Migrene med aura

anahen

Gift med forumet
Noen av dere som har det?
Jeg har hatt et par anfall i det siste, og et i går som var spesielt kraftig. Endte med at jeg måtte sette igjen bilen der jeg var og bli kjørt hjem. Resten av dagen lå jeg med et skikkelig migreneanfall

Migrene har jeg aldri vært plaget med før, men legen mener det kan komme av hormoner/amming.
Noen som har erfaring akkurat med dette?

Kan også komme av p-piller. Jeg hadde det for noen uker siden, det var utrolig ubehagelig og ekkelt.
Har sluttet på den p-pillen nå, etter anbefaling fra lege, og krysser fingrene for at jeg slipper å oppleve det igjen.

ORIGINAL: suki

Jeg har fått henvisning til nevrolog for å finne ut litt om akkurat dette. (Har gått i 8-9 mnd med trykk på venstresiden av hodet, periodevis svimmelthet, dottfølese i øret m.m.). MR var heldigvis ok.

Men har ikke hatt sterke smerter som ved hodepine heller, så aner ikke om dette er migrene eller noe helt annet. [X(]

Jeg sliter også med svimmelhet! og "nummenhetsfølelse" på venstre side av kroppen.

Jeg har migrene med aura. Heldigvis er jeg ikke sterkt plaget og vet hva som trigger det slik at jeg unngår det. Nå har jeg ikke hatt migrene på lenge *bankibordet* men i begynnelsen av svangerskap nr 2 hadde jeg mye migrene. En dag hadde jeg 3 anfall etter hverandre.
Etter 3-4 mnd i svangerskapet roet det seg ned og jeg kan ikke huske om jeg har hatt migrene siden fødselen.

Håper du fikk litt svar.

Ja, jeg har det - men jeg er heldigvis ikke av dem som har de verste plagene.
Jeg får vel anfall ca. 4 ganger i året, og jeg merker det først ved synsforstyrrelser. Etter det kommer kvalmen og hodepinen [:'(] Vet ikke helt hva som trigger det, men anfallene kommer som regel etter en periode med mye stress og høyt tempp.

Har ikke erfaring med hormoner/amming nå jeg da.

Men plages med migrene ja, MYE. Gjort siden jeg fikk det, men det er bedre nå enn det var før jeg snakka med "snåsakailln", hehehe.

Jeg får også aura, og smerter(nesten som bihulebetennelse) og eneste som funker er medisinen min, men den blir jeg fryktelig svimmel av så da må jeg sove, sove, sove og atter sove!

Jeg har det... men har amblyopi ("lat øye") og vet ikke om det er det som utløser det eller hva det er... reagerer på lys, og må alltid ha med solbriller, brukt det inne innimellom også...

klarer jeg og sovne hjelper det litt for da så forsvinner blinkingen på øynene... men hodepinene osv er der fortsatt... men får ofte blinkingen på øynene og hodepine som ikke går ut i noe ordentlig anfall også... og svimmel blir man jo selvfølgelig [8|]

ps. blitt værre nå når jeg er gravid ( eller mest tidligere i svangerksapet )

Back
Topp