Middagstips!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Legger denne inn her også, jeg. [8D]

I dag har jeg lagd kalkun-salat. Brukte kalkunfilet fordi de var utsolgt for kyllingfilet på butikken, men det smaker jo likt da. [:)]

Er litt stolt over meg selv som var så kreativ og fant det på helt selv! [:D]

Altså, jeg skar kalkunen i små biter og stekte den i panna. Freste nesten ett fedd hvitløk og 3 skiver med purreløk sammen med det, og helte en hel boks seterrømme over når det var passelig stekt. Lot dette putre litt, og krydret med kyllingkrydder og littegrann salt, og pepper og paprikakrydder.
Men for de som ikke er på lavkarbo går det jo fint ann å bruke vanlig lettrømme også.

Til dette hadde jeg isbergsalat, paprika, tomat og agurk.

Og igjen, de som ikke er på lavkarbo kan nok fint ha ris til! [:D]

Min porson ble på ca 9 karbs, ble mett og god, og jeg syntes selv at det var NYDELIG! [:D]

Her er det laksefilet!

Vi har frossen filet (funker med fersk og da) i en ildfast form sammen med rødløk, purreløk, mais, paprika, erter, hvitløk og en spesiellaget saus fra gubben (han er sausmester, bare slenger sammen masse ting så blir det nydelig saus). Ha dette i ovnen 45min ca og alt er mørt dampet og lekkert :D

Tusen takk Toneany. Har noen liggende og har spekulert hva jeg skal finne på siden jeg aldri har laget kalkunfilet før. 

Bare hyggelig. [:D]

Jeg bruker kalkunfilet akkorat likt som kyllingfilet, bare skjærer og steker.
Mamma lagde også "biff" av kalkun da hun var her sist, kjøpte sånne som er større biter og skar i skiver og stekte på panne, det var kjempegodt! [:D]

Back
Topp