Migrene

Mollå

Gift med forumet
Er det noen andre som plages med migrene her?

Jeg er i utgangspunktet så hardt rammet at jeg skulle nå bli satt på kronisk medisinering. Jeg sa at vi straks skulle prøve på ny baby, så da ble vi enige om å vente til etter fødsel og amming.

Men finnes det noe som helst annet jeg kan ta for hodepinen nå enn paracet? Det funker ikke i det hele tatt[:(]

Aua[:(]

Hvis du ikke har prøvd så vil jeg virkelig anbefale akupunktur! [:)]

ORIGINAL: SunShin

Hvis du ikke har prøvd så vil jeg virkelig anbefale akupunktur! [:)]

Hmm, skeptisk!![8D]

Jeg var hos en massør her i byn med spesialisering på migrene i utdrikningslaget mitt, og hun fant noen steinharde og store knuter ved hver skulder og en i nakken.

Hun sa bare OY, IKKE RART DU HAR SÅ MYE MIGRENE!![8D]

Men det som er, hun kan ikke gjøre noe på meg når jeg er gravid. De trigger punkter som kan føre til abort.

Og tipper at det er samme punkter ved akupunktur?

Har du vært plaget av migrene?

nei men med spenningshodepine. så nå går jeg å får nåler for det og for svangeskaps kvalme.
ELSKER nåledamen min! [8D][:D]
Viktigste er å finne en med litt erfaring, er utrolig hva de kan fikse på og hvordan ting henger
sammen, er jo ikke verre enn å bestille en time og se hva du synes [:)]

hei mollå:
som SunShin sier, AKUPUNTUR..
det er verdt det.
jeg er et levende bevis på det.
Jeg har vært plagd av migrene igjennom hele livet mitt. fram til svigermor startet å behandle meg.
har hat hodepine innimellom MEN ikke et migrene anfall på snart to år. jeg har også spenningsmigrene.
Men må si ikke forvent bedring fra første behandling, eller kur på en behandling. hos meg løste hun de største og værste knutene på 4 behandlinger. altså 4 uker. (var der hver helg og fikk nåler)

det er grusomt når det står på[:(]har sjølv hatt masse migrene tidlegare, men er ei stund siden nå heldigvis. Du veit at du har ein del matvare du bør ungå sant? er veldig forskjelligt fra person til person kva dei tåler å ikkje men eg må vera forsiktig med mørk sjokolade, rødvin ( sikkert ikkje noe prob. nå ) og ost.
Har hørt at akupunktur skal vera bra men finns oggså magnet smykker og armbånd som hjelper mot migrene er ofte noen som driv med alternativt som seller dei. Lykke til vertfal og god bettring

Jeg er plaget med både migrene og spenningshodepine, og er 50% ufør pga dette. Hodepinen/migrenen er noe bedre når jeg er gravid, men jeg kan få noen skikkelige "kuler" innimellom. Det er dessverre ingen annen medisin en paracet vi kan ta. Jeg har fått beskjed av legen at dersom migrenen blir uutholdelig, kan jeg dra på legevakten og få et morfinlignende preparat ( men må være over i 2 trimester først ). Jeg var på nippet flere ganger under forrige svangerskap, men kom meg gjennom.

Jeg har prøvd det meste, inkl akupunktur som jeg ser flere anbefaler. Det fungerte ikke på meg. Jeg sier ikke at du ikke skal prøve, men ikke forvent mirakler.

Lykke til med smertene[:D] Du har min største sympati[:D]

ORIGINAL: bridgemamma

Jeg er plaget med både migrene og spenningshodepine, og er 50% ufør pga dette. Hodepinen/migrenen er noe bedre når jeg er gravid, men jeg kan få noen skikkelige "kuler" innimellom. Det er dessverre ingen annen medisin en paracet vi kan ta. Jeg har fått beskjed av legen at dersom migrenen blir uutholdelig, kan jeg dra på legevakten og få et morfinlignende preparat ( men må være over i 2 trimester først ). Jeg var på nippet flere ganger under forrige svangerskap, men kom meg gjennom.

Jeg har prøvd det meste, inkl akupunktur som jeg ser flere anbefaler. Det fungerte ikke på meg. Jeg sier ikke at du ikke skal prøve, men ikke forvent mirakler.

