migrene på barn

bondekone

Forumet er livet
Noen som har noe erfaring med barn og migrene

Har en gutt her på snart 5år som klager ofte med vondt i hode, at det er vondt i øyene, og han ber selv om å få slappe av når han har det. Kan dette være migrene han har tatt synstest så er ikke noe galt med syne

Jeg kan ikke huske noe annet enn at jeg hadde migrene tidlig. Det som er helt sikkert er at jeg har hatt det siden året før jeg begynte på skolen. Hjelper det med mørke, og kjølige rom da og ro? Og like fin etter noen timer/over natten? Synes han det er ekkelt å lese når han har vondt? Er han lyssky? Hva med tv-bilde?

ORIGINAL: Leatroll

Jeg kan ikke huske noe annet enn at jeg ikke hadde migrene. Det som er helt sikkert er at jeg har hatt det siden året før jeg begynte på skolen. Hjelper det med mørke, og kjølige rom da og ro? Og like fin etter noen timer/over natten? Synes han det er ekkelt å lese når han har vondt? Er han lyssky? Hva med tv-bilde?

han sier selv det hjelper med mørkt rom
han orker ikke å se på tv hvis han sier han har vondt, da holder han seg foran øynene
virker dom det går over løpet av en time eller to, eller bare han får sovet en stund

Rettet litt i mitt forrige svar da jeg skrev helt klønete. Det jeg mente å si var at jeg fikk det veldig tidlig, og det var slik at jeg måtte hjem fra skolen og bare legge meg. Måtte ta paracet og var veldig lyssky allerede da, og var for alle høye lyder. Ville nok tatt han til lege for det, kanskje han kan prøve ut noe migrene medisiner.

ORIGINAL: Leatroll

Rettet litt i mitt forrige svar da jeg skrev helt klønete. Det jeg mente å si var at jeg fikk det veldig tidlig, og det var slik at jeg måtte hjem fra skolen og bare legge meg. Måtte ta paracet og var veldig lyssky allerede da, og var for alle høye lyder. Ville nok tatt han til lege for det, kanskje han kan prøve ut noe migrene medisiner.

takk for svar
får ta det opp når jeg ska til legen på tirsdag

Back
Topp