Migrene Sumatripan

Piper Chapman

Gift med forumet
Migrene idag. det står i vedlegget at man må snakke med lege egt. men jeg hadde ikke noe valg jeg måtte ta en. så nå er jeg redd for at dette kan påvirke lille i magen. Tok Sumatripan Bluefihs 50 mg.

Noen erfaringer ? skal ta opp det med migrene og tabletter hos legen. når jeg fikk disse første gangen ammet jeg så de er vel kanskje av de trygge ?usikker !

Hvis du føler deg urolig og du ikke klarer å slutte å tenke på det ville jeg ringt og snakket med legen min i morgen tidlig. Ut i fra det som står på pakningsvedlegget over bør du kanskje uansett rådføre deg om hva du skal gjøre ved eventuelle nye migreneanfall. Jeg har også migrene, men tør ikke ta medisiner nå som jeg er gravid. Jeg går og legger meg med en gang jeg kjenner at det er et anfall på gang, men det tar selvfølgelig mye lenger tid før jeg kommer meg igjen. Jeg fikk heller aldri til å ta medisin da jeg ammet første gang for han skulle ha mat hver 3. time hele dagen og da gikk det ikke nok timer mellom medisin og mattid dessverre.
Håper du finner en løsning sammen legen din som fungerer for deg og som er trygg for den lille i magen din:Heartpink

fast legen var stengt men har snakket med lege vakta. evt inn dit i kveld om jeg ikke blir bedre

Ta kontakt med tryggmammamedisin.no
Jeg brukte Imigran alle trimesterene og zomig (en annen type triptan) i 1 og 2 trimester.

Sniker fra august :) Felleskatalogen og pakningsvedlegg er ofte ikke oppdaterte på siste forskning. Bruk heller derfor RELIS når dere lurer på noe. Det er også de som står bak tjenesten tryggmammamedisin.no. Jeg har også migrene og har brukt Imigran (som er sumatriptan) under svangerskapet,og det er greit. Legger ved bilde av RELIS sin vurdering av legemiddelet. God bedring :) Hilsen sykepleier.

Vedlegg

• 1437028982845.jpg
    1437028982845.jpg
    154,1 KB · Visninger: 10
Fikk du klarhet i det:)?

Back
Topp