Migrene i svangerskapet...

Newbieme

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Off har full rulle med migrene i disse dager.. er på dag nr 3.. prøver å dempe med paracette men det hjelper jo ingenting.. Har brukt cataflam og imigran før jeg ble gravid... noen som vet om det går ann å ta dette i et svangerskap?... Eller hva kan en bruke i svangerskapet?? må jo til legen, men tar 100 år å komme inn.. :/

Du kan bruke paralgin forte, men det trenger du også resept på. Hvis du maser litt på legekontoret har de ofte time på dagen. Resept kan du også få over telefon, du kan høre hvertfall.
Når du ringer må du forklare hele situasjonen til helsesekretær, ikke bare bestill time. Da er de ofte mer behjelpelige.

Jeg må spørre.... Ok å bruke Paralgin Forte? Jeg har kronisk migrene og har slitt med dette i over 10 år. Brukte mye medisiner før jeg ble gravid, både forebyggende medisin samt anfallsmedisin (deriblant Paralgin Forte). Fikk såklart klar beskjed om å kutte alt av medisiner under sv.skapet, også Paralgin Forte. Kun Paracet iblant.
Sliter daglig med migrene selv, så derfor jeg lurer...

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Forklar situasjonen når du ringer legekontoret, så har de ofte time samme dag om du ringer på morgenen, eller i hvert fall dagen etter :) På mitt legekontor kan vi bestille time via sms over hjemmesida deres.
Høres ut som om du kan trenge ordentlig hjelp :)

Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe å få... Bare paracet...

Jeg må spørre.... Ok å bruke Paralgin Forte? Jeg har kronisk migrene og har slitt med dette i over 10 år. Brukte mye medisiner før jeg ble gravid, både forebyggende medisin samt anfallsmedisin (deriblant Paralgin Forte). Fikk såklart klar beskjed om å kutte alt av medisiner under sv.skapet, også Paralgin Forte. Kun Paracet iblant.
Sliter daglig med migrene selv, så derfor jeg lurer...

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
Både lege og jordmor sa til meg at jeg kunne ta en paralgin forte hvis paracet ikke hjalp og migrenen var ekstra ille. Men å ta det daglig er nok ikke bra.
Det er heller snakk om 1-2 tabletter i måneden (gjetter litt der altså).
Når det gjelder paracet fikk jeg beskjed om at jeg kunne ta opp til 4 gramm om dagen en uke i strekk. Men å ta noe daglig er ikke bra.

Jeg har vært innlagt pga migrene i svangerskapet.
Har brukt imigran i alle trimesterene og zomig i 1 og 2. trimester.

Har også brukt paraglin forte major.

www.relis.no får du svar på medisinbruk i svangerskapet (database som leger bruker). Du kan også kontakte Trygg mammamedisin.

Back
Topp