Migrene/hodepine

Trebarnsmor<3

Forelsket i forumet
Noen som har gode tips mot migrene/hodepine? Plages mest med hodepine og nakkesmerter, men har også kraftige mugreneanfall med jevne mellomrom.
Jeg er mye plaget med det, og begynner å bli veldig lei av at det i så stor grad påvirker livet, familien og jobb..
Tidligere i år kunne jeg være plaget med sterke smerter/kraftige anfall i 4-6 dager i uka. Etter å ha vært i behandling hos manuellterapeut og vært gradert sykemeldt i noen måneder, så er jeg nå nede i 2-4 dager i uka, men kjenner at det tærer veldig på.
Jobber i barnehage, som da innebærer en del støy, stress osv,og begynner å lure på om bytte av jobb er veien å gå, men trives jo egentlig godt..

Tja, du kan jo sjekke om du har stramt tungebånd, da det kan gi migrene.
Jeg har litt stramt tungebånd, og jeg har spenninger i nakke og skuldre som gir hodepine.

Føler med deg! Det er noe som opptar hele livet ditt. Jeg har en 20 migreneanfall i måneden, hodepine hver dag, og jobber meg gjennom dette for er livredd for å miste jobben min.
Støy er en skikkelig trigger, søvn, mat, osv.
Jeg bruker forebyggende mot migrene, det har redusert anfallene litt og de har blitt litt mildere i blant. Har du vært hos lege for en økning skal alltid sjekkes og legg en plan med legen din, kanskje nevrolog kan være noe?

Har hatt migrene i i 20 år

Prøvd alle slags medisiner.
Her ble redningen botox

(betaler selv privat, da jeg må igjennom en laaang utredning på nevrologisk om jeg skal få den "gratis" og det orker jeg ikke :-P )

Slipper ikke unna "stress"migrene, men kan endelig være ute i sola om sommeren uten å bli dårlig

Har kronisk migrene på venstre side (24/7 365 dager i året) og migrene med aura på høyre. Har forsøkt alt av medisiner, inkludert botox og kortison men ingenting har hjulpet nevneverdig, hvertfall ikke på den på venstre side. Forebyggende har hjulpet noe på anfallene med aura, men ikke fjernet de.

Mitt tips til deg er å bli henvist til nevrolog (de i Sandvika er veldig flinke) og så begynne utredningen for å tilpasse din egen behandling :) det er gull verd å ha noen som følget deg opp med dosejusteringer og sånt :)

Føler med deg, hatt det siden jeg var 3 år, altså 33 år nå. Før kunne jeg ligge 20 dager i en mnd, ødela mesteparten av ungdomstiden.
Er tidvis innlagt på sykehus og får bla morfin intravenøst (må ligge til overvåking pga div sykdom). Heldigvis ble hode bedre etter unge nr2 .

Ellers har jeg fått tips om "plasmaferese" , men det er ikke noe som er vanlig behandling av migrene.

Har du prøvd forebyggende?

Jeg får forebyggende og botox, det hjelper meg.

Tar du medisiner?

Jeg har migrene med aura og gikk på p-piller. Da jeg sluttet med de gikk anfallene betraktelig ned!

I tillegg har jeg kuttet ut sjokolade, kaffe og rødvin.

Er det i gang med anfall, altså auraen, er jeg fucked uansett, så prøver å få tatt medisin og stålsette meg...

Føler med deg! Det er noe som opptar hele livet ditt. Jeg har en 20 migreneanfall i måneden, hodepine hver dag, og jobber meg gjennom dette for er livredd for å miste jobben min.
Støy er en skikkelig trigger, søvn, mat, osv.
Jeg bruker forebyggende mot migrene, det har redusert anfallene litt og de har blitt litt mildere i blant. Har du vært hos lege for en økning skal alltid sjekkes og legg en plan med legen din, kanskje nevrolog kan være noe?

Det hørtes helt forferdelig ut å være så plaget med hodepine og migrene; jeg føler med deg også, kan forestille meg hvordan det må være å være plaget i så stor skala! :/
Jeg har tenkt på om forebyggende kan være verdt å prøve, men har tenkt at jeg ikke er «nok» plaget med det.
Jeg har tatt det opp med lege, men hun har bare sykemeldt meg gradert, og sier det er naturlig at kroppen prøver å få meg til å ta det med ro og ta vare på meg selv, da jeg har gått gjennom noen tøffe påkjenninger de siste årene, mye ansvar har hvilt på meg og jeg har hatt mange bekymringer. Jeg har en lege som er veldig god og lett å snakke med, men hun er kanskje litt dårlig å sjekke om det kan være mer enn bare det at det er «naturlig at kroppen reagerer»; fikk samme svar da jeg var så svimmel at jeg kastet opp og hadde perioder hvor jeg holdt meg fast i senga fordi det føltes som alt rundt meg bevegde seg! Hadde kiropraktortime samme dag, og da sa han, ette rå ha tatt en enkel test, med 100 % sikkerhet at jeg hadde krystallsyke, noe legen hadde ment at det ikke kunne være :p

Hva er det en nevrolog gjør?

