Middagstråd

lille_my83

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Snøfnuggene 2018
Lager en liten tråd hvor vi kan komme med middagstips[emoji4] Jeg er skikkelig uggen og kvalm for tia så det å komme på hva man skal ha til middag er ikke lett[emoji85] Så damer, kom med masse middagstips eller oppdater med hva dere skal ha eller har hatt til middag [emoji1]

Ikke så konstruktiv denne, men spiste blomkål og brokkolipai i dag..det var IKKE riktig med tanke på kvalme. Supper derimot..bare tanken på supper gjør meg mindre kvalm :)

Ostesnitzel. Yummyyy! :)

Tomatsuppe var veldig godt når jeg var kvalm :) Her ble det hjemmelagd pizza i dag:)

Vi spiste pannekaker, bacon og ertersuppe idag :happy:

Ellers så bruker vi å ha mye kjøtt, ovnsstekte grønnsaker og saus! Evt salat til :p

Vi spiste pannekaker, bacon og ertersuppe idag :happy:

Ellers så bruker vi å ha mye kjøtt, ovnsstekte grønnsaker og saus! Evt salat til :p
Vi bruker å bake flesket inn i pannekaken og da kaller vi det fleskepannekake. Som tilbehør har vi blåbærsuppe

Denne uka har vi hatt kylling med ris og salat, lasange og salat, hjemmelagde fiskepinner av torsk og potetmos, svinefilet med fløtegratinerte poteter og idag går vi ut og spiser pizza. Jeg merker at litt salt mat går lettere ned. Og så er jeg glad jeg har unger sånn at jeg bare må få middag på bordet. Hadde vært lett å fuske en dag eller to om det bare var meg og gubben.
Til helgen blir det grillmat.

Er også kvalm, i går spiste jeg hjemmelaget pizza og det funket bra. Tror jeg må følge litt med her [emoji6]

Vi har noe vi pleier å lage som vi egentlig ikke har noe godt navn på :p Er veldig enkelt: Stek kjøttdeig og hell over en pose med holliday dipp miks og en boks med fløte og la det koke i en fem minutter. Kok ris eller pasta på siden, og vi pleier å ha tomat og agurk- salat på sida så blir det som en form for enkelt gryterett;) Ikke så sunt kanskje men veldig godt!

Herlig, nå blir middagsplanleggingen lettere framover:joyful::joyful:

I morgen skal vi ha kalkunfilet, fløtegratinerte poteter og masse grønnsaker, mandag blir det grønnsakspai med salat,tirsdag laks med ris og mangosalat, onsdag blir det fiskekaker med potetmos, løk og agurksalat [emoji4]

Vi hadde spinat og bacon pai idag. Min nye favoritt[emoji7] super sunt og godt. Lag deig av smør,mel og litt vann. Så 300 g bacon, 300 g spinat og 2-3 løk stekes i panna, før det puttes i paien. Så rør sammen 1 boks cottage cheese, 3 egg og 1 dl melk og hell over paiblandingen. Toppes med ost. Stek i 30-45 min ish. Server med litt sidesalat :)
Utrolig godt! [emoji1]

Back
Topp