Migrene

Nansen

Betatt av forumet
Jeg har hatt mitt andre migreneanfall på 2 uker. Jeg har ligget siden kl ni i går kveld, kastet opp og hatt det helt for jævelig. Er det noen som har migrene, eller noen som vet om noen medisiner som kan brukes for oss gravide. Legen min ville hverken si det ene eller det andre... Jeg blir helt utslitt av dette.. Ellers noen som har råd mot sterk hodepine?

Kanskje akupunktur kunne være verdt å prøve? Funker som bare det på samboeren min ihvertfall. Han går til akupunktur mot migrene en gang i mnd, hadde vel mer intensiv behandling i begynnelsen, migrenen holder seg unna ihvertfall [:)]

er ganske plaget av migrene til vanlig, men har heldigvis bare hatt lett banking i pannen siden jeg ble gravid. Men er enige med hun over, prøv migrenesentert eller forlag at legen din finner ut noe for deg. Akupuntur, rosenterapi eller sånn alternativ fysioterapi ( husker ikke hva det heter i farten, men går på psyken) er jo også verd å vudere. Ikke bra for hverken deg eller baby å ligge å ha vondt dagen lang...

du har min største medlidenhet.

Paracet er lov å ta, kan ta døgnsdosen på 8 tabletter ganske lenge før det er farlig. For meg hjelper det å få i meg koffein når jeg har skikkelig hodepine (jeg tror jeg har migrene, men har aldri fått det uttalt av noen), og så legge meg i et mørkt rom med kald klut på panna..

Ellers kan du prøve akupunktur, osteopat eller fotsone-terapi, det er mange som har gode erfaringer med det.

Håper du slipper snart, og at det blir leeeeenge til neste anfall!

Det er vel forresten ingen migrene-tabletter som kan tas mens man er gravid.. .

Back
Topp