Migrene og rykninger i øyet?

Krösa Maja

Forumet er livet
Jeg har migrene i dag, fikk slike lysglimt i går, så begynte det med rykninger og våknet opp i dag med migrene. Fra i går til nå har jeg hatt disse rykninger på høyre side ved øyet mitt, samme delen som smerten sitter på nå. Kan det være sammenheng med migrenen? Noen av dere som har hatt rykninger i forbindelse med migrene? De er både ømt og vondt rundt øyet.
Jeg var ofte plaget med migrene før, men har ikke følt det slik som dette før med rykninger.

Jeg har noen ganger rykninger rundt øye ved migrene. Må liksom trykke inn og holde fast der rykningen er.. God bedring!

Jeg får og rykninger i øyet under migrene, litt sånn leamusaktig, men ikke helt. Ekkel følelse. Men vistnok helt normalt.

Jeg har slitt med svangerskapsmigrene denne graviditeten og har også opplevd rykninger ved de verste anfallene - konstant leamus! Føler med deg, god bedring :-)

Jeg har slitt med svangerskapsmigrene denne graviditeten og har også opplevd rykninger ved de verste anfallene - konstant leamus! Føler med deg, god bedring :-)

Kanskje det har noe med graden på anfallene å gjøre? Har hatt ganske "milde" anfall de siste årene. Men dette er vondt og blir liksom ikke bedre. Har bare lyst til å skrike. Så kanskje de rykninger kommer når anfallene er ganske sterke da? :)

Kanskje det har noe med graden på anfallene å gjøre? Har hatt ganske "milde" anfall de siste årene. Men dette er vondt og blir liksom ikke bedre. Har bare lyst til å skrike. Så kanskje de rykninger kommer når anfallene er ganske sterke da? :)

Det kan jo godt være. Jeg har aldri opplevd migrene før, så dette er antakelig noe hormonelt grunnet graviditeten. Regner likevel med det oppleves som vanlig migrene, i alle fall ut i fra symptombeskrivelse. Jeg har virkelig fått ny respekt og ikke minst medfølelse for dere som lider av det! Anser smertegrensen min som relativt høy, men på det verste lå jeg faktisk og gråt fordi det var så vondt og det var som sagt på det verste jeg opplevde dirring rundt øyet. Når smertene roet seg forsvant rykningene, så det er ikke utenkelig at det henger sammen :)

Det kan jo godt være. Jeg har aldri opplevd migrene før, så dette er antakelig noe hormonelt grunnet graviditeten. Regner likevel med det oppleves som vanlig migrene, i alle fall ut i fra symptombeskrivelse. Jeg har virkelig fått ny respekt og ikke minst medfølelse for dere som lider av det! Anser smertegrensen min som relativt høy, men på det verste lå jeg faktisk og gråt fordi det var så vondt og det var som sagt på det verste jeg opplevde dirring rundt øyet. Når smertene roet seg forsvant rykningene, så det er ikke utenkelig at det henger sammen :)

Slet selv med migrene når jeg var gravid med førstemann, og når man er gravid har man liksom nok med det. Og verste var at man ikke får bruke medisiner som virker, så sånn sett er det "litt" bedre å ha migrene når man ikke er gravid. Migrene er vondt og jeg tror ikke de som ikke har opplevd dette klarer å forestille seg hvor vondt det er. Å siden anfallene er så lange må man jo finne en måte å fungere på, ungene venter ikke :p
Kan jo høres litt ut som da at øyet og hodepinen henger såpass sammen at det er smertene som lager rykningene. "Kjekt" å høre at andre har opplevd det samme, for jeg syntes det var litt plagsomt nå :o

Slet selv med migrene når jeg var gravid med førstemann, og når man er gravid har man liksom nok med det. Og verste var at man ikke får bruke medisiner som virker, så sånn sett er det "litt" bedre å ha migrene når man ikke er gravid. Migrene er vondt og jeg tror ikke de som ikke har opplevd dette klarer å forestille seg hvor vondt det er. Å siden anfallene er så lange må man jo finne en måte å fungere på, ungene venter ikke :p
Kan jo høres litt ut som da at øyet og hodepinen henger såpass sammen at det er smertene som lager rykningene. "Kjekt" å høre at andre har opplevd det samme, for jeg syntes det var litt plagsomt nå :eek:

Ja, Paracet hadde ikke den helt store virkningen, så jeg må innrømme jeg syntes en smule synd på meg selv innimellom :-p

Skjønnet godt det oppleves plagsomt, håper det gir seg snart :-)

Har du prøvd å ta smertestillende sammen med kaffe? Hvis ikke kaffe er trigger for deg, kan det hjelpe på smertene.

Har du prøvd å ta smertestillende sammen med kaffe? Hvis ikke kaffe er trigger for deg, kan det hjelpe på smertene.

Drikker ikke kaffe, blir kvalm av lukta bare :( Har prøvd Paracet med koffein nå da, for nå virker ingenting på dette hode. Er vel søvn jeg har behov for vel :o
Men takk for ett veldig godt tips:D

Ikke i øye, men hadde i venstre arm(!) sist.

Back
Topp