gå på do, hun hadde så vondt at hun kastet opp.
Var vel ikke ofte det var så ille, men det hendte..
Han kan vel ta en tablett til, kan han ikke det? Vet det er mange av tablettene man kan ta nr to av etter et par timer, om den første ikke funker.

God bedring til samboeren din, det er ikke noe kjekt å se at andre har det så vondt!

Tror han var fri for tabletter, stakkar [&:]

ORIGINAL: molo

Uff..det hørtes ikke helt bra ut! jeg vet ikke jeg..men dytter for deg.
Kan jo ringe å høre på legevakta..

Go bedring til samboeren din

Snakket med legevakta, er visst normalt,når man har kraftig anfall.. Måtte bare følge med..

Jeg sliter veldig med migrene, eller helvettesmigrene som det kalles blandt folk.. Sterkeste migrenen en kan ha visstnok[:'(] Jeg tåler ikke lyd,lys, varme, jeg spyr og jeg klarer ikke gjøre rede for meg når jeg får anfallene.. Er sinnsykt vondt så jeg ligger bare å rister.. Sist jeg tok medisinen min mista jeg følelsen i hele kroppen, så den røren jeg ikke igjen siden det skjedde når jeg var alene med datteren min når vi var i stua.. og hadde ingen mulighet for å få kontakt med folk[:@]

men har han prøvdt å lagt seg på et mørkt å stille rom? helst kaldt..

Har dere ikke Paracet i hus heller?
Vet mange blir anbefalt å ta tre paracet og to ibux når det står på, og at det kan ta noe av trykket vekk fra hodet..

Hvis det blir for ille, kan vel kanskje legevaktslegen hjelpe med tabletter eller???

Uff, kjenner jeg føler skikkelig med samboeren din, det er så lite gøy å ha migrene.... [&o]

Eg har opplevd da når eg har hatt migrene anfall, eg har og fått komma te på legevakt å fått paralgin forte når da e so gale.

Å blande 1 paralgin og 1 paracet har hjulpe meg før!!

God bedring te samboern din, føle virkelig med han no!!

paracet er like nyttig som brødskive når jeg har migrene hvertfall[&:]

men du kan jo kjøre han til legevakten da? han får jo hjelp der? hvis det blir for ille for meg så får jeg sprøyte i låret og stikkpille, og er nesten helt fin etter 20min.

jeg puster tungt når jeg har migrene, blir skikkelig spyklein, svimmel, føler halve ansiktet 'lammes' og tåler ikke lys eller lyd. har oftest aura og jeg da før jeg får anfall.

bruker Relpax, den har fungert veldig godt på meg.

håper han snart blir bra igjen, det er skikkelig ille når man får anfall ja... men det er ikke farlig da heldigvis.

Det er rart hvordan legemidler har så forskjellig virkning på folk.. Paralgin forte blir jeg styggdårlig av, mens Paracet tar det værste av toppene..

Bestvenninna mi dro på legevakta da hun hadde et sånn. Fikk en sprøyte og en stikkpille og ble omtrent helt fin. [:)]
Nå bruker hun kun stikkpiller ved anfall. Fungerer bedre enn vanlige tabletter, og mye raskere. Vet ikke hva slags, da..

Det er rart hvordan legemidler har så forskjellig virkning på folk.. Paralgin forte blir jeg styggdårlig av, mens Paracet tar det værste av toppene..

Og jeg omdanner ikke kodein, så kan like gjerne spise sukkertøy som å spise paralgin forte, og drikke cola like gjerne som cosylan. Samme virkning, hehee..

oh yeah! jeg klarer ikke å prate når jeg har kraftig anfall! skjønner ikke hva folk sier til meg en gang! stakkars! er helt jævlig! skaff han piller! er jo ikke til å overleve å ha det i for mange timer!
for meg hjelper ikke paracet! må ha forte! blir dritdårlig av forte om jeg har drit vondt i hue bare, men ved migrene er det bare som å komme til himmelen!

Stakkars sambuaren din. Dersom han ikkje har medisin vil eg anbefale å ta 2 paprcet og 2 ibux, det kan hjelpe litt. Eller ringe legevakta.
Tidlegare hendte det at eg vart so dårleg at eg måtte til lege å få petidin/morfin i sprøyte. No i seinare tid har eg so bra medisin at eg migrenen som oftast er over etter 3-6 timar, heldigvis. Eg brukar Zomig, den funjar fint for meg.

