migrene?

Cathy1

Elsker forumet
noen her som har migrene...?  
hvor lenge har dere "anfallene" deres....? '

tror kanskje eg har migrene... hatt konstant hodepine i en evighet nå , sitter over øynene og er veeeeeldig lyssky og ja... er fælt!!!
men syns jeg har hørt at migrene ikke skal vare lenger enn 4 dager... stemmer det?
kan vel kanskje være bihulene...

Jeg har migrene..Å når jeg har det så sitter det som regel over det venstre øyet og jeg får blå trekanter og runinger mot meg..
Blir oxo lys sky..Annfallenen varierer fra 1 dag til 3-4 dager..
Noen ganger kaster jeg oxo opp..

ORIGINAL: Cathy1

hmm... okei...
takk for svar =) tar du medisiner for det ?

Ja jeg bruker Cataflam når jeg får annfall..
Det er masse forskjellig man kan få..

ORIGINAL: ....Tammis....

Når jeg har migreneanfall så gir det seg ikke før jeg har kastet opp som en gris og sovet..

Samme her. Her kommer anfallene de gangene jeg prøver å slappe av - typisk helgefenomen.
Det sies at man bør følge vanlige rutiner for å unngå migreneanfall. En bør f.eks ikke sove lengre i helgene/fridager enn vanlig. Man bør redusere kaffedrikking, mindre røyking (hvis en røyker). Rødvin kan også gi migrene. Det fins haugevis av migrenemedisiner, anbefaler å kontakte fastlege for ordentlig utredning. Lykke til!

hmm... ja , tror nok eg må ta meg en tur til legen [&o] hatt det i en uke i morgen og det tærer på.... blir sliten av det...

ORIGINAL: Tvilling74

Jeg har migrene..Å når jeg har det så sitter det som regel over det venstre øyet og jeg får blå trekanter og runinger mot meg..

Slik er det her og, men jeg reagerer også veldig på lyd, må helst ligge på et mørt, kaldt og stille rom mens jeg ber om å få dø[&:][;)] har imigran og relpax jeg kan ta for det da, men har heldigvis ikke vært så veldig plaget etter jeg fikk snuppa.

ORIGINAL: Miba

ORIGINAL: Tvilling74

Slik er det her og, men jeg reagerer også veldig på lyd, må helst ligge på et mørt, kaldt og stille rom mens jeg ber om å få dø[&:][;)] har imigran og relpax jeg kan ta for det da, men har heldigvis ikke vært så veldig plaget etter jeg fikk snuppa.

hmm... ja hjelper å legge seg på soverommet en stund , med kaldt klut på pannen...  men så med en gang jeg kommer ut i lyset igjen så får eg jo like vondt igjen då... så ka e vitsen liksom...
blir så lei av det! hadde det en stund for ikke så lenge siden , men da sa legen min at eg bare skulle la det gp en uke og viss det ikkje var vekke så skulle vi se på det...    drittlege... hehe

Back
Topp