Middagstips

Balderina

Elsker forumet
Assistert-jentene
Augustmagi 2025
Hva skal dere ha til middag i dag?

Jeg har ganske dårlig matlyst, og spiser veldig lite om dagen. Går i en del frukt og yoghurt på dagtid, og jeg synes det er vanskelig å finne på middagsretter som frister, og som jeg klarer å spise uten å kaste opp. Det hender at jeg dropper middagen helt, eller spiser bare en yoghurt da også.

Vet at vi er mange som har det sånn, tenkte derfor det kan være greit med en middagstråd, kanskje vi finner noe som frister :)

I dag ble det spagetti bolognese her, som var overraskende godt! Holdt på å brekke meg når jeg stekte karbonadedeigen, men når jeg begynte å spise, gikk det ned likevel. Første gang i dag jeg har følt meg mett!

Mannen disket opp baconsurret indrefilet m/ fløtegratinerte poteter her. Gikk faktisk ned på høykant :D

Har virkelig null matlyst selv… heldigvis hadde vi igjen rester av indisk kylling korma fra i går, men jeg spiste ikke noe særlig, blir for mye smak.

Idag ble det lasagne til middag her. Fikk spist litt, men blir så fort kvalm. Ingenting frister på grunn av kvalmen, men eneste som funker mot kvalmen er å spise. Ikke så lett:wacky:

Rundstykker med ost er det eneste jeg får i meg og litt potetstappe om jeg slår på stortrommen :meh: Klarer ikke middagsmat som tidliggravid. Var godt over halvveis før jeg klarte å spise noe middag som gravid sist

Jaaa - Jeg trenger denne tråden. Alt med mye smak og lukt er vanskelig, og siden jeg ikke har lyst på mat, er det også vanskelig å planlegge uka med samboeren. Verste er jo at noe høres fælt ut, men smaker OK. Så det er vanskelig å vite på forhånd hva som funker. Blir veldig glad for middagstips, selv om jeg tror det må være veldig individuelt, det her.

Har spist og fått ned:
  • Fiskekaker med gulrot og potet
  • Brødskiver med skinke, ost og kokt egg
  • Salat med tomat og mozzarellaost
  • Fiskesuppe
  • Diverse middagsmat der jeg kan spise aller mest grønnsaker og potet.
  • Mild kålrabistappe (!)
Ellers spiser jeg litt yoghurt med banan hver morgen, havregrøt til lunsj og drikker litt blåbærsuppe fra Finland.
Bananene har vi begynt å oppbevare i grønnsaksskuffa i kjøleskapet, da smaker de mye mindre og er lettere å spise.

Melk og youghurt. Hjemmelaget smoothie. Alt som kan drikkes.
Jeg var på nippet til å blende sammen fiskegrateng bare for å kunne drikke det, men klarte å motstå "fristelsen". Det får bare være.

Synes det er litt trist. Mannen tok meg med ut for å feire etter TUL i går og jeg bestilte favorittretten min. Visste ikke at hormoner kunne endre smaken så voldsomt. Ble også kvalm etter få biter. Han koste seg med sin mat da. :joyful:

Melk og youghurt. Hjemmelaget smoothie. Alt som kan drikkes.
Jeg var på nippet til å blende sammen fiskegrateng bare for å kunne drikke det, men klarte å motstå "fristelsen". Det får bare være.

Synes det er litt trist. Mannen tok meg med ut for å feire etter TUL i går og jeg bestilte favorittretten min. Visste ikke at hormoner kunne endre smaken så voldsomt. Ble også kvalm etter få biter. Han koste seg med sin mat da. :joyful:
Kjenner meg veldig igjen, det funker best med flytende for meg også. Gikk i restaurant/take away-fellen vi også et par ganger. Maten som fristet veldig ved bestilling, men som jeg enten kastet opp eller ikke klart å spise mer enn to biter av. Så jeg holder meg til mine «trygge» retter hjemme :bag:

Kan anbefale suppe hvis du ikke har prøvd det enda :)

Lagde tagliatelle i dag. Kokte erter sammen med pastaen og blanda 1 dl matfløte med 1/2 dl pastavann. Helte av alt pastavannet, blanda i fløtevannet, kokt skinke i biter og cherrytomater. Ble ganske lettspist, hadde bare litt salt i, og samboer krydra egen tallerken.

Back
Topp