Midt på natta...

Mamma til to gullgutter

Elsker forumet
Junilykke2018
Fy søren så utrolig lei jeg er i dag.
I gata vi bor, er det kun småbarnsfamilier og eldre folk. Bortsett fra huset ved siden av som nylig ble solgt til et firma, bestående av mange voksne menn fra Polen.
Det er OFTE fest der, og i skrivende stund vibrerer husveggen mot de pga musikken (klokka er 04.30).
Jeg kan ikke åpne vinduet på soverommet for å lufte, uten å vekke lille på 2 år.

Så utrolig frustrerende at man ikke får gjort noen som helst med det[emoji17]

Ikke hjelper det og ringe politiet heller, for de kommer ikke. Og om de gjør det, er det likevel full fest dagen etterpå igjen....
Jeg har så innmari lyst å krype til korset og flytte vekk herfra, men da vinner jo drittfolka av noen naboer.

Er det noen som vet om man faktisk kan gjøre noe annet enn å klage til politiet gang på gang når det gjelder bråk fra nabo i bolighus?

Det er jo faktisk ulovlig. Det skal være stille etter 23. Så det er jo politiet en må gå til. De bør rykke ut og når det er ofte. Ja så ring hver gang.

Om det dessuten eies av et firma, rett og slett anmeld?

Ring politiet. Hver gang. Hvis de ikke kommer så går du nedcpå lennsmannskontoret på dagtid og forklarer dem saken.

Går det ann å anmelde firmaet for slikt? [emoji848]
Alt går ann... Men om det fører frem er en annen sak. Men for å poengtere for ledelsen i firmaet (i tillegg til de som faktisk bråker) at dette ikke bare er plagsomt men også ulovlig, er politiet veien å gå tenker jeg. Kanskje ikke så fruktbart å anmelde, men ta en prat med politiet og forhøre seg? på dagtid når alle er mer fornuftige.

Alt går ann... Men om det fører frem er en annen sak. Men for å poengtere for ledelsen i firmaet (i tillegg til de som faktisk bråker) at dette ikke bare er plagsomt men også ulovlig, er politiet veien å gå tenker jeg. Kanskje ikke så fruktbart å anmelde, men ta en prat med politiet og forhøre seg? på dagtid når alle er mer fornuftige.

Ja, det går kanskje ann. Tenker å dra innom politistasjon på dagtid og forhøre meg, vi er vel neppe de første som sliter med dette..[emoji17]

Ring politiet hver gang. Jo flere klager de får, jo større er sjansen for at de rykker ut. Be naboene også gjøre det.
Hadde også tatt kontakt med firmaet og forklart saken. I verste fall kan du jo tipse avisene. Dårlig PR for firma det der.
Erfaringsmessig her bor jeg bor, er det ofte bråk slik du beskriver. Ofte ender det i vold.
Snakk med politiet og forklar saken.

Ring politiet - igjen og igjen. Hver gang. Og be de registrere adressen i loggen hver gang. Sånn at de ser hvor mange henvendelser de får. Oppfordre naboene til å ringe hver gang også.

Evt så gå inn der, røsk ut anlegget og ta det med deg og gå ut?

Ring politiet - igjen og igjen. Hver gang. Og be de registrere adressen i loggen hver gang. Sånn at de ser hvor mange henvendelser de får. Oppfordre naboene til å ringe hver gang også.

Evt så gå inn der, røsk ut anlegget og ta det med deg og gå ut?

Eventuelt bare gå inn med et balltre... :P

Som alle andre sier: ring hver gang. Hadde en sånn kar i rekkehuset jeg bodde i, der kom politiet og til slutt beslagla de sterioen hans. Etter han fikk det tilbake fortsatte han, og ene naboen anmeldte han med underskrift fra hele sameiet. Usikker på hva som skjedde da jeg flytta like etter, men. Det må jo bli flere konsekvenser da politiet ikke kan drive å kjøre til samme plassen hver kveld :)

Ikke gå inn i huset selv. Detkan være farlig når folk fester heftig, og ikke å anbefale.

Firmaet vet garantert ikke hva som skjer.

Allier deg med naboer, slik at de og kontakter politiet om problemene.

Snakk med politiet på dagtid og få til en løsning hvor de lettere kommer når det er festbråk. Siden det er et hus hvor eier ikke er til stede bør de definitivt ha interesse av det. Alle henvendelser om bråk i huset skal registreres av dem.

Ta kontakt med ledelsen i firmaet. Fortell dem på en rolig måte at dette ikke er akseptabel oppførsel i et boligstrøk. Få info om hvem hos dem som skal kontaktes ved husbråk.

Deretter sender du mail hver morgen det har vært hendelser i huset. Får du ikke respons, går du over til tekstmelding.

Dersom ingen bedring skjer tar du kontakt med firmaet igjen på dagtid. Etter dette, begynner du å ringe på natta når festen skjer og du har ringt politiet. Husk at du må ringe flere ganger om vedkommende ikke svarer på første om han har nattstilling på.
Få naboene til å gjøre det samme.

Alle henvendelser bør loggføres. Tar ikke firmaet dette på alvor da går du til avisen (da hjelper det med logg på kontakt med firmaet og registrert bråk)og eventuelt et bransjeråd om de er medlem av dette.

Satser på at alt er rolig og du har nye naboer til sommeren!

Bare å mase på politiet. Her ble det mast av alle og jeg gikk til dem ang noen som absolutt måtte burne og drive med potte smell kl 01 hver eneste kveld. Blitt stille her. Stakars jentungen var redd og vil ikke sove alene enda. Mine barn kan sove gjennom en fest men akkurat biler reagerer de på. Mest potte smell som var irriterende da. Spesielt når man i ferd me då sovne og omtrent hang i taklampe fordi man skvatt så fælt. Politiet pleier ikke å ordne opp le dkun en klage fordi da er det ett engangstilfelle, Man får jo noen advarsler først. Så bare ring og mas på dem hver eneste dag.

Vi hadde samme problem før. Et firma som kjøpte nabohuset, og stappet inn en haug med festglade polakker.
Vi klagde gang på gang uten at det skjedde noe. Helt til jeg en dag fikk nok og regelrett skjelte ut firmaeier en dag. Da ble plutselig de bråkete kastet ut. Siden den gang har vi knapt hørt snurten av de. [emoji4]

Back
Topp