Midlertidig «mellomvogn» /ekstravogn

Kiiwi

Glad i forumet
August 2018
Septemberhjertene 2018
Lille E på snart 4,5 mnd har nå kun 10 cm å gå på i baggen. Han var 63 cm på 4 mnd kontroll, baggen er 73 cm. Holder jo litt til, men ikke så veldig mange ukene, tror jeg. Kan jo ikke akkurat ligge kant-i-kant oppi der.
Vognen er en britax smile 2, og jeg har ikke så veldig lyst å bytte til sittedelen enda.
Så nå vurderer jeg å kjøpe en vogn som kan brukes frem til sittedelen tas i bruk. (Og evt som ekstravogn etterpå).
Har sett etter både vogner med større bag, men også vogner med ergonomisk sittedel, da jeg har forstått det slik at de er bedre enn vanlig sittedel før babyen sitter selv.

Forslag til vogner jeg kan sjekke ut? Ikke svære, klumpete greier som gamle simovogner o.l.

Sliter med det samme. Har samme liggedel som deg og mini er 3,5 mnd. Med vognposen inni er det kjempe trangt nå.

Lille E på snart 4,5 mnd har nå kun 10 cm å gå på i baggen. Han var 63 cm på 4 mnd kontroll, baggen er 73 cm. Holder jo litt til, men ikke så veldig mange ukene, tror jeg. Kan jo ikke akkurat ligge kant-i-kant oppi der.
Vognen er en britax smile 2, og jeg har ikke så veldig lyst å bytte til sittedelen enda.
Så nå vurderer jeg å kjøpe en vogn som kan brukes frem til sittedelen tas i bruk. (Og evt som ekstravogn etterpå).
Har sett etter både vogner med større bag, men også vogner med ergonomisk sittedel, da jeg har forstått det slik at de er bedre enn vanlig sittedel før babyen sitter selv.

Forslag til vogner jeg kan sjekke ut? Ikke svære, klumpete greier som gamle simovogner o.l.
Hva med britax soft carrycot? Den er 82 cm men vet ikke om det blir innvendig eller utvendig mål. Men burde være innvendig

Hva med britax soft carrycot? Den er 82 cm men vet ikke om det blir innvendig eller utvendig mål. Men burde være innvendig

Visste ikke det fantes. Ligger man den bare oppi sportsdelen, eller hvordan fungerer den?

Visste ikke det fantes. Ligger man den bare oppi sportsdelen, eller hvordan fungerer den?
Visste ikke set selv men fant det inne på
Britax sine sider. Tror jeg går for en sånn så holder den kanskje til hun kan begynne å bruke sportsdelen

De smile vognene er utrolig små. Vi hadde Brio smile. Vi endte med å legge hu i sportsdelen ganske tidlig men hadde den da liggende hele tiden. Glad jeg hadde emmaljunga til nr 2.

Visste ikke set selv men fant det inne på
Britax sine sider. Tror jeg går for en sånn så holder den kanskje til hun kan begynne å bruke sportsdelen

Tror jeg må se om jeg får sett den i virkeligheten. Redd den blir trang og knotete.

Har også britax smile. Han var 62,5 cm for en måned siden, og nå er det nesten ingenting å gå på. Synes det er irriterende! Bagen burde være lengre og holde til 6 måneder når sittedelen har Warning! Do not use until 6 months! på seg. :mad:
Men etter å ha rådført meg med folk, så tror jeg det skal gå helt greit å begynne med liggende sittedel, så jeg kommer til å gjøre det.

Så rart.. jeg brukte den bagen til 6,5 mnd og har da virkelig ingen liten gutt.. men var mange rundt meg som byttet ved 5 mnd og det gikk helt fint.. :)

Jeg prøvde han oppi sittedelen i dag, bare for å se. Tror det skal gå helt fint å bytte, men beholder bagen lengst mulig.
Han satt jo ikke. Lå, men med litt skrå rygg, bare. Så jeg tviler på at det gjør noe om vi bytter litt før 6 mnd.

Back
Topp