Migrene

Drektig

Andre møte med forumet
Fikk en heidundranes migrene i går morges som jeg har rawdogget meg gjennom i natt. Googlet kjapt om paracett kan brukes og så at en dansk studie har vist at dette også kan skade fosteret. Med mindre jeg tar for mye så funker paracetten sjelden som smertestillende uansett. Nsaids og varm dusj har alltid vært en kjapp fiks for å få ned smertenivået. Nå ble det tolmodighet, seng og ispose i 14 timer.

Meieriprodukter har tidligere vært en trigger for meg, så har veldig sjeldent hatt migrener. Nå har jeg hatt to stykker på en måned og jeg kjenner jeg gruer meg til ferien er ferdig i morgen. Jeg må jobbe de neste månedene for å få permisjonspenger (midlertidig kontrakt). Kan ikke bli sykemeldt og kan ikke ta fri fra jobb.

Har noen av dere opplevd å få nye triggere under graviditet? Hva tar dere/gjør dere for å slippe toppen av smertefjellene? Har lest på reddit at mange tyr til tylenol eller magnesium, men dette er ikke norske anbefalinger. Er det noen andre som sliter med migrener og har noen tips?
 
Back
Topp