Migrene...

Leonardo

Forelsket i forumet
Hadde migrene igjen på morran i dag og etter snakk med mann, mamma og pappa fant vi ut at det var bare 3uker siden jeg hadde det sist. Husker jeg hadde en gang i desember også.. Jeg bør kanskje fortelle det til jordmor?! Leser litt og ser at se kan være tegn på preeklampsi.

En pressende hodepine midt i panna er gjerne et tegn på høyt blodtrykk/svangerskapsforgiftning (uten at det trenger å bety det heller) Og den vedvarer gjerne.

Jeg har hatt mye migrene i begge svangerskapene mine, fordi jeg ikke tåler hormoner. Jeg ville nevnt det for jordmor når du skal ditt. Og hun vil jo se om blodtrykket ditt har økt, og om det er noe tegn i urinen din uansett :)

En pressende hodepine midt i panna er gjerne et tegn på høyt blodtrykk/svangerskapsforgiftning (uten at det trenger å bety det heller) Og den vedvarer gjerne.

Jeg har hatt mye migrene i begge svangerskapene mine, fordi jeg ikke tåler hormoner. Jeg ville nevnt det for jordmor når du skal ditt. Og hun vil jo se om blodtrykket ditt har økt, og om det er noe tegn i urinen din uansett :)
Jeg har migrene litt innimellom se, men leste litt om det i forbindelse med svangerskap og leste da preekkampsi. Jeg har høyt blodtrykk i tillegg - har det til vanlig og har også hatt det under alle tre svangerskapa.. Men aldri hatt migrene i svangerskapa før! Så tror jeg gjør som du sier og kontakter jordmor eller lege til mandag.. :-)

Jeg har hatt vedvarende hodepine noen dager jeg også, men har hverken høyt blodtrykk, ødem eller proteiner i urinen så regner med at det kun er litt for mange timer med sjermtitting her :p men er ikke morro med skikkelig migrene uansett årsak, og man har jo ikke lyst til å ta smertestillende for ofte heller..

jeg har hodepine omtrent konstant.. men det er fordi jeg har stresshodepine.. eneste kur er massasje og det er blitt litt vanskelig nå :/ dermed konstant hodepine :(

Jeg har vært sykemeldt store deler av svangerskapet pga migrene og hodepine, fordi jeg tåler dårlig hormoner og stresset på kroppen. Det kan være verdt å nevne migrene og hodepine til jordmor eller lege, men ikke bekymre på deg stress!

Jeg har vært sykemeldt store deler av svangerskapet pga migrene og hodepine, fordi jeg tåler dårlig hormoner og stresset på kroppen. Det kan være verdt å nevne migrene og hodepine til jordmor eller lege, men ikke bekymre på deg stress!
Takk for det! Vanskelig å ikke bekymre på seg stress :-(

Jeg har migrene litt innimellom se, men leste litt om det i forbindelse med svangerskap og leste da preekkampsi. Jeg har høyt blodtrykk i tillegg - har det til vanlig og har også hatt det under alle tre svangerskapa.. Men aldri hatt migrene i svangerskapa før! Så tror jeg gjør som du sier og kontakter jordmor eller lege til mandag.. :)

Det er bedre å ringe en gang for mye ihvertfall! Greit å få det sjekka opp, så man kan roe seg ned litt selv.
Jeg fikk svangerskapsforgiftning sist, pga stress (veldig mye tull med familien, fikk ikke slappa av et sekund)

Jeg har også hatt noen serier med migrene dette svangerskapet. Den utarter seg på en helt annen måte enn når jeg ikke er gravid, nå er det mer synsforstyrrelser enn noe annet. Tror nok i mitt tilfelle at det dreier seg om litt høyt blodtrykk også :-/ Har nevnt det for JM, og følges opp litt ekstra pga det.

Her hjalp det godt med bio magnesium, ikke mot migrene (aldri hatt) men mot
Konstant pannehodepine

Jeg ringte føden og de ville ha meg inn på en sjekk. Blodtrykket var greit, men keton i urina hadde gått fra 2+ til 5+.. Så må prøve å få i meg mat litt oftere.

Når man har ketoner i urinen vil det si at kroppen har begynt å forbrenne av fettlageret. De som spiser lavkarbo eller slanker seg ved denne metoden hvertfall, har som mål å være i ketose (?), da kroppen, som nevnt, har begynt å forbrenne av fettlageret. Ketoner i urinen er ikke farlig, og tror ikke de på legekontoret eller sykehuset nevner det så lenge det ikke er høye nivåer. Men kan være tegn på lite væske og matinntak.

Jeg er også plaget med migrene med synsforstyrrelser i dette svangerskapet. Ofte så har jeg synsforstyrrelser i 20-30 minutter med en mild hodepine etterpå (når jeg ikke er gravid, så får jeg kraftig hodepine etter synesforstyrrelsene). Har hatt mange anfall når jeg har vært gravid. Og har derfor tatt det opp med jordmor og lege. De sier at det dessverre er veldig vanlig at migrene blir forverret når man er gravid. Hvis jeg var dem så hadde jeg tatt det opp med legen eller jordmor. Sånn at de er klar over det.

Jeg er også plaget med migrene med synsforstyrrelser i dette svangerskapet. Ofte så har jeg synsforstyrrelser i 20-30 minutter med en mild hodepine etterpå (når jeg ikke er gravid, så får jeg kraftig hodepine etter synesforstyrrelsene). Har hatt mange anfall når jeg har vært gravid. Og har derfor tatt det opp med jordmor og lege. De sier at det dessverre er veldig vanlig at migrene blir forverret når man er gravid. Hvis jeg var dem så hadde jeg tatt det opp med legen eller jordmor. Sånn at de er klar over det.
Ja, jeg kommer til å fortelle det til jordmor neste gang jeg skal dit. Jeg er også litt sånn nå at jeg får mildere hodepine etter migrenen nå under svangerskapet - når jeg får det ellers kommer Hodepina over alle hodepiner!!!

Back
Topp