Middagstråd

Pukka

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Januarlykke 2020
Vi er ikke så flinke til å planlegge middager for tiden, blir som oftest til at vi haster innom butikken etter jobb og tar det første og beste vi finner.
Regner ikke med at vi er alene om dette, så det hadde kanskje vært nyttig med en tråd hvor vi kan dele middagstips? :) Spesielt nå i disse tider hvor mange kanskje sliter med dårlig matlyst og kvalme.

I dag skal vi i middagsselskap, så blir dårlig med tips fra denne kanten. Skal prøve å handle inn til flere dager om gangen den kommende uka da, så jeg har kanskje noe å komme med senere :)

I dag spiser vi rester etter gårdagens hjemmelagde pizza:D blir nok noen mer vettuge middagstips fra min side etter hvert:)

Jeg er så matlei.. kjenner kvalmen kommer forsiktig sigende innimellom så tipper det med mat blir heller kjipt i noen måneder. Når jeg spyr går det stortsett i fiskegrateng, fiskekaker og kjøttdeig og spagetti.. for det kan mannen lage :p

Idag har mannen lagd hjemmelaget chili con carne i en mild versjon :) Perfekt for lillemann på 10 mnd og for min for tiden litt ømfintlige mage!

Vi har hatt komle og alt som hører til :)

Idag: Viltgryte med selvskutt (mannen) hjortekjøtt og tilbehør :happy:
I morgen: tandoorigryte med naanbrød og hvitløkssmør :joyful:
Onsdag: Pannekaker m,bacon
Torsdag: selvfiska villaks med poteter, grønnsaker og rømme
Fredag: Tacosuppe
Lørdag: Hjort ytrefilèt med fløtegratinerte poteter, stekte grønnsaker og rødvinssaus
Søndag: Kjøttkaker

Det var vår middagsuke :p Kanskje noen finner inspirasjon :D

Lørdag: Hjort ytrefilèt med fløtegratinerte poteter, stekte grønnsaker og rødvinssaus

Kanskje jeg skal stjele noen tips til den kommende uka! :) Skulle gjerne hatt selvskutt hjortekjøtt liggende i frysen, men dårlig med det hos oss!:p

Nå ble hvertfall jeg sulten ;)

I dag har vi hatt laks med kokte poteter og agurksalat.
Tirsdag: kyllingwok
Onsdag: moussaka med salat
Torsdag: kylling tandoori
Fredag: taco
Lørdag: risgrøt
Søndag: kapteinens fylte rødspette :)

I går spiste vi lasagne. Laget en stor porsjon med stekt ris i går kveld som jeg hadde til lunsj i dag og i morgen. (Klarer ikke tanken på brød)

Idag ble det fiskeburgere til middag.
Ikke tenkt så langt som til i morgen

Enkelt. Kyllingfilet stekt med paprika og løk, ris, deilig saus og en god salat med hærlige oliven :D

Mandag: hjemmelaga fiskegrategn
Tirsdag: kyllinglår, ris, brokkoli og b-saus
Onsdag: fiskekaker, potetmos, grønnsaker og stekt løk
Torsdag: fiskeboller i hvit saus m raspet gulerot
Fredag: kyllingtaco
Lørdag: sushi/risgrøt
Søndag:lammefrikassé

Back
Topp