Lykke til med smertene[:D] Du har min største sympati[:D]

Ånei ånei, det er nettopp dette jeg har fryktet! Jeg har hele tiden vært redd for at det føre til uføre! Noe det helt klart kan gjøre! Ut og fikse uføreforsikring med engang!!! [8|]

Jeg forventer INGEN mirakler, men er jo lov å drømme?[&o] Feks drømmer jeg om at dette svangerskapet kan få migrenen HELT bort. Det er vell ikke for mye å spørre om? [8D]

Har hatt migrene siden 7 klasse, og det kommer vell aldri til å gå bort[&:] Her i huset er det skikkelig gale altså, til tider skulle jeg bare ønske at jeg var borte og har bare lyst til å kappe av meg hodet..

Huff, ble mye syting dette, men godt å treffe andre som sliter med det samme!!!

ORIGINAL: første mann

det er grusomt når det står på[:(]har sjølv hatt masse migrene tidlegare, men er ei stund siden nå heldigvis. Du veit at du har ein del matvare du bør ungå sant? er veldig forskjelligt fra person til person kva dei tåler å ikkje men eg må vera forsiktig med mørk sjokolade, rødvin ( sikkert ikkje noe prob. nå ) og ost.
Har hørt at akupunktur skal vera bra men finns oggså magnet smykker og armbånd som hjelper mot migrene er ofte noen som driv med alternativt som seller dei. Lykke til vertfal og god bettring

Det er helt jævlig for å si det rett ut!! Bare ligge å dunke og dunke og dunke, og spy!!![:'(]

Har hørt sjokolade, rødvin og ost. Drikker jeg vin, er jeg dømt, så det gjør jeg aldri! Ihvertfall ikke nå[:D]

Skal prøve litt alternativt når jeg har født[:)] Har prøvd litt av hvert før, men det er mange år siden..

Tusen takk! Det samme til deg!![;)]

Jeg var/er veldig plaget av migrene (siden jeg var 6-7 år). I fjor da jeg sluttet på hormonprevensjon hadde mer eller mindre sammenhengende migrene i tre uker. Legen min mente at jeg da ikke kunne ta migrenemedisin mer pga jeg kunne aldri vite sikkert om jeg var gravid. Det var helt j*vlig. Uten medisin går anfallet "aldri" over og jeg blir helt desperat. De første anfallene slet jeg veldig med. Etter dette har det gått utrolig bra (har kun hatt kanskje ca. 10 anfall eller noe sånt etter den tre ukers perioden) og jeg har lært at det går over. Det tar gjerne to døgn og da er jeg 100% sengeliggende, men det går altså over.

Jeg har hatt et skikkelig ett nå mens jeg er gravid. Paracet er det eneste jeg får lov å ta av legen min.
Jeg må innrømme at mens det holder på så tenker "Takler jeg virkelig dette i 9 mnd? Hva er det jeg har begitt meg ut på?" Det er det at jeg nå vet at det til slutt slipper av seg selv som gjør at jeg kommer meg igjennom.

Jeg har forresten også prøvd akupunktur, men det hjalp ikke. Etter dette har jeg gått til kiropraktor og DET hjelper for meg. Det har vist seg at jeg får låsninger i nakken som trigger migrenen (og motsatt også faktisk). Nå er jeg over i bare sånn oppfølingsstadie i forhold til behandlingen. Låsningene løsner nå oftere av seg selv. Det er bare den øverste virvelen jeg sliter med. Behandlingen tar noe av migrenen, men hos meg er det nok mange årsaker.

Vet ikke om det var så mye til hjelp. Kan bare si at du er ikke alene og jeg føler med deg!
I forhold til alternativ medisin, så tror jeg bare man må teste og se om det fungerer for deg.

ORIGINAL: Ella~83

Jeg var/er veldig plaget av migrene (siden jeg var 6-7 år). I fjor da jeg sluttet på hormonprevensjon hadde mer eller mindre sammenhengende migrene i tre uker. Legen min mente at jeg da ikke kunne ta migrenemedisin mer pga jeg kunne aldri vite sikkert om jeg var gravid. Det var helt j*vlig. Uten medisin går anfallet "aldri" over og jeg blir helt desperat. De første anfallene slet jeg veldig med. Etter dette har det gått utrolig bra (har kun hatt kanskje ca. 10 anfall eller noe sånt etter den tre ukers perioden) og jeg har lært at det går over. Det tar gjerne to døgn og da er jeg 100% sengeliggende, men det går altså over.

