Migrene

Høstdrøm

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Andre som har migrene og opplever det som en ekstra belastning i graviditet?

Har selv migrene med aura (synsforstyrrelser og lammelser i armer og ansikt). Vanligvis har jeg få anfall pga behandling hos kiropraktor, men nå er det stengt :(
 
Jeg sliter med migrene til vanlig, og håper jeg er bedre i dette svangerskapet også. Kan jo ikke ta maxalt i svangerskapet. spent på hvordan dette går
 
Jeg sliter med migrene til vanlig, og håper jeg er bedre i dette svangerskapet også. Kan jo ikke ta maxalt i svangerskapet. spent på hvordan dette går

ja det er jo nettopp det at man ikke får tatt medisin.. jeg var også bedre i forrige svangerskap - men mye værre i starten pga alle hormonene! Var du bedre hele svangerskapet eller ble det bedre etterhvert? :)
 
ja det er jo nettopp det at man ikke får tatt medisin.. jeg var også bedre i forrige svangerskap - men mye værre i starten pga alle hormonene! Var du bedre hele svangerskapet eller ble det bedre etterhvert? :)

Bedre hele veien, men i begynnelsen mye vanlig hodepine. Men ofte utvikler de hodepinene seg.. så tar 2 paracet med en gang. siden jeg er redd for å få migrene
 
Hatt mye migrene i begge de to forrige svangerskapene og en del i dette. Har blitt bedre etter at morkaken har tatt over og kroppens egne hormoner roer seg litt. Kan legge til at den vanlige migrenen min er syklusstyrt.
 
Hør med legen eller nevrologen din (eller tryggmammamedisin), det finnes nemlig medisiner å ta for migrene under graviditet. Ingen grunn til å pines unødvendig.
 
Hatt mye migrene i begge de to forrige svangerskapene og en del i dette. Har blitt bedre etter at morkaken har tatt over og kroppens egne hormoner roer seg litt. Kan legge til at den vanlige migrenen min er syklusstyrt.

Sånn er det her også, men har i tillegg funnet ut at en av triggerne er stivhet i nakke og kjeve.. satser på bedring om noen uker :) tror det ble bedre rundt uke 10 sist? kan det stemme med at morkaken tar over som du sier?
 
Hør med legen eller nevrologen din (eller tryggmammamedisin), det finnes nemlig medisiner å ta for migrene under graviditet. Ingen grunn til å pines unødvendig.

åå, trodde man burde unngå alt :) blir kvalm og dårlig av de fleste medisinene, så vet ikke om det er noe vits å prøve..
 
Sliter med stessmigrene og "vanlig migrene til vanlig. Hadde første anfallet i dag, slitsomt med tanke på at jeg ikke vil ta medisiner nå. Redd for at det skal frambringe en abort.
 
Jeg har aldri vært plaget med migrene, men de siste månedene har jeg hatt tre anfall. Håper jeg slipper unna iallefall nå i svangerskapet, noe så grusomt! Varme tanker til dere som sliter med det, fy søren for noe dritt :dead:
 
Back
Topp