Du har kanskje prøvd ut det meste av tips uten at det har hjulpet deg? Jeg kjenner at noen av tipsene som kunne ha hjulpet, krever så mye av meg at det er vanskelig å skulle klare å gjennomføre dem, når man egentlig har nok med å klare å komme seg gjennom dagene med anfall og smerter :p

Håper du klarer å finne noe som kan hjelpe deg med å bli bedre! :) Mange i min familie er plaget med migrene, og de har blitt mye bedre når de har kommet opp i 40-årene, helt av seg selv, så det finnes iallfall håp om bedring med tiden :p

Har hatt migrene i i 20 år

Prøvd alle slags medisiner.
Her ble redningen botox

(betaler selv privat, da jeg må igjennom en laaang utredning på nevrologisk om jeg skal få den "gratis" og det orker jeg ikke :p )

Slipper ikke unna "stress"migrene, men kan endelig være ute i sola om sommeren uten å bli dårlig

Har lest litt om det, og vurdert det tidligere, men det har føltes litt skummelt! Kjenner jeg begynner å bli klar for å teste det ut hvis det kan bety bedring, så godt å høre at det kan hjelpe! :)

Hvor er det man tar botox mot migrene?

Har kronisk migrene på venstre side (24/7 365 dager i året) og migrene med aura på høyre. Har forsøkt alt av medisiner, inkludert botox og kortison men ingenting har hjulpet nevneverdig, hvertfall ikke på den på venstre side. Forebyggende har hjulpet noe på anfallene med aura, men ikke fjernet de.

Mitt tips til deg er å bli henvist til nevrolog (de i Sandvika er veldig flinke) og så begynne utredningen for å tilpasse din egen behandling :) det er gull verd å ha noen som følget deg opp med dosejusteringer og sånt :)

Takk for tips!
Det hørtes veldig slitsomt å være så plaget, håper du finner noe som kan hjelpe deg i større grad! Det høres jo ut som det gjøres fremskritt med å lage bedre medisiner mot migrene, så forhåpentligvis vil det komme noe som fungerer mye bedre snart!

Har prøvd å sprøyte inn noe bedøvelsesmidler i hodet, panne og bakhode, for å redusere hodepine. Usikker på om det hadde noe effekt på meg, men kanskje det kunne hatt det på deg.

Er det lege som gjør det, eller er det behandling man kan få hos en nevrolog? Takk for tips, skal sjekke det ut!

Jeg går på forebyggende. De hjelper i en liten grad i det minste. Har fremdeles daglig hodepine og ofte migrene, men om jeg ikke tar de forebyggende, er det enda verre gitt :)

Så greit å få sjekka. Jeg har jo gått noen runder da med nevrolog for å finne rett type medisin og jeg har også en del migrenemedisin da.

Det er ikke godt å gå slik hvertfall.

Jeg har migrene med aura og gikk på p-piller. Da jeg sluttet med de gikk anfallene betraktelig ned!

I tillegg har jeg kuttet ut sjokolade, kaffe og rødvin.

Er det i gang med anfall, altså auraen, er jeg fucked uansett, så prøver å få tatt medisin og stålsette meg...

Så hra at det hjalp å kutte ut p-piller! :) Jeg går på spiral, men har ikke merket noen økning på annet enn vekten etter det :p

Kanskje det kan hjelpe å kutte ut sjokolade..! Men det kan bli en hard kamp for min del! :p men så absolutt verdt det om det kan hjelpe!

Jeg går på forebyggende. De hjelper i en liten grad i det minste. Har fremdeles daglig hodepine og ofte migrene, men om jeg ikke tar de forebyggende, er det enda verre gitt :)

Så greit å få sjekka. Jeg har jo gått noen runder da med nevrolog for å finne rett type medisin og jeg har også en del migrenemedisin da.

Det er ikke godt å gå slik hvertfall.

Jeg skal sjekke det ut! :) Håper det bedrer seg for deg, det er kjipt å plages med sånn!

Back
Topp