Jeg har hatt et skikkelig ett nå mens jeg er gravid. Paracet er det eneste jeg får lov å ta av legen min.
Jeg må innrømme at mens det holder på så tenker "Takler jeg virkelig dette i 9 mnd? Hva er det jeg har begitt meg ut på?" Det er det at jeg nå vet at det til slutt slipper av seg selv som gjør at jeg kommer meg igjennom.

Jeg har forresten også prøvd akupunktur, men det hjalp ikke. Etter dette har jeg gått til kiropraktor og DET hjelper for meg. Det har vist seg at jeg får låsninger i nakken som trigger migrenen (og motsatt også faktisk). Nå er jeg over i bare sånn oppfølingsstadie i forhold til behandlingen. Låsningene løsner nå oftere av seg selv. Det er bare den øverste virvelen jeg sliter med. Behandlingen tar noe av migrenen, men hos meg er det nok mange årsaker.

Vet ikke om det var så mye til hjelp. Kan bare si at du er ikke alene og jeg føler med deg!
I forhold til alternativ medisin, så tror jeg bare man må teste og se om det fungerer for deg.

Tusen takk for et langt og utfyllende svar!

Jeg ser at du sliter du også! Det er virkelig helt forferdelig, og før jeg ble gravid hadde jeg minst 6-8 anfall i mnd`en, og det er MYE! Jeg ligger hele dagene da, og bare spyr og spyr. Nei det er helt grusomt![:(]

Har ikke hatt så mange anfall etter at jeg ble gravid, men har fortsatt litt. Jeg vet at hos meg er det mye hormonelt(jeg er nesten ikke levende rundt mensen), men det kommer også mye ann på været og stress. Også selvfølgelig søvn, og jeg må passe på å spise og drikke nok og ofte.

Kan du gå til kiropraktor nå mens du er gravid?

Tusen takk igjen!

Klem[:)]

Det høres rart ut at nakken din ikke kan blir rørt fordi du er gravid, jeg mente punktene satt mye lenger ned mot korsryggen.

Jeg går til akupunktør - jeg får som regel migrene av :

alkohol, løk, karri, sterk mat(chili)...

Spesielt løk er jeg følsom for. I tillegg kan jeg få det av stress og spenninger. I 2008 kom jeg med stiv nakke, og da tok de kopping, og så fikk jeg ny nakke. Men i tillegg viste det seg at jeg hadde pollenallergi (plutselig fikk det mens jeg var gravid) og det var da jeg fikk migrene 5-6 ganger i uka.. Sleit med det i store deler av april og mai.

Nå har jeg ikke så mye migrene, kanskje 2-3 ganger i mnd... ofte blir de ikke så sterke heller, men natt til onsdag hadde jeg et ganske fælt et.. Det startet med flimmeranfall, så jeg har faktisk fundert på om jeg fikk det av å ha gått på kino og sett Eclipe... [8|]

Jeg lurer på om det er et preparat til vi kan ta. Jeg fikk det på sykehuset når jeg fikk anfall etter fødsel (jippi) - men nå husker jeg ikke hva det het... noe med naprasen kanskje? Fader, helt jernteppe. Det kunne iaffal taes når du ammet, og jeg mener man kunne ta det som gravid og.. jeg hadde god effekt av det på sykehuset... Det er en hodepinetablett som ikke er på resept...

Akk. Det hette naproxen... utifra felleskatalogen ser det ikke ut til at gravide bør ta det... usj.

Tusen takk for tips![:D]

Skal sjekke dette mer opp merker jeg! Dette med punktene i øvre del av rygg, og nakke.
Hun massøren sa at dette var det første de lærte på skolen,-ikke utfør behandlingen på gravide.

Har ikke testet det så voldsomt ut på matvarer heller, men jeg VET at jeg får migrene av vin, både rød og hvit..[&:]

Skal på min første svangerskapskontroll på tirsdag, så skal høre med legen min ang de tabelettene da. Han er superflink med gravide, og tar aldri noen sjangser så får nok et ærlig svar der![:D]

Tusen takk igjen!

Uff, det høres helt forferdelig ut!! God bedring[:)]

uff må være helt fælt å ha det slik, vi i bhg hadde en ped,leder som har migrene og vi har da tatt noen forholdsregler som vi og barn må følge, vi kan ikke ha på stripete klær eller klær med mye mønster på, da trenger hun bare å kaste et blikk på oss og dermed få et anfall. Det har hjulpet henne litt og alle er innforstått og syns det er greit.

Men dette var før d vi var en liten barnehage og nå jobber hun ikke lengre hos oss.

Back
Topp