Middagtips?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg trenger babyvennlige middagstips som passer til hele familien! :D

Anyone?

Min elsker pasta :) Lager en god tomatsaus, gjerne med masse grønnsaker i. Putter i bønner også, og varierer hvilket kjøtt eller fisk vi bruker. Perfekt for en som nekter skje og kun skal spise selv ihvertfall :)

Samme som Himla skrev :)
Ellers lager vi en del lapskaus, rotmos av søtpotet, potet, gulrot og avokado hvor vi steker/koker kjøtt eller har fisk med :)
Lager som regel gode posjoner av både lapskaus, pastaretter og rotmos å fryser ned. Greit å slippe å tenke på mat hveeer dag :P
Mange gode oppskrifter på "hjemmelaget babymat"gruppa på facebook også :)

Jeg har akkurat skrevet neste ukes meny, du kan få den om du vil. Si fra hvis du vil ha oppskrift på noe.

Torsk i kokossaus, med grønnsaker og ris
Torsk i saus av tomat og aubergin. (Ikke helt babyvennlig. Jeg bruker buljong i vår, så hun får sitt i en egen liten gryte.)
Hjemmefisket sei (noen av oss bor ved kysten:p) med grønnsaker og tomatsaus. Potet om jeg har tid.:p
Vegetarcurry
Taco
Gryte med svinekjøtt og grønnsaker. Potet eller ris etter mitt dagshumør.:p
"crossovergryte", med svinekjøttdeig, div grønnsaker og pasta.

Min elsker pasta :) Lager en god tomatsaus, gjerne med masse grønnsaker i. Putter i bønner også, og varierer hvilket kjøtt eller fisk vi bruker. Perfekt for en som nekter skje og kun skal spise selv ihvertfall :)
Samme som Himla skrev :)
Ellers lager vi en del lapskaus, rotmos av søtpotet, potet, gulrot og avokado hvor vi steker/koker kjøtt eller har fisk med :)
Lager som regel gode posjoner av både lapskaus, pastaretter og rotmos å fryser ned. Greit å slippe å tenke på mat hveeer dag :P
Mange gode oppskrifter på "hjemmelaget babymat"gruppa på facebook også :)
Jeg har akkurat skrevet neste ukes meny, du kan få den om du vil. Si fra hvis du vil ha oppskrift på noe.

Torsk i kokossaus, med grønnsaker og ris
Torsk i saus av tomat og aubergin. (Ikke helt babyvennlig. Jeg bruker buljong i vår, så hun får sitt i en egen liten gryte.)
Hjemmefisket sei (noen av oss bor ved kysten:p) med grønnsaker og tomatsaus. Potet om jeg har tid.:p
Vegetarcurry
Taco
Gryte med svinekjøtt og grønnsaker. Potet eller ris etter mitt dagshumør.:p
"crossovergryte", med svinekjøttdeig, div grønnsaker og pasta.
Takk for tips jenter!!

Det er litt av det samme det går i her. Blir stort sett fisk, ettersom jeg ikke spiser kjøtt. :p Men de lager seg en kjøttkake eller noe med karbonadedeig når pappaen blir lei. Syns det er litt vanskelig å tilby stekt kjøtt som han spiser. Ikke så lett å kverne kjøtt med bare gommen. ;)

Men kokossaus skal jeg lage snart. En eller annen gryte. Det er lenge siden og veldig godt! Hva tilsetter du av smak Caritas? Kanskje litt tøft med red curry. :rolleyes:

Når vi har kylling til middag, skjærer jeg av et stykke til henne som jeg deler opp og dampkoker sammen med søtpotet, gulrot og brokkoli/blomkål alt etter hva vi har til middag. Og så moser jeg det sammen, og tilsetter litt ekstra virgin olje :) Bruker mye søtpotet for jeg syns det er så godt selv ;)

Takk for tips jenter!!

Det er litt av det samme det går i her. Blir stort sett fisk, ettersom jeg ikke spiser kjøtt. :p Men de lager seg en kjøttkake eller noe med karbonadedeig når pappaen blir lei. Syns det er litt vanskelig å tilby stekt kjøtt som han spiser. Ikke så lett å kverne kjøtt med bare gommen. ;)

Men kokossaus skal jeg lage snart. En eller annen gryte. Det er lenge siden og veldig godt! Hva tilsetter du av smak Caritas? Kanskje litt tøft med red curry. :rolleyes:
Jeg bruker chili, ingefær, hvitløk og lime. Jeg liker ikke så sterk mat, så her er det jeg som holder igjen på smaken. :p Virker egentlig som om babyen liker litt godt med chili i maten.:) Alle tre barna mine har forresten tygd stekt kjøtt med bare gommene uten problemer. Mulig de bare må spise mer enn andre uten tenner, siden det tar årevis før de får jeksler her i huset.:p

Back
Topp