Middagstråden

veenus

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Hva skal du ha til middag i dag?
 
Følger med spent i håp om inspirasjon :bag: Er så matlei, at fy! Konstant lyst på mat, men har ikke lyst på noe likevel. Veldig frustrerende. :shifty:
 
Vet ikke enda, men i går spiste vi pølsegrateng med masse grønnsaker :) ett tips kanskje? I dag aner jeg ikke enda, er så matlei :p
 
Aner ikke, håper jeg er i form til å lage noe. I går ble det fiskesuppe og nystekte rundstykker med hjemmelaget hvitløksmør :)
 
I går grillet vi burgere, så burde bli fisk i dag, men tror det blir lasagne i dag og ovnsbakt laks i morgen :)
 
Det blir meksikansk gryte her :)
 
Grillede skiver av lammelår, ovnsstekte poteter og grønnsaksspyd
Ikke mye matlei her nei! Matvrak! :D
 
Grillede skiver av lammelår, ovnsstekte poteter og grønnsaksspyd
Ikke mye matlei her nei! Matvrak! :D
Jeg er vel egentlig ikke lei mat, mere lei av å lage den :hilarious:
 
Sliderburgers, grillribbe og mais med smør, salt og pepper. Alt tilberedt på grillen.
Deilig vær ute!
 
Jeg lagde denne i dag. Lagde halv mengde saus og brukte Findus sin wok-pose med ingefær og chili så var ikke nødvendig med ekstra chili i. Ble godt :)
 

Vedlegg

  • 35F289DC-AB55-4246-9EBF-42C53D08DF4B.png
    35F289DC-AB55-4246-9EBF-42C53D08DF4B.png
    153,9 KB · Visninger: 10
Har du oppskrift på denne? :)
Jeg skjærer opp i biter
- persillerot 1stk
- gulrot 3 stk
- pastinakk 1stk
- brokkoli 1/2 stk
- blomkål 1/2 stk
- gul løk 1/2 stk
- paprika 1/2 - 1 stk
- kålrot 1/2 liten
- sellerirot 1/2 stk
- go’ og mager røkte kjøttpølser 7stk

Heller over ca 2 fløte og setter i ovnen i 40 min på 180grader. Etter 40 min legger jeg på ost og steker i 15-20 minutter til.

Denne mengden lager jeg til 2 voksne og 1 barn, og så har mannen restene med til lunsj dagen etter :)

Du kan ha potet også, men jeg spiser ikke potet så da dropper jeg det :)
 
Var vanskelig å finne på noe, men mannen foreslo til slutt salat. Så da blir det klassisk salat med ost, egg og bogskinke.
 
Lager hjemmelaget pizza :)
 
Ikke så veldig typisk fredagsmiddag. Men siden vi skal i konfirmasjon imorgen tenkte jeg å kun ha noe lett idag :) så det blir blomkålsuppe med bacon idag :)
Lager også ostekake til imorgen som jeg gleder meg til å spise :)
 
I dag blir det svin ytrefilet med kryddersmør og ovnsbakte poteter
 
Back
Topp