Middallergi!!!!!!

Mamma40

Betatt av forumet
Noen som har barn med middallergi?

Hvordan er det mulig? Er man allergisk mot sin egen hud og seng da? Vi er jo fulle av midd alle sammen.

Jeg har det![:D]
noe du lurer på, kanskje jeg kan svare deg ?[:)]

ORIGINAL: Kal-El

Hvordan er det mulig? Er man allergisk mot sin egen hud og seng da? Vi er jo fulle av midd alle sammen.

vi som har det er allergisk mot avføringen, hehe..
er værst på natta, siden de spiser døde hudceller osv.. [;)]

Kan få støtte til kjøp av middlaken og midd-pute- og dynetrekk fra NAV. Fås kjøpt på apotek iallefall[:)]

Jeg har selv midd allergi,samt husstøv-allergi(de to henger logisk nok sammen)[:)]

Har en gutt på 3,5år som har fått påvist middallergi for ca.1mnd siden.Har gått t innkjøp av middovertrekk til madrass,dyne og pute.Synes han er blitt bedre,men blir tett i nesen og rennende øyne om natten.Er d noe jeg kan gjøre for at han skal ha det bedre?

Er ingen her som har det.. Men, ofte setter det seg i dyner og puter.. Det er faktisk mange som tror de er allergiske mot dun, men er faktisk allergisk mot midd(midd elsker dun!).. Så det er i dynene og putene det setter seg mest midd.
Men, jeg vet at Princess Har No-mite trekk på dunputene og dundynene, så da trenger man ikke å tenke på at det er midd i dynene..

Og som de sier så fins det jo i tillegg midd-laken.. Men de vet jeg ikke hvordan fungerer da.. 

Hvilke tiltak har du gjort?

ORIGINAL: Mattis

Hvilke tiltak har du gjort?
Skifter på senga ofte, opp til annenhver dag, støvsuger/tørrmopper hver dag osv...
Før kunne hun ikke engang ha gardiner på rommet, men det kan hun nå. Fjernet matter når hun var mest på gulvet, bamser ble pakket bort osv. Nå kan hun ha noen bamser, men de vaskes ofte. Støvsuge og banke madrass, ha den gjerne ute et døgn innimellom når det er veldig kaldt ute å bank den når den tas inn igjen osv.

Jeg har midd-allergi og husstøv-allergi og bruker midd trekk på min pute og madrass. Har ikke på dyna, for kasta det for noen år siden, og har ikke skaffa meg nytt. Fikk dekka det av NAV. Er mye bedre nå, har vokst av meg en del. Når jeg var liten, måtte moren min støvsuge madrass ganske ofte, ( i tillegg til vask av gulv hver dag) og midd trekket satt på i ca 3 mnd om gangen før det ble vasket (eller tidligere ved behov). Heldigvis er det noe som mange vokser av seg, eller blir mye bedre. Jeg tror nok jeg kan sove uten midd trekk nå, for har ingen problemer med å sove borte (men alikevel så sover jeg jo ikke borte hver dag, så vet ikke), men jeg reagerer enda på husstøv.

Ja, sønnen min har middallergi. Han går på allergimedisiner fast. Skal prøve det først,og så evt blir det sånn spesiallaken. De er grisedyre da. 1500kr for ett laken fikk jeg vite.[&:]

ORIGINAL: Tamiria

Ja, sønnen min har middallergi. Han går på allergimedisiner fast. Skal prøve det først,og så evt blir det sånn spesiallaken. De er grisedyre da. 1500kr for ett laken fikk jeg vite.[&:]
Du kan få det refundert fra NAV.

Jeg betalte litt over 2000kr for laken,dyne og pute trekk og venter på skriv fra sykehuset til å få det refundert.

Tusen takk for svar[:D]

Viktig at soverommet er kaldt om natten, jeg sliter veldig når det er kaldt ute siden det er uansett varmere inne..
er full av eksem, hovne øyner å tror jeg dauer snart visst ikke snøen forsvinner snart![:'(][8D]

Min kjære har allergi mot midd og husstøv....

ORIGINAL: copyright

ORIGINAL: Tamiria

Du kan få det refundert fra NAV.

Ja, heldigvis.[:)]

Back
Topp