God bedring til han!!!

ORIGINAL: Sjefsgaupa

Og jeg omdanner ikke kodein, så kan like gjerne spise sukkertøy som å spise paralgin forte, og drikke cola like gjerne som cosylan. Samme virkning, hehee..

Cola er jo godt da! [8D]

Men sånn alvorlig.. Paracet funker mye raskere for min del, om jeg skyller det ned med cola. Koffein hjelper til en viss grad om jeg bare har vanlig hodepine..

ORIGINAL: @dnim

Stakkars sambuaren din. Dersom han ikkje har medisin vil eg anbefale å ta 2 paprcet og 2 ibux, det kan hjelpe litt. Eller ringe legevakta.
Tidlegare hendte det at eg vart so dårleg at eg måtte til lege å få petidin/morfin i sprøyte. No i seinare tid har eg so bra medisin at eg migrenen som oftast er over etter 3-6 timar, heldigvis. Eg brukar Zomug, den funjar fint for meg.

God bedring til han!!!

Zomig vel? Er den jeg har.. Eller, hadde, før jeg ble gravert igjen..

ORIGINAL: BabyMia

men du kan jo kjøre han til legevakten da? han får jo hjelp der? hvis det blir for ille for meg så får jeg sprøyte i låret og stikkpille, og er nesten helt fin etter 20min.

jeg puster tungt når jeg har migrene, blir skikkelig spyklein, svimmel, føler halve ansiktet 'lammes' og tåler ikke lys eller lyd. har oftest aura og jeg da før jeg får anfall.

håper han snart blir bra igjen, det er skikkelig ille når man får anfall ja... men det er ikke farlig da heldigvis.

Jeg snakket med legevakten, hun sa det var lite de kunne gjøre, bare resept på pillene hans, og apoteket er ikke åpent før kl 18.00 imorgen. Jeg er 37 uker på vei, og snuppa på 10 mnd sover i sengen sin, + at jeg har ikke lappen, så kan nok ikke kjøre han. Svigers kunne sikkert gjort det men legevakten sa jo det var ikke så mye de kunne gjøre[:o]

ORIGINAL: ellaumbrella

Jeg snakket med legevakten, hun sa det var lite de kunne gjøre, bare resept på pillene hans, og apoteket er ikke åpent før kl 18.00 imorgen. Jeg er 37 uker på vei, og snuppa på 10 mnd sover i sengen sin, + at jeg har ikke lappen, så kan nok ikke kjøre han. Svigers kunne sikkert gjort det men legevakten sa jo det var ikke så mye de kunne gjøre[:o]

Så ikke si nåkka om migrene, da. Bare at han e veldig syk. Du skjønne, med legevakta i Tromsø nøtte det ikkje å være ærlig. Der må man overdrive til man e døden nær for å få hjelp. Klart dem kan gjøre nåkka! Dem vil jo bare ikkje ha han inn fordi dem syns dem har nok folk der fra før..

Tidlegare hendte det at eg vart so dårleg at eg måtte til lege å få petidin/morfin i sprøyte. No i seinare tid har eg so bra medisin at eg migrenen som oftast er over etter 3-6 timar, heldigvis. Eg brukar Zomug, den funjar fint for meg.

God bedring til han!!!

Han har Maxalt tabletter. Han har tatt 3 stk idag. men som han har sagt selv, de funker dårlig hvis han ikke tar de med en gang han merker symptomer..

Edit. han er fri for tabletter nå da..

ORIGINAL: Sjefsgaupa

ORIGINAL: ellaumbrella

Så ikke si nåkka om migrene, da. Bare at han e veldig syk. Du skjønne, med legevakta i Tromsø nøtte det ikkje å være ærlig. Der må man overdrive til man e døden nær for å få hjelp. Klart dem kan gjøre nåkka! Dem vil jo bare ikkje ha han inn fordi dem syns dem har nok folk der fra før..

Joda, men han har ikkje løst å dra t legevakta virke d som.. Å han ligg bare i mornkåpa i senga å æ blir jo aldri å klare å få på han klær å få han avgårde..[&:]

God bedring til han!!!

Zomig vel? Er den jeg har.. Eller, hadde, før jeg ble gravert igjen..
Zomig ja, såg nok ikkje att eg hadde skrive feil

Back
Topp