Midtimellom

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Noen som har benyttet disse før? Til hjelp med søvnen? står på hjemmesidene deres at man må ha henvisning fra lege? går man da gjennom lege på helsestasjonen eller fastlege? Hadde vært veldig fint om noen som har litt peiling på dette kunne hjelpe meg litt[:D]

Ei i aug07-gjengen har vært i kontakt med dem.
Det er visst ganske seriøse undersøkelser, foreldrenes søvnmønster blir kartlagt i tillegg til barnets. Mener det var snakk om at det skulle være en observatør hjemme hos dem litt også? Litt usikker..

Den lille jenta deres klarte å sovne uten hjelp fra midtimellom til slutt da, så de benyttet seg ikke av det. Men hun sa at det virket som et bra opplegg.[:)]

Tror de fikk henvisning fra legen på helsestasjonen?

ORIGINAL: fairy

Ei i aug07-gjengen har vært i kontakt med dem.
Det er visst ganske seriøse undersøkelser, foreldrenes søvnmønster blir kartlagt i tillegg til barnets. Mener det var snakk om at det skulle være en observatør hjemme hos dem litt også? Litt usikker..
Ta
Den lille jenta deres klarte å sovne uten hjelp fra midtimellom til slutt da, så de benyttet seg ikke av det. Men hun sa at det virket som et bra opplegg.[:)]

Tror de fikk henvisning fra legen på helsestasjonen?

Takk for tips. La inn et innlegg hos aug07 og etterlyste vedkommende[;)]

ORIGINAL: fairy

Aug-gjengen er på lukket forum, men jeg kan si i fra til henne der inne![;)]

Ok, tusen takk. Veldig snilt av deg[:D] Kanskje du kan spørre henne om hun gidder å sende meg en PM?

Vi var i kontakt med dem. Var der inne to ganger (én gang uten og én gang med barn) og kunne ringe de for råd så mye vi ville utenom besøkene der. De kom ikke hjem til oss eller noe, og det var ikke sånn at de absolutt kartla alt om oss, men syns de tok oss på alvor og ga gode råd. Gutten vår klarte å sovne selv etterhvert med de rådene vi fikk der.

Vi fikk henvisning fra legen på helsestasjonen, fordi fastlegen vår ikke ville henvise oss dit [:@] Han hadde aldri hørt om stedet og mente at helsestasjonen burde henvise siden det var de som tipset oss om stedet. Man må ha to henvisninger, én på en av foreldrene og én på barnet.

Man kan få hjelp med flere problemer enn søvnen der også. Hyggelige damer! En psykolog og en spesialpedagog som har samtalene. Fins ei dame til der, men hu møtte vi ikke. Tror vi betalte litt for første timen, men så er timene man er der med barn gratis. 

ORIGINAL: baby070707

Vi var i kontakt med dem. Var der inne to ganger (én gang uten og én gang med barn) og kunne ringe de for råd så mye vi ville utenom besøkene der. De kom ikke hjem til oss eller noe, og det var ikke sånn at de absolutt kartla alt om oss, men syns de tok oss på alvor og ga gode råd. Gutten vår klarte å sovne selv etterhvert med de rådene vi fikk der.

Vi fikk henvisning fra legen på helsestasjonen, fordi fastlegen vår ikke ville henvise oss dit [:@] Han hadde aldri hørt om stedet og mente at helsestasjonen burde henvise siden det var de som tipset oss om stedet. Man må ha to henvisninger, én på en av foreldrene og én på barnet.

Man kan få hjelp med flere problemer enn søvnen der også. Hyggelige damer! En psykolog og en spesialpedagog som har samtalene. Fins ei dame til der, men hu møtte vi ikke. Tror vi betalte litt for første timen, men så er timene man er der med barn gratis. 

Tusen takk for svar! Hva skal til for å få en slik henvisning da? Tenker da både på barnet og på en av oss foreldrene? Kan vi begge få  det fra lege på helsestasjonen? Og hva er "kriteriene"?

Unnskyld at jeg blander meg, men jeg lurer på en ting...

Hvor i landet holder de til???

Har en gutt på 17 md, og vi har et H hver natt!

ORIGINAL: Gabriela

Unnskyld at jeg blander meg, men jeg lurer på en ting...

Hvor i landet holder de til???

Har en gutt på 17 md, og vi har et H hver natt!

De holder til i Oslo. Her er adresse til hjemmesida deres: http://www.midtimellom.no/

ORIGINAL: Siljemor_82

Tusen takk for svar! Hva skal til for å få en slik henvisning da? Tenker da både på barnet og på en av oss foreldrene? Kan vi begge få  det fra lege på helsestasjonen? Og hva er "kriteriene"?

Jeg prata med legen på helsestasjonen, forklarte situasjonen og hvor fortvilte og utslitte vi var. At det tæret veldig på både forholdet og oss selv. Så legen der skrev begge henvisningene. Var helsesøster som tipsa oss om stedet, fordi hun hadde hørt bra om det og fordi hun selv følte hun ikke hadde så mange flere råd å gi om situasjonen.

Men du bør nok kontakte fastlegen og forklare situasjonen, og høre hva de sier. For helsestasjonslegen brukes vel hovedsakelig til kontroller o.l.

Bare spør om du lurer på mer! [:)]

Back
Topp