Migrene

En tråd i 'November 2020' startet av Høstdrøm, 27 Mar 2020 kl 08:03.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Høstdrøm Blir kjent med forumet

Andre som har migrene og opplever det som en ekstra belastning i graviditet?

Har selv migrene med aura (synsforstyrrelser og lammelser i armer og ansikt). Vanligvis har jeg få anfall pga behandling hos kiropraktor, men nå er det stengt :(

2. 3gutter-ennsålenge Forumet er livet

Jeg sliter med migrene til vanlig, og håper jeg er bedre i dette svangerskapet også. Kan jo ikke ta maxalt i svangerskapet. spent på hvordan dette går

3. Høstdrøm Blir kjent med forumet

ja det er jo nettopp det at man ikke får tatt medisin.. jeg var også bedre i forrige svangerskap - men mye værre i starten pga alle hormonene! Var du bedre hele svangerskapet eller ble det bedre etterhvert? :)

4. 3gutter-ennsålenge Forumet er livet

Bedre hele veien, men i begynnelsen mye vanlig hodepine. Men ofte utvikler de hodepinene seg.. så tar 2 paracet med en gang. siden jeg er redd for å få migrene

5. Høstdrøm Blir kjent med forumet

Okej, jeg gjør det samme. Håper at vi begge får et migrenefritt svangerskap da :)

• Liker Liker x 1
  6. Ivftroll Flørter med forumet

Hatt mye migrene i begge de to forrige svangerskapene og en del i dette. Har blitt bedre etter at morkaken har tatt over og kroppens egne hormoner roer seg litt. Kan legge til at den vanlige migrenen min er syklusstyrt.

7. Evlina Elsker forumet Oktoberfruene 2018 Assistert-jentene

Hør med legen eller nevrologen din (eller tryggmammamedisin), det finnes nemlig medisiner å ta for migrene under graviditet. Ingen grunn til å pines unødvendig.

8. Høstdrøm Blir kjent med forumet

Sånn er det her også, men har i tillegg funnet ut at en av triggerne er stivhet i nakke og kjeve.. satser på bedring om noen uker :) tror det ble bedre rundt uke 10 sist? kan det stemme med at morkaken tar over som du sier?

9. Høstdrøm Blir kjent med forumet

åå, trodde man burde unngå alt :) blir kvalm og dårlig av de fleste medisinene, så vet ikke om det er noe vits å prøve..

10. MNord Andre møte med forumet

Sliter med stessmigrene og "vanlig migrene til vanlig. Hadde første anfallet i dag, slitsomt med tanke på at jeg ikke vil ta medisiner nå. Redd for at det skal frambringe en abort.

11. Høstdrøm Blir kjent med forumet

uff, det er ikke lett..

12. Dentol Blir kjent med forumet

Jeg har aldri vært plaget med migrene, men de siste månedene har jeg hatt tre anfall. Håper jeg slipper unna iallefall nå i svangerskapet, noe så grusomt! Varme tanker til dere som sliter med det, fy søren for noe dritt :dead:

• Hjertelig Hjertelig x 1

Del denne siden