Middagstips !

Synne*

Elsker forumet
Vet ikke hva jeg å Markus skal ha til mat idag.. Hmm..

Forslag noen? [:)]

nå har jeg spist fiskegrateng to ganger om dagen i en uke og begynner faktisk å bli litt lei.. ;)
her skal vi forsøke oss på svinefilet idag.

gubben har bestemt middagen idag: medisterkaker - brunet løk, og potetmos..
og siden jeg ikke takler tanken på potetmos, så lager jeg vel potet til meg selv[8D]

og imårra blir det fiskegrateng og poteter, med remulade.

på mandag har jeg tenkt at vi skal ha kyllingfilet og uhm.. kanskje pomfri? mest lyst på ris, men da blir det klager fra gubben regner jeg med...

på tirsdag har jeg tenkt at det kan funke med røkte kjøttpølser og pasta.

og på onsdag blir det noe med kjøttdeig.. hva det faktisk blir kommer ann på humøret, men det blir enten hjemmelaga pizza eller prøysen-gryte (kjøttdeig, macaroni, amerikansk grønnsaksblanding og ketchup) eller lasagne...

lykke til med middagen jenter..[:D] er et ork å finne på mat til middag[8D]

Her er det svinestek med potet, grønsaker og hjemmelaget brun saus [:D] Nam!! Gleder meg stort !! Men ellers så vet jeg ikke [;)] Her tar vi 1 dag om gangen [8D]

Jeg skal lage taco grateng :)
Det er SINNYKT godt :)
Oppskriften finnes på www.matprat.no

Det såg utrolig godt ut !!!! [:D][:D] Den må jeg prøve en dag [;)]

idag blir det fiskeboller med karri saus og potet. Om jeg føler for det så lager jeg vel til en grønnsakblanding.
En annen ting jeg bruker å lage til tantebarna mine er fiskekaker i brun saus og med makaroni, ikke verdens beste men ungene digger det. Røkte kjøttplser med brun saus og potet sklir ned på høykant.[&:][&:][:)]

Noen av mine favoritter:

Laks med poteter og sitronsaus
Hjemmelaget lasagne
Spaghetti med hjemmelaget kjøttsaus
Reker
Pastasalat m/ oliven, feta osv.

Ehm... Ja... Er vel stort sett disse fem rettere jeg har mest lyst på for tiden[:D]

1 ss med taco krydder skal blandes med et beger med creme fraice, ta resten av krydderet i panna med kjøttdeig, mais og løk... da det er ferdig stekt legger du det i en ildfastform. og smør over creme fraice .. ta på nacho chips på toppen og gratiner det til det blir gyldent på toppen :;) Serveres med salat og jeg pleier og kjøpe en lefse pakke og dele i to og spise det ved siden av =)

Naaaammis !!!![:D][:D][:D] Må prøve... [;)]

Ble grilling her idag, og jeg fikk nesten i meg ei kalkunpølse på lompe med potetsalat, ketchup og sennep. [&o] Srever skikkelig med maten om dag, blir så kvalm når jeg skal spise. Kaster ikke opp eller noe, men bruker sykt lang tid på å presse i meg noe. [&:] Skjønner ikke dette, er så kjedelig! [>:] Her om dagen hadde sambo laget wok, noe av det beste jeg får. MEN jeg greide ikke å spise noe av det, måtte gå ut...[:o] 

Ble grilling her idag, og jeg fikk nesten i meg ei kalkunpølse på lompe med potetsalat, ketchup og sennep. Srever skikkelig med maten om dag, blir så kvalm når jeg skal spise. Kaster ikke opp eller noe, men bruker sykt lang tid på å presse i meg noe. Skjønner ikke dette, er så kjedelig! Her om dagen hadde sambo laget wok, noe av det beste jeg får. MEN jeg greide ikke å spise noe av det, måtte gå ut...

Misforstå meg rett !! Kjekt å høre at andre også sliter med maten for tiden... At jeg ikke er alene[;)]
Men såklart !!! Vet hvordan du har det, utrolig kjipt !! Du har det nok litt verre enn meg også høres det ut som.. Når går det over liksom`???? Går bare å håper på å våkne en dag, og da plutselig være helt fin igjen [:D]
Lykke til !! [:D]

Back
Topp