Midtpunkt i senga

Kan senga hans ha noe å si? Han har en IKEA barneseng å vi synes ikke madrassen e så sykt behagelig, vi har lurt på å kjøpe en ny seng med bedre madrass for å se om han sover bedre i den og kanskje får lyst til å sove i sin egen seng, det er jo tross alt stor forskjell på en billig seng fra IKEA å en seng til 40000 fra Møbelringen.
Hva tror dere?

Vi har faktisk nettopp kjøpt ny seng til 3 åringen, kjøpe en dobbeltseng som vi og kan legge oss i. Foreløpig har det ikke hatt noe effekt, men mannen er offshore, og jeg har ikke orket å ta kampen aleine. Syntes også at den lille junior sengen som han hadde var hard. Er sikkert verdt å prøve :)

Tingen e at det å følge tilbake føre ikke til at han legg sæ i senga, han sitt i senga i timesvis å hyle gjennom hele natta, å når det går utover jobb for mor å far å dagen hans generelt så må man bare prøve noe annet, helsesøster sa også at når det går over en mnd å det ikke va noe framgang men at det faktisk blei verre så va det heller bedre å finne noe annet som hjelper

Ikke så lett.... Men noen ganger må det gå utover søvn og alt annet for å få ting bedre. Håper dere finner en løsning :) Hjelper det kanskje å ha dører åpne? Plutselig forstår han selv at han begynner bli stor gutt, og vil sove i sin egen seng :D

Vi samsov frem til vi prøvde aktivt på nummer to. Hun var da 3,5 år. Vi kjøpte stor seng til rommet hennes og sov med henne der i et par uker. Etter det har hun stort sett sovet godt der. Når hun har våknet har vi gått inn å lagt oss med henne :)

Premier trenger ikke være så fancy heller. Da bonusgutten skulle begynne å gå på do (han ville ikke,trass..) lagde vi et slags rutenett på et ark, med tallene 1-5 i rutene bortover, også repeterte nedover arket. Hver gang han var flink å bruke doen fikk han klistremerke. Stort eller lite ettersom. Også en «ordentlig» premie etterhvert. Ser litt komplisert ut her ser jeg, men var veldig lett, og hjelpsomt [emoji16] tok ikke lang tid før han egentlig ikke trengte dem mer og han digget klistremerkene. Hadde kjøpt noen pakker med cars- og minionsklistremerker på eBay :) premiene ble litt glemt bort siden det var stas med klistremerkene.

Kanskje gutten din kunne fått et klistremerke når han sov hele natta i egen seng?

Datteren min på 5 våkner hver natt og roper på meg. Hun tør ikke komme inn til meg selv. I begynnelsen prøvde jeg og prate henne bort fra det og ligge litt og kose med henne i hennes seng. Men det ender med hyling hvis jeg sier hun ikke får komme til meg, og det orker jeg ikke midt på natten:meh: Så hun roper på meg så og si hver natt og kommer da inn mellom midnatt og kl 02 som regel.

Hadde en periode hvor hun fikk hjerter for hver natt og når hun hadde fått 9 stykk ( hun forhandlet det ned til 9 fra 10...) Så skulle hun få en premie. Brukte mange uker på å samle opp de hjertene for når hun våknet på natten så var hun ikke interessert i å få noe hjerte... Og like etter hun fikk premien var hun på plass i min seng hver natt igjen:shifty:

Kjøpte sånn saueklokke for noen år siden (hun våknet så tidlig) men den gang sov hun i sin seng. Men anbefaler ikke den for den lyste grønt en halv time før det var morgen, så skiftet den til gul når hun kunne stå opp. Hun brydde seg jo ikke om fargen, så når den lyste var hun klar til å stå opp... og når sauen "våknet" så lagde den så lyd når den slo opp øynene at hvis hun fremdeles sov så vekket den henne... Så den brukes ikke mer... Vet om andre som har en annen versjon hvor klokken lyser på natt eller dag siden etter hva klokken er. Ville heller kjøpt en sånn isåfall;)

Back